Marin Blažević

intendant

Dr. sc. Marin Blažević je dramaturg, operni redatelj, kreativni producent, autor i urednik knjiga i časopisa, teatrolog te znanstvenik u području izvedbenih studija iz Rijeke i Zagreba.
Kao asistent, docent i potom izvanredni profesor predavao je povijest i teoriju kazališta i drame, izvedbene studije te dramaturgiju na Akademiji dramskih umjetnosti (Odsjek dramaturgije: 1997-2016) te dramaturgiju opere na Muzičkoj akademiji (Odsjek za operno pjevanje: 2009-2016) pri Sveučilištu u Zagrebu. Kao gostujući izvanredni professor povremeno izvodi nastavu i na Columbia University – School of the Arts u New Yorku, a predavanja, seminare i majstorske radionice o teoriji i praksi suvremenog kazališta, izvedbenim umjetnostima i dramaturgiji izvodio je na sveučilištima i umjetničkim akademijama diljem svijeta, uključujući sveučilišta Yale, Stanford, Utrecht, Roehampton, Northwestern, De La Salle (Filipini, Manila), Wisconsin-Madison, Southern California (Roski), Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT), Victorian College of Arts (Melbourne) i drugdje.
U jesen 2014. godine započeo je njegov četverogodišnji mandat u ulozi Ravnatelja Opere HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, no već 2016. godine imenovan je intendantom riječkog HNK za period od četiri godine, počem od 1. siječnja 2017. godine.

Objavio je i uredio autorske knjige, zbirke eseja, znanstvene i stručne članke te tematske brojeve međunarodnih časopisa na engleskom, talijanskom, hrvatskom i slovenskom jeziku. S Matthew Goulishem (Goat Island, Every House has a Door) uredio je posebno englesko izdanje Frakcije, časopisa za izvedbene umjetnosti: Companion to Goat Island’s ‘When will the September roses bloom?’ (2004/2005) in Two Parts. S Ladom Čale Feldman priredio je izdanje Frakcije koje je problematiziralo temu glumice/glumca kao autorice/autora (Actor as/and Author) te izdanje MIS-performance za čaopis Performance Research (uključujući i DVD o izvedbenom programu 15. konferencije Performance Studies international, uređen u suradnji s Unom Bauer).

Marin Blažević priredio je i uredio sljedeće knjige: Branko Gavella: Teorija glume – od materijala do ličnosti (2005, u suradnji s akademikom Nikolom Batušićem); zbirku eseja o slovenskoj kazališnoj skupini Via Negativa naslovljenu Ne! (u izdanju Maske, Ljubljana, 2011); te zbornik MISperformance, Essays on Shifting Perspectives, u suradnji s Ladom Čale Feldman (2014, http://www.maska.si). Njegove autorske knjige uključuju: Razgovore o novom kazalištu (2007) i Izboren poraz: Novo kazalište u hrvatskom glumištu od Gavelle do… (2012), znanstvenu studiju koja donosi pregled teorije i prakse novog kazališta s posebnim osvrtom na njegovu neobičnu povijest u Hrvatskoj. U pripremi je i nova knjiga The Breadth and Shifts of Dramaturgy za međunarodnog izdavača.

Marinu Blaževiću 2011. godine dodijeljena je stipendija Fulbright Scholar Postdoctoral Grant za provođenje istraživanja u sklopu projekta Dramaturgy: Shifting Concept and Practice na Umjetničkoj školi Sveučilištu Columbia (Odsjek za Kazališnu umjetnost – Dramaturgiju) i na Sveučilištu New York (Odsjek za izvedbene studije).

Jedan od Blaževićevih najvažnijih međunarodnih projekata, u ulozi ravnatelja, bila je organizacija 15. konferencije Performance Studies international u Zagrebu 2009 godine, koja je obrađivala temu MISperformance. Potom je, od 2012. do 2015. godine, u svojstvu dramaturga, glavnog organizatora i ravnatelja radio na kompleksnoj, inovativnoj i disperziranoj konferenciji PSi koja se tijekom 2015. godine pod naslovom Fluid States – Performances of UnKnowing odvijala na petnaest lokacija diljem svijeta, od Montreala i Panama Cityja, preko Bahama, Copenhagena i Santorinija u Grčkoj, do Delhija i Melbourna, Tohokua u Japanu, Manile i drugih lokacija. Također, tijekom angažmana u sklopu svjetske organizacije Performance Studies international, bio je i predsjednik njezina Internacionalnog odbora te osnivač (s Peterom Eckersallom) nove radne grupe nazvane Dramaturgija i studije izvedbe.

U ulozi dramaturga, Marin Blažević radio je na brojnim kazališnim dramskim i opernim projektima, među kojima su i predstave nastale u suradnji sa Selmom Banich, Carmen (2015); Laryjem Zappiom, Rigoletto (2016); i Oliverom Frljićem: Bakhe (2008), Gospođica Julija (2009), Aleksandra Zec (2014), Hrvatsko glumište (2014), Trilogia o hrvatskom fašizmu (2015). U ulozi redatelja i dramaturga sudjelovao je u inscenaciji sljedećih opera: Handelov Giulio Cesare in Egitto (2016), Verdi-Shakespeare trilogija u riječkom HNK (2017, 2018): Otello, Macbeth, Falstaff; zatim Aida (Ljetna pozornica u Opatiji 2017. i Arena u Puli – Summer Classics, 2018), Gounodovi Romeo i Julija (koprodukcija HNK Rijeka i Ravenna Manifestazioni – Teatro Alighieri, 2019). Nove operne režije uključuju Straussovu Elektru, Bizetovu Carmen (u ko-režiji sa Selmom Banich i Alanom Vukelićem, u sklopu Summer Classics programa u pulskoj Areni), Puccinijevu Toscu i Cherubinijevu Medeu.