Premijera CARMEN
Georges Bizet

*prilagodba predstave iz pulske Arene za pozornicu HNK Ivana pl. Zajca
Dirigent:
Autorice i autori inscenacije:
Uloge:
DON JOSÉ, narednik: Aljaž Farasin / Domagoj Dorotić
MICAËLA, djevojka iz Joséova sela: Anamarija Knego
ESCAMILLO, toreador: Luka Ortar / Dario Bercich
LE REMENDADO, krijumčar: Marko Fortunato
LE DANCAÏRE, krijumčar: Ivan Šimatović
FRASQUITA, Carmenina prijateljica: Vanja Zelčić
MERCÉDÈS, Carmenina prijateljica: Emilia Rukavina
Vokalna priprema:
Koncertni majstor:
Zborovoditeljica:
Korepetitorica:
Inspicijenti:
Riječki simfonijski orkestar
Riječki operni zbor
Balet HNK Ivana pl. Zajca
Dječji zbor "Kap"

Premijera: 26. listopada 2020.

Ne zbog glazbe već zbog sadržaja, praizvedba „Carmen” u Opéri-Comique doživjela je strahovit neuspjeh – publici se nije gledalo likove s kojima se može poistovjetiti, radnice u tvornici, krijumčare, dezertere, gubitnike. Tek nakon izvedbe u Carskoj operi u Beču „Carmen” je postala jedna od najizvođenijih opera u svijetu, a Pariz joj je konačno 1883., nakon prvotnog šoka, skandirao, no tek osam godina nakon Bizetove smrti. Od tada ta opera ne silazi s repertoara svih opernih kuća diljem svijeta. Jake emocije – strast, ljubomora, prkos, ljutnja – u operi sastavljenoj od samih hitova, od arija do zborskih dijelova obuzet će vašu dušu i tijelo.

Završni, ključni prizor ubojstva vječni je izazov za redatelja, a Blažević je sa svojim timom pronašao način da na smislen i potresan način iznenadi publiku. Bez batina, bez noževa, bez davljenja, ludo zaljubljeni José uništava svog idola dugim poljupcem. Nesavladiva strast duše, psihički i fizički, na pozornici i na tribinama života. Svugdje ima isto ime – nasilje.
Rosanna Paliaga, Primorski dnevnik

Carmen Ivane Srbljan moćna je poput filmske akcijske heroine. Snažna, buntovna, u nekim segmentima i ranjiva i seksi.
Sandy Uran, Novi list