aljaz-farasin-3

WERTHER
Jules Massenet

Dirigent:
Redatelj:
Uloge:
Charlotte: Ivana Srbljan
Upravitelj: Slavko Sekulić
Johann: Robert Kolar
Brühlmann: Davor Lešić
Kätchen: Morana Pleše
Baillijeva djeca:
Fritz: Roko Jović
Max: Domagoj Gunarić
Hans: Sergej Božić
Karl: Domagoj Stanišić
Gretel: Anna Lukanec
Lucija Pedić: Clara
Scenograf:
Kostimografkinja:
Oblikovatelj svjetla:
Asistentica scenografa:
Lektorica:
Željka Rupčić
Zborovoditeljica:
Dječji zbor pripremila:
Korepetitorica:
Inspicijentica:
Sudjeluju:
Pupils of the Ivan Matetić Ronjgov Music School Rijeka
Koncertni majstor:

Libreto:
Édouard Blau, Paul Milliet i Georges Hartmann, prema romanu u pismima Leiden des jungen Werthers (Patnje mladog Werthera) Johanna Wolfganga von Goethea

Kad se opere izvode na originalu, ponekad nam se čini da pjevači mehanički izgovaraju tekst, razumiju, doduše, značenje riječi ali ih ne osjećaju. Ovdje je bilo upravo suprotno. Mladi umjetnici pjevali su kao da im je francuski materinji jezik. Svaka se riječ razumjela i svaka je imala potrebnu, specifičnu boju. Cijelim svojim nastupom postigli su ono što je najvažnije na sceni – vjerujući u svoje likove uvjerili su i nas u njih i mi smo im vjerovali. (…) Doista, zanimljivo odstupanje od standardnih uprizorenja ali svakako moguć i vrlo zanimljiv pristup koji je zahvaljujući odličnim tumačima bio uvjerljiv i prihvatljiv. Čak bih rekla, da bi mi povratak sladunjavoj romantici bio možda i dosadan. U tom smislu moderna, takva je režija dobrodošla. Naravno, treba imati pjevače koji će je iznijeti a to mogu samo ako i sami u nju vjeruju. Mlada riječka četvorka je to s uspjehom učinila.

Marija Barbieri, Klasika.hr

Predstavom je dominirao lirizam. Romantičarski lirizam koji izvire iz Massenetove glazbe, koju Fabrizio Melano čuje, koju voli i poštuje, daje joj prikladan scenski prikaz u otvorenosti scene i bojama rasvjete. Romantičarski lirizam partiture koji je tako nadahnuto i pomno izrazio dirigent Ville Matvejeff, s nježnom, zanosnom svirkom orkestra kao cjeline i njegovih istaknutih solističkih dionica (gudači, harfa, pojedini drveni puhači, i, osobito, violončelo).

Davor Schopf, Vijenac

TRAJANJE:

Opera traje 2 sata i 30 minuta i izvodi se s dvije pauze. 

Werther je opera koju sam oduvijek volio. Mislio sam da je poznajem jako dobro, ipak, režirao sam je nekoliko puta u Metropolitan Operi, u Dallasu i International Vocal Arts Insitute u Tel Avivu. Međutim, ne tako davno, dok sam uvježbavao pjevače u sceni pismo i Pourquoi me reveiller, shvatio sam da se iza ove očigledne romanse krije daleko mračnija priča. Sada sam već uvjeren da je to klinička studija zloćudnog narcisa koji uništava ne samo svoj život, već i živote bliskih mu ljudi. Ne bi li bilo zanimljivo, pomislio sam, istražiti kako on postaje tako opasno egoističan; kako Charlotte, prividno razumna i realna, postaje njegovom žrtvom; i kako Albert koji je drag i brižan u prvom činu postaje tako grub u trećem? A Sophie – postoji li šansa da će se ona oporaviti od okrutnog načina na koji je Werther tretira i postati snažnom ženom?

Kada me Marin Blažević pitao jesam li zainteresiran postaviti Werthera u Rijeci, ugrabio sam priliku jer sam znao da se u ovom kazalištu mogu usredotočiti upravo na ove probleme, bez sve te pompe i raskoši koje su prisutne u brojnim opernim produkcijama. Bez scene i kostima iz tog razdoblja, bez mnoštva nepjevačkih ekstrakta. Bio sam u iskušenju da kažem bez rekvizita i namještaja, posebno nakon što sam gledao predivno ogoljenu Carmen u Rijeci. Ipak, nekoliko izabranih komada namještaja i rekvizita zasigurno će  biti potrebni za buržujski interijer trećeg čina. Naravno, za ovakvu produkciju potrebno je dobro svjetlo koje će pomoći kreirati ambijent i stvoriti ugođaj. No, najbitniji su dakako pjevači. Kada sam bio u Rijeci na Međunarodnom natjecanju mladih opernih pjevača „Zinka Milanov”, imao sam sreće upoznati i surađivati s čak četvero pjevača koji će imati glavne uloge u ovoj operi. Stoga znam da su savršeni za svoje uloge i voljni istraživati pitanja koja sam postavio. Bit će jako zanimljivo pronalaziti odgovore tijekom proba i izvedbi.

Fabrizio Melano

Partner projekta:

Relaunch Design ONLY for Boexlis ands Stickpacks

Foto & Video galerija