Hrvatska drama

Na pragu nove sezone Hrvatska drama s ponosom gleda u onu prošlu. Dvojezičnu bajku o Dugonji, Trbonji i Vidonji pogledalo je više od tisuću djece i odraslih; u veljači je prvi put u Hrvatskoj izveden tekst Thomasa Bernharda Pred mirovinom; u ožujku je u ulozi Kasandre prvi put na sceni HNK Ivana pl. Zajca, a nakon 25 godina prvi put na sceni nekog HNK uopće, nastupila Mira Furlan; svibanj je obilježila posljednja prošlosezonska premijera Hrvatske drame održana na Wiener Festwochenu, jednom od najvećih i najznačajnijih europskih kazališnih festivala, gdje je pred bečkom publikom praizvedeno Naše nasilje i vaše nasilje. Predstave Hrvatske drame gostovale su na različitim festivalima, vraćale se u Rijeku s nagradama, punile su gledališta, dovodile na scenu neka nova lica, a sa scene postavljala neka vrlo važna pitanja, širom otvorenih očiju promatrajući kontekst u kojem se kazalište stvara.
Je li upravo stoga Hrvatskoj drami otkazana potpora Ministarstva kulture, čime je i njezin opstanak doveden u pitanje? Kazna ili poticaj? Provjerite u novoj sezoni Hrvatske drame! Postavljat ćemo upravo pitanja o smislu umjetnosti i položaju umjetnika u suvremenom društvu. Je li nam umjetnost uopće potrebna i ako jest na koji način ona utječe na naše živote? Možemo li ju svesti na unaprijed određene obrasce? Tko se osjeća ugroženim pitanjima koje umjetnost postavlja, istinom koju ona možda nosi? Tko su njezini suci? Što bi se dogodilo da je nema? Za koga uopće stvaramo? Što od umjetnosti, posebno dramske, očekujemo? Kada i zašto trebamo stati u njezinu obranu? Predstave koje ćete ove sezone gledati pokušat će raspraviti upravo neka od ovih pitanja, ali i postaviti mnoga druga: Margarita će prodati dušu Wolandu upravo zbog jednog umjetničkog djela i istine sadržane u njemu; Bergmanova Charlotta napustit će svoju obitelj zbog pijanističke karijere; Naše nasilje i vaše nasilje suočit će umjetničko djelo s izbjegličkom krizom; Molière će nas otvoreno pitati tko, kako i zašto smije određivati vrijednost umjetničkog djela. I Jules Verne nam ima puno toga za reći o kulturnim tradicijama u (post)kolonijalnom svijetu, dok će nas suvremena obrada Crvenkapice podsjetiti koliko nas upravo pričanje priča može učiti o životu.

v.d. ravnateljice Hrvatske drame

Jelena Kovačić

IMG_6028
Jean – Baptiste Poquelin Moliѐre
Damir Orlić i Jerko Marčić
Mihail Bulgakov
Naše nasilje i  vaše nasilje
inspirirano romanom Petera Weissa Estetika otpora
mira-furlan-jelena-lopatic
INGMAR BERGMAN
Hrvatska-rapsodija-715x575
Sebastijan Horvat / Milan Marković Matthis
Kurva_023
monodrama
Dean Krivačić, anton Plešić
Karel Jaromir Erben - Magdalena Lupi Alvir
Bakhe
Frljić & Blažević
hkd-aleksandrazec6
Frljić & Blažević
hrvatsko-glumiste-Jelena-Lopatić-Tanja-Smoje-Jerko-Marčić-Damir-Orlić-Dražen-Mikulić-Nikola-Nedić-Jasmin-Mekić-Nika-Mišković-715x575
Frljić & Blažević