Novo, odgovorno i različito – riječko kazalište

Moto sezone:

Ne imati kazalište znači biti prazna, nesvjesna gomila…

(Branko Gavella: «Kazalište i javnost», 1930.)

HNK Ivana pl. Zajca postaje prostor kritike, otpora i emancipacije – odbija ustuknuti pred rizikom, radi odgovorno i odgovara izravno.

HNK Ivana pl. Zajca postaje kazalište liberalne i pluralne, različite Rijeke, kazalište koje Grad duguje svojoj budućnosti. Ono “narodno” iz svoga naziva HNK Ivana pl. Zajca potvrđuje kao mjesto okupljanja svih građana, bez obzira na društveni status, nacionalnu pripadnost, obrazovanje, dob, vjeru, rodne i seksualne identitete i opredjeljenja. HNK Ivana pl. Zajca je kazalište množine manjina.

U prvoj sezoni otvaramo našu trajnu temu: vaše kazalište, naša publika .

Smjelost kazališta mjeri se smjelošću njegove publike. Potrebna nam je takva, suradnička publika, ona koja ne dolazi u kazalište da bi čula ono što već zna. Potrebna nam je publika s kojom možemo raspravljati, čiji je glas ravnopravan glasovima s naših pozornica.

Naša publiko – s vama želimo, iz kazališta, u kazalištu, kazalištem, vidjeti ono pred čime nam televizija, internet, loši filmovi i još gore sapunice, društvene mreže, lajkovi i dislajkovi, tabloidi i estrada zatvaraju oči.

Naša publiko – i o vama ovisi hoće li HNK Ivana pl. Zajca iskoračiti iz kazališne provincije i “praznine”, preuzeti rizik slobode, razlike i suradnje, pa “nesvjesnu gomilu” o kojoj govori Gavella transformirati u novu kazališnu zajednicu.

Ostanite ili postanite smjela publika!

Admirali iz Krležine dramske legende Kristofor Kolumbo budite Vi : Evo sviće blagdan i jutro, narode! I mi plovimo u Novo!

RAVNATELJICA  MAGDALENA LUPI ALVIR
tel ++385 51 355940
e-mail hrvatska-drama@hnk-zajc.hr

Hrvatska drama HNK Ivana pl. Zajca će u prvoj sezoni započeti realizaciju repertoarne politike zacrtane u  četvorogodišnjem programu Novo, odgovorno, različito.  Novo se odnosi na nove estetske izazove koji su neodvojivi i organski povezani sa socijalnom zbiljom u kojoj se danas nalazimo.

Odgovornost će se manifestirati u odgovornijem i racionalnijem poslovanju. Hrvatska drama, kao dio HNK Ivana pl. Zajca, mora imati jasnu svijest o onima koji je svojim izdvajanjima financiraju. Dosada, nažalost, to nije bio slučaj. HNK i Hrvatska drama su reprezentirali interese i ukuse samo određenih društvenih slojeva, apsolutno neosjetljivi za one najugroženije. Odgovornost se odnosi i na razvoj estetskih kriterija, te kultiviranje, uz postojeću, i jedne nove publike.

HNK Rijeka želi biti različito u odnosu na ostala nacionale teatre, ali i cjelokupnu hrvatsku kazališnu scenu koja je depolitizirana i u većini slučajeva socijalno neodgovorna. Biti političko kazalište znači biti političan ne u smislu optiranja za jednu političku partiju, nego u značenju koje je tom pojmu dao Erwin Piscator ili Hans-Thies Lehmann kroz sintagmu “estetika pobune”.

Jedna od konstantni u ovoj sezoni, ali i sljedećim, bit će propitivanje koncepta nacionalnog kazališta – bilo kroz implicitno pitanje sadržano u svakoj produkciji i kontekstu njezine realizacije, bilo kroz njegovo eksplicitno postavljanje. Jednostavno govoreći, to dugujemo i samom konceptu, koji je u trenutku kada je stvoren imao emancipatorsku snagu, ali i HNK-ovskoj publici koja se više ne želi grijati na plamičcima ognjišta nacionalne kulture.

SH.SH. glitch drama
Zajedno_004
Prema filmskome scenariju Lukasa Moodyssona
Vedrana Rudan
_MG_2700
Alexandre Dumas
turbofolk; jasmin mekić, olivera baljak, tanja smoje, andreja blagojević, jelena lopatic
autorski projekt redatelja Olivera Frljića
Crnac
Tatjana Gromača
George Orwell
IMG_9691
Frljić & Blažević
IMG_5834
Elvia Nacinovich

DIRETTRICE/RAVNATELJICA LEONORA SURIAN
tel ++385 51 355934
e-mail leonora.surian@hnk-zajc.hr

Il Dramma Italiano, nato nel 1946, è l’unica Compagnia stabile professionale italiana al di fuori dei confini dell’Italia,  ponte culturale tra le due sponde dell’Adriatico e nella Mitteleuropa odierna, che promuove la drammaturgia italiana, croata e slovena.
Il filo rosso che collega gli spettacoli di quest’anno, sotto la nuovo direzione di Leonora Surian, è  la valorizzazione e il coinvolgimento dei talenti e delle singole peculiarità di ogni attrice e di ogni attore del Dramma Italiano. I nostri attori si presenteranno come registi, drammaturghi, scrittori, scnografi e coreografi, collaborando pure con le altre sezioni del Teatro (Opera, Dramma Croato, Balletto).

Talijanska drama, osnovana 1946. godine, sastavni je dio i suosnivač Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci te jedini profesionalni talijanski kazališni ansambl izvan granica Italije, kulturni most između obje obale Jadrana koji promovira talijansku i hrvatsku dramsku literaturu i kazalište. Nit koja povezuje predstave u novoj sezoni, pod vodstvom nove ravnateljice Leonore Surian, otvaranje je mogućnosti za razvoj individualnih talenta svake glumice i svakog glumca Talijanske drame, pored onih glumačkih. Naši glumci predstavit će vam se kao redatelji, dramaturzi, dramski pisci, scenografi i koreografi, te usto, u znatno većoj mjeri nego prethodnih godina, surađivati s drugim ansamblima vašeg Kazališta, Hrvatskom dramom, Operom i Baletom.

Ispirato ai personaggi del film „Zoran, il mio nipote scemo“ di Matteo Oleotto/ Inspiriran likovima filma „Zoran, moj nećak idiot“ Mattea Oleotta
IMG_2266
Secondo i motivi di Plauto/Prema Plautu

RAVNATELJ MARIN BLAŽEVIĆ
tel ++385 51 355948
e-mail opera@hnk-zajc.hr

Nadolazeću opernu i koncertnu sezonu nećemo tematski privezati uz sadržaje opernih djela, glazbene ugođaje ili obljetnice. Naša tema bit će – izazov. Izazov, naime, na ispitamo svoje kreativne kapacitete, da se napregnemo koliko možemo, kao umjetnici i producenti, pa potom odlučimo kako i kuda dalje: kao ansambli (orkestar, zbor, solisti); kao operno kazalište s kojim surađuju doajeni naše operne scene – Dunja Vejzović, Vlatka Oršanić i Giorgio Surian; kao grad iz kojeg potječe nova generacija izvanrednih glazbenika, čiji se radijus djelovanja ubrzano širi izvan Rijeke, pa i daleko preko granica Hrvatske – Diana Haller,  Kristina Kolar, Goran Filipec, Marco Graziani, Petar Kovačić, Filip Fak; kao pozornica na kojoj mladi pjevači nastupaju u svojim prvim velikim ulogama, a mladi solisti muziciraju u našem koncertnom programu.

Premijerni operni program čine djela koja predugo ili nikada niste mogli čuti i vidjeti na riječkoj pozornici (Jevgenij Onjegin, Oedipus Rex, Don Giovannni). Usto, predstavljamo Carmen kao prvi projekt novog Opernog studija Drama u operi, obnavljamo Traviatu s dvoje vodećih mladih solista ljubljanske opere te surađujemo s novim dirigentima – Robert Homen vraća se u Rijeku, Tibor Bogányi predstavit će se kao dirigentTraviate, a Ville Matvejeff dolazi nam kao posebni gost-dirigent (Oedipus Rex, Don Giovanni) i muzički savjetnik. Vlatka Oršanić pokreće Međunarodno natjecanje mladih pjevača “Zinka Milanov”, a Dunja Vejzović je gošća operne sezone.

Tijekom koncertne sezone isprepliću se dva osnovna programska ciklusa, nazovimo ih Opera Gala i Riječki solisti, a nismo zaboravili ni prigodne koncerte. Diana Haller, Kristina Kolar i Giorgio Surian održat će svoje gala koncerte, na koje ste predugo čekali, a Dunja Vejzović, Vlatka Oršanić i Giorgio Surian predstavit će svoje studente pjevanja – i zapjevati s njima – tijekom koncerta naslovljenog Nova generacija. Usto, orkestar naše opere okušat će se i u izvedbama dvaju kapitalnih simfonijskih djela: 9. Schubertovoj (“Velikoj”) i 1. Sibeliusovoj simfoniji, a nismo zaboravili ni prigodne koncerte: Fauréov Requiem 31. listopada, vaš omiljeni Novogodišnji koncert, te Dvořákovu Stabat Mater povodom Uskrsa.

Budite i vi dio našeg izazova, budite naša otvorena i suradnička, stroga ali i strpljiva publika.

Bruno Bjelinski
Operni studio Drama u operi Georges Bizet CARMEN
U koprodukciji s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu
Traviata_015
Giuseppe Verdi

Tijekom koncertne sezone isprepliću se dva osnovna programska ciklusa, nazovimo ih Opera Gala i Riječki solisti, a nismo zaboravili ni prigodne koncerte. Diana Haller, Kristina Kolar i Giorgio Surian održat će svoje gala koncerte, na koje ste predugo čekali, a Dunja Vejzović, Vlatka Oršanić i Giorgio Surian predstavit će svoje studente pjevanja – i zapjevati s njima – tijekom koncerta naslovljenog Nova generacija. Usto, orkestar naše opere okušat će se i u izvedbama dvaju kapitalnih simfonijskih djela: 9. Schubertovoj (“Velikoj”) i 1. Sibeliusovoj simfoniji, a nismo zaboravili ni prigodne koncerte: Fauréov Requiem 30. listopada, vaš omiljeni Novogodišnji koncert, te Dvořákovu Stabat Mater povodom Uskrsa.

RAVNATELJ RONALD SAVKOVIĆ
tel ++385 51 373501
e-mail balet@hnk-zajc.hr

Balet HNK Ivana pl Zajca otvara svoju sezonu premijerom Barok baleta na glazbu A. Vivaldija i G. Händela. Prvi dio, Četiri godišnja doba A. Vivaldija, koreografski postavljamo kao bijeli balet koji opisuje sve stilove klasičnog baleta kroz povijest, dok u drugom dijelu, naslovljenomFarinelli Il Castrato na Händelovu  glazbu, ulazimo u posve suvremeni svijet nenarativnog plesnog izraza današnjice.

Orašara P. I. Čajkovskog ove smo sezone nazvali Orašar Evolution. Baletna bajka bit će tehnički zahtjevnija za plesače te i vizualno drugačija, a time, nadamo se, zanimljivija i našoj publici.

Obnova naše prošlosezonske premijere Pour homme et femme / Za muškarca i ženu donijet će promjene u plesačkoj podjeli, al i u estetici ove posebne predstave, koja svojim plesnim i glazbenim kontrastima traži novu dramaturgiju i koncept cijele večeri. Stoga ćemo njenim novim izvedbama posve osvježiti naše plesne vizije.

Zadnja premijera ove sezone, Carmen i Šeherezada, dva su proslavljena djela baletne literature koja će na sceni HNK Ivana pl. Zajca oživjeti kroz posve nova viđenja.

Autorski projekt Maše Kolar i Lea Mujića
Petar Iljič Čajkovski
Nikolaj Rimski-Korsakov & G. Bizet
Dozvoli mi da plačem