Anamarija Knego, Aljaž Farasin

ZAPIŠITE VAŽNE DATUME: 23.10. LA BOHEME NAKON 30 GODINA; 24.10. GOSTUJE NAGRAĐIVANA KOMEDIJA KRALJ UBU; 31.10. MOZARTOV REQUIEM UOČI DANA SVIH SVETIH

18. listopada 2017.

HNK Ivana pl. Zajca predstavlja tri važna događaja koji se ne propuštaju – jedna od najljepših i najpopularnijih opera ikad skladanih, Puccinijeva opera u četiri čina „La Bohème” premijerno 23. listopada, u ponedjeljak u 19 sati, zatim gostovanje nagrađivane divlje komedije o zlobi i pohlepi „Kralj Ubu” SNG-a Ljubljana u utorak 24. listopada u 19:30 te Mozartov „Requiem” uoči dana Svih svetih u utorak 31. listopada 2017.

Opera „La Bohème”  Giacoma Puccinija, uz Verdija najizvođenijeg skladatelja u Rijeci,  ponovno je na repertoaru riječkog kazališta nakon čak 30 godina! U bezvremenskoj, nezaboravnoj priči o životu mladih umjetnika boemskog Pariza, svi  će mladi solisti, osim Aljaža Farasina, debitirati u svojim ulogama.

Glasoviti redatelj Fabrizio Melano, koji je riječku publiku već duboko dirnuo svojim „Wertherom”, potvrdit će se ponovno kao majstor emocije na opernoj sceni.

„To je prava poezija detalja kakvu do sada nisam doživio u opernoj režiji, doista  minuciozan rad s glumcima pjevačima. Operno pjevanje najnerealističnija je forma, ali u ovoj opernoj predstavi, zahvaljujući režiji, sve djeluje prirodno, realistično, svakodnevno. Ne možete odoljeti boli i suzama na kraju”, kazao je intendant Marin Blažević.

Fabrizio Melano istaknuo je kako je više puta režirao ovaj naslov, no nikada nije imao ovakve Mimì i Rodolfa kakvi su Anamarija Knego i Aljaž Farasin, a radio je s iznimnim opernim pjevačicama i pjevačima u tim ulogama, kao što su Scotto, Pavarotti, Domingo, Carreras. „ Oni su bili samo sjajni operni pjevači, a  Anamarija i Aljaž su stvarni, izravni, jednostavni. Naprosto su nestali u svojim ulogama, na sceni su oni samo Mimì i Rodolfo. Stvarni, siromašni mladi boemi koje je snašla bolest i siromaštvo. Scena je zbog toga vrlo jednostavna, a fokus je na emocijama, na njih dvoje. Koliko god ih puta pogledao, svaki put je to snažno emocionalno iskustvo. Njih dvoje slamaju mi srce”, rekao je redatelj Melano.

Važno je reći kako se u partituri poštuje svaka nota jer redatelju Melanu i dirigentima Villeu Matvejeffu i Matiji Fortuni bilo je važno donijeti publici Puccinijevu operu „La Bohème” točno onakvu kakvu ju je on napisao 1896. godine, sa svim osjećajima koje donosi i budi.

Solistica riječke Opere, dvostruka dobitnica Nagrade publike, Anamarija Knego o ulozi Mimì rekla je kako je ova priča nažalost aktualna i danas, kako vladaju siromaštvo, bolest, a ljudi velike duše i velikoga srca iz toga ne uspijevaju isplivati ni na jedan drugi način osim da svoju bol pretoče u umjetnost. „Ta nepravda me najviše boli. Ništa se od onda do danas nije promijenilo.”

U ulozi Rodolfa je Aljaž Farasin, tenor koji je publiku u Rijeci već oduševljavao na brojnim koncertima i u ulogama Alfreda („La Traviata”), Lenskog („Evgenij Onjegin”), Vojvode od Mantove („Rigoletto”), Fausta („Faust”, koncertna izvedba), Werthera („Werther”). O svojoj ulozi, ulozi  Rodolfa i suradnji s redateljem Melanom, kaže: „Fabrizio Melano mi je otvorio nove horizonte još prigodom rada na ‘Wertheru’. Lik Rodolfa je toliko ugrađen u mene da sam počeo razmišljati kao on. Budim se po noći više puta, reagiram kao on…  stoga mislim da neću razočarati publiku. A ni Puccinija. Dođite na ovu opernu predstavu jer vjerujem da će značiti izuzetan doživljaj i da ćete vidjeti što sve jedna opera može pružiti čovjeku”, poručio je publici Aljaž Farasin. Dodao je kako je   „ La Bohème” za njega ljubavna priča koja, unatoč svemu, traje zauvijek.

Libreto za operu dvije su godine, zbog zahtjevnog Puccinija, pisali Luigi Illica i Giuseppe Giacosa, prema romanu Prizori iz života boema (Scènes de la vie de bohème) Henrija Murgera. A glazbu je Puccini skladao za osam mjeseci!
Premijernom izvedbom i prvim blokom predstava dirigirat će Ville Matvejeff. Mimì je Anamarija Knego, Rodolfo je Aljaž Farasin, u ulozi Musette izmjenjivat će se Vanja Zelčić i Marija Kuhar Šoša, u ulozi Marcella je Robert Kolar, Schaunard je Dario Bercich, a Colline će biti Luka Ortar u alternaciji sa Slavkom Sekulićem. U ulogama Benoita i Alcindora je Sergej Kiselev, Parpignol je Davor Lešić, Vodnik je Darko Matijašević, Carinik je Saša Matovina, glavnik konobar je Nikola Nedić, a u ulogama građana Pariza, djece i konobara su zboristi Opere, članovi ansambala Hrvatske drame i Baleta, te Dječji zbor „Kap”. Redatelj i scenograf je Fabrizio Melano, kostimografkinja je Manuela Paladin Šabanović, oblikovatelj svjetla je Dalibor Fugošić, a asistentica scenografa Paola Lugarić. Koncertni majstor je Romeo Drucker, za vokalnu pripremu i zbor zadužena je Nicoletta Olivieri, a dječji zbor su pripremile Franka Zlatić i Nika Mančić.

„La Bohème” je u Rijeci je do sada premijerno postavljena dva puta, 28. svibnja 1949. u riječkom Narodnom kazalištu i 11. siječnja 1975. u Dvorani Neboder (za vrijeme obnove zgrade Kazališta), a čak šest puta je obnavljana. U 40 godina, ukupno je izvedena 104 puta, a gostovala je u pulskoj Areni, Opatiji i Siracusi.

Osim premijere „La Bohème” 23. listopada u 19 sati i treće izvedbe 28. listopada u 19 sati koje su gotovo rasprodane,  reprizne su izvedbe i 26. listopada u 19 sati, te 11. i 13. prosinca u 19 sati.

MOZARTOV „REQUIEM”

Ravnatelj riječke Opere Petar Kovačić najavio je koncert povodom blagdana Svih Svetih u utorak 31. listopada u 19:30 sati kada će biti izveden Mozartov Requiem. Izvedbom će dirigirati mladi dirigent s bogatim iskustvom i visokom reputacijom Philip von Steinaecker, posebno posvećen klasičnom razdoblju. „Bit će to nova interpretacija Mozartova ‘Requiema’, klasičnija, čišća. Prvi put ćemo u orkestru imati originalne instrumente za koje je Mozart i pisao djelo, basetne rogove umjesto klarineta, te orgulje.” Uz orkestar i zbor Opere, istaknuo je sjajne riječke soliste: Ingrid Haller, Ivanu Srbljan, Marka Fortunata i Slavka Sekulića. Koncertni majstor bit će Romeo Drucker.

Ravnatelj je također napomenuo kako publika treba obratiti pažnju na izmijenjene termine početka koncerata i opernih predstava.

DIVLJA KOMEDIJA „KRALJ UBU”

Ravnateljica Hrvatske drame Jelena Kovačić najavila je gostovanje višestruko nagrađivane divlje komedije o zlobi i pohlepi Slovenskog narodnog gledališča Ljubljana „Kralj Ubu”. „Predstava redatelja Jerneja Lorencija prema poznatoj Jarryjevoj istoimenoj drami predstavlja suvremenu viziju brutalnosti i primitivizma našeg doba čineći to na jedan izuzetno duhovit način, sa sjajnom glumačkom postavom na čelu s karizmatičnim Jernejem Šugmanom.
Predstava je već osvojila niz nagrada i to ne bez razloga, riječ je o zaista odličnoj predstavi koja promišlja život suvremenog čovjeka koji se kreće između estradizacije i beskrupuloznosti, a uspijeva pri tome dobro nasmijati publiku”, kazala je Jelena Kovačić.

Predstava koja je oduševila i publiku i kritiku i  već više od godinu i pol puni gledališta, osvojila je: Nagradu „Mladen Crnobrnja Gumbek” za najbolju mušku ulogu na Danima satire Fadila Hadžića (Jernej Šugman), posebno priznanje za autorstvo završnog monologa predstave (Boris Mihalj) na istom festivalu, Zlatni lovorov vijenac za najbolju predstavu u cjelini, za najbolju režiju (Jernej Lorenci) i za najbolje glumačko ostvarenje (Jernej Šugman) na sarajevskom MESS – u, Borštnikovu nagradu za glumu i Borštnikovu nagradu za kolektivnu autorsku ideju integriranja pauze u predstavu na Festivalu Borštnikovo srečanje.

Gostujuću komediju s hrvatskim titlovima pogledajte u utorak 24. listopada 2017. u 19:30 sati.

Foto & Video galerija