
STRAVINSKI, MAHLER: POZDRAV EPK-u
Riječki simfonijski orkestar
Igor Stravinski je kao najmlađi član kreativnog tima „Žar ptice”, pokazalo se kasnije, skladao jedno od kultnih remek djela ranog 20. stoljeća. Dvadesetsedmogodišnji skladatelj, koliko ima i naš šef dirigent Riječkog simfonijskog orkestra Valentin Egel, donoseći stoljetnu legendu o žar ptici izazvao je senzaciju koja ga je katapultirala u međunarodnu slavu. Nije bio prvi izbor Diaghileva umjetničkog voditelja legendarnog Ballets Russes koji je za taj važan posao htio slavnije, iskusnije ime i, reklo bi se nogometnim riječnikom ravno s klupe, Stravinski je ostavio ključni trag u povijesti baleta.
Mahler je svoju Četvrtu simfoniju, najizvođeniju i netipično vedru, kao cjelinu usporedio s jednostavnom slikom sa zlatnom podlogom i opisao finale: „Kada se čovjek, sav u čudu, pita što sve ovo znači, dijete mu odgovara četvrtim stavkom: Ovo je rajski život.” Bogata drama – pjesma – simfonija za sopran (koji nimalo patetično predstavlja dječji glas) i orkestar posljednja je iz tetralogije poznate kao „Wunderhorn simfonije” koje sadrže citate tema i elemente pjesama iz „Das Knaben Wunderhorn” / „Dječakov čarobni rog”, antologije njemačke narodne poezije i folklora. Inventivna u detaljima, arhaična, svečana, krajnje čista i jednostavna, radosno nevina, Četvrta Mahlerova simfonija donosi glasove iz samoga raja.
Program
Igor Stravinski: Žar ptica (1919.)
* * *
Gustav Mahler: Simfonija br. 4 u G-duru
Bedächtig, nicht eilen (Moderately, not rushed) – sonata form
In gemächlicher Bewegung, ohne Hast (Leisurely moving, without haste) – scherzo and trio
Ruhevoll, poco adagio (Peacefully, somewhat slowly) – theme and variations
Sehr behaglich (Very comfortably) – strophic
Napomena: Programi koncerata ovisit će o mjerama zaštite protiv epidemije koronavirusa, što uvjetuje mogući odnosno dopušten sastav orkestra.