Adriano Martinolli D`Arcy

U ovoj sezoni

Adriano Martinolli D`Arcy orkestralni je dirigent međunarodnog podrijetla i karijere, rođen 1961. godine u Trstu. Nakon završetka studija kompozicije i orkestralnog dirigiranja na Glazbenom konzervatoriju u Trstu i Milanu, u Beču je 1991. diplomirao orkestralno dirigiranje na Glazbenoj akademiji. Dvije godine kasnije usavršavao se u Berlinu. Ravnao je nekima od najznačajnijih orkestara u Italiji, Austriji, Francuskoj, Velikoj Britaniji, Portugalu, Njemačkoj, Češkoj, Meksiku (Orchestra Sinfonica della RAI Milan, the Philharmonia Orchestra of London, the N.Ö. Tonkunstlerorchester Vienna, Philharmonic Orchestra Graz, Württembergische Philharmonie Reutlingen, Orquestra Metropolitana Lisbon, Bruno Maderna Symphony Orchestra, Orchestra dei Pomeriggi musicali Milan, Orchestra Filarmonica del Teatro G.Verdi Trieste).

Njegova snimljena diskografija uključuje izdanja za važne međunarodne izdavačke kuće: s Londonskim filharmonijskim orkestrom 2003. snimio je četiri simfonije Liszta za talijansku izdavačku kuću Real Sound; austrijski izdavač Gramola iz Beča izdao je CD Urlicht koji sadrži djela Mahlera i Wagnera s mezzosopranisticom Barbarom Hölzl, a ravnao je Wuertemberškom filharmonijom; godine 2009. njemački izdavač Solo Voce iz Kölna izdao je prvi svjetski snimak Franz von Suppeove Missa Dalmatica pod dirigentskim vodstvom upravo Adriana Martinollija D`Arcya.

Vrlo je angažiran u području suvremene glazbe: dirigirao je brojnim koncertima za najvažnije Europske festivale kao što su Aspekte Salzburg, Biennale Musica Zagreb, Prag Europe Festival, The New Music Week of Bucarest, Spazio Musica of Cagliari, Mittelfest, Arnold Schönberg Center of Vienna. Uredio je note romantične opere Povratak mornara i produženu verziju Requiem-Oratorium Extremum Judicium Franza von Suppèa. Nakon dugog istraživanja, izdao je dva izdanja neobjavljene glazbe Antonia Illersberga. Podučava orkestralno dirigiranje na glazbenom konzervatoriju u Cagliariju i Milanu, profesor je orkestralnog i zborskog dirigiranja na Narodnom glazbenom konzervatoriju u Trstu.

U lipnju će s orkestrom, zborom i solistima riječke Opere snimiti Suppéov Povratak mornara (za izdavača CPO – Classic Production Osnabruck) u produkciji studija Real Sound iz Udina.

Photo Parenzan