Započinje s plesom u svom rodnom gradu Bariju dok formalnu edukaciju dobiva u Scuola del Balletto di Toscana pod vodstvom Cristine Bozzolini. Godine 2002. započeo je profesionalnu karijeru kao član Balletto di Roma pod umjetničkim vodstvom Franca Bartolomeia, Waltera Zappolinia i Cristine Bozzolini, nastupivši u „Romeu i Juliji” Fabrizia Monteverdea. Čuvenoj talijanskoj suvremeno plesnoj kompaniji Aterballetto pridružio se 2004. pod umjetničkim vodstvom koreografa Maura Bigonzettija.
Tijekom četiri godine rada u Aterballettu imao je priliku izvoditi koreografije Jiříja Kyliána, Ohada Naharina, Williama Forsythea te sudjelovati u brojnim nacionalnim i internacionalnim turnejama kompanije. Upravo su ga ta iskustva umjetnički obogatila i plesački razvila. Godine 2009. odlučuje proširiti svoje profesionalno iskustvo i u inozemstvu, te postaje članom Gauthier Dance Company Theaterhaus Stuttgart pod umjetničkim vodstvom Erica Gauthiera. Tu radi s koreografima poput Christiana Spucka, Paula Lightfoota/Sol Leon, Hansa van Manena, Itzika Galilia, Franceska Nappe. Nakon ovog prvog inozemnog iskustva, Spota postaje članom baleta Hessisches Staatstheather Wiesbadena pod vodstvom Stephana Thossa.
Četiri godine suradnje s Thossom u njemu je pokrenulo interes za vlastitim koreografskim stvaralaštvom. Uz koreografiranje je nastavio plesati u koreografijama Jiříja Kyliána, Johana Ingera, Medhia Walerskog i Stephana Thossa. Od 2013. u potpunosti je posvećen koreografiji, započevši koreografsku suradnju s plesnim trupama kao što su Aterballett, Staatstheater Mainz, Hessisches Staatstheater Wiesbaden, Gauthier Dance Theater, Nationaltheater Mannheim, Theater Regensburg, Theater Ulm, HNK Ivana pl. Zajca i drugi.
Godine 2011. bio je dobitnik „Fausta“, njemačke kazališne nagrade za najboljeg plesača godine, za izvedbu „Blaubarta“ u koreografiji Stephana Thossa. Iste godine osvaja drugo mjesto na Međunarodnom plesnom natjecanju u Hannoveru sa svojom prvom koreografijom „Un/attainable”. Godine 2012. dodijeljena mu je nagrada „Emerging Italian talent abroad“. Žiri iz krugova kritičarskih plesnih časopisa kao „Dance for you”, „Dance Europe” i „Dance Dance” o njemu govore kao o „plesaču sa zadivljujućim fizičkim sposobnostima, talentom koji omogućuje kombinaciju duha i tijela u sintezi apsolutne poezije. Odličan plesač najnovije generacije, jedan od vodećih muških plesača suvremenog plesa“.
Od kolovoza 2019. umjetnički je voditelj plesne kompanije MIR Gelsenkirchen, u Njemačkoj.