Kristian Lever je nagrađivani finsko- britanski koreograf, plesač i pisac. Odrastao je u Helsinkiju otkuda je i krenulo njegovo umjetničko putovanje. Preselio se u Moskvu gdje je pohađao prestižnu Akademiju Boljšoj baleta, a kasnije je diplomirao na Palucca plesnom sveučilištu u Dresdenu. Proširivao je svoje plesno znanje istražujući različite stilove plesnog vokabulara i plešući koreografije Jirìja Kyliana, Ohada Naharina, Marca Goecka, Natalie Horečne i drugih.
Pod mentorstvom Johna Neumeiera i Kevina Hagena svoje je prvo koreografsko djelo stvorio već u dvadesetoj godini, za hamburški Bundes Jugend Ballet. Do danas se može pohvaliti s koreografijama za Kraljevski danski balet, Hessisches Staatsballlet, za plesače NDT-ja, engleski Kraljevski balet, Teatar Tivoli u Kopenhagenu, Hamburški balet, Ukrajinski nacionalni balet, Balet Vorpommern, kao i za balete Salzburger Landestheatrea, Hrvatskog narodnog kazališa u Rijeci i Hrvatskog narodnog kazališta u Splitu i druge.
Osnovao je vlastitu produkcijsku kompaniju KLEVER DANCE, u sklopu koje ostvaruje suradnje sa svjetski priznatim plesačima, glumcima, piscima i kompozitorima. Za KLEVER DANCE je koreografirao od kritike hvaljeni „Framework“ iz 2019., te „Connecting doors“ 2020.
Dobitnik je kanadske Nagrade „Erik Bruhn” za svoju kreaciju „Intimna distanca“ koju je Hamburški balet izveo u gostima kod Nacionalnog baleta Kanade, u Centru „4 sezone“ u Torontu. Njemački Tanz Magazine proglasio ga je najperspektivnijim koreografskim talentom 2019. U rujnu 2020. godine, „Kammerballetten“ umjetničkog ravnatelja Alexandra McKenzija, a za kojeg je Kristian koreografirao 2 kraća djela, dobio je dansku Nagradu Reumerts za najbolju plesnu produkciju u 2019. godini. Posljednji njegov uradak je njegov debitantski kratkometražni film „The Stranger“/ „Stranac“ za kojeg potpisuje scenarij i režiju.