Sofija Cingula

Sofija Cingula, mezzosopran, glazbeno školovanje započela na Glazbenoj školi u Varaždinu. Solo pjevanje upisuje u klasi profesorice Darije Hreljanović. Od akademske godine 1995./1996. započinje studij Solo pjevanja na Sveučilištu za glazbu i glumu u Beču. Dodiplomski studij završava te započinje i završava magisterij na smjeru Opera (pjevačka klasa mag.art. Sebastian Vittucci, operni studio prof. Curt Malm i prof. Uwe Theimer). Magisterij na smjeru Lied i Oratorij upisuje najprije u klasi primadone KS Marjane Lipovšek, a zatim u klasi poznatog opernog prvaka, koncertnog umjetnika i skladatelja KS Roberta Holla, kod kojega, u akademskoj godini 2006./2007. uspješno završava i taj dio studija. Usavršavala se u klasi prof. Lidije Horvat-Dunjko te s proslavljenom primadonom i vokalnom pedagoginjom Dunjom Vejzović.

Koncertni i operni nastupi mezzosopranistice Sofije Cingula obuhvaćaju širok i raznolik repertoar – od rane glazbe sve do modernih praizvedbi suvremenih autora koji joj nerijetko i posvećuju svoje skladbe.
Uz brojne koncertne nastupe u Hrvatskoj, Austriji te po Sloveniji, Njemačkoj, Italiji, Mađarskoj, Švicarskoj i Južnoj Koreji, nastupala je, uz ansamble bečke Volksopere i Neue Oper Wien, na turnejama po Japanu i Kini. U sezoni 2003./2004. bila je alternacija za Treću damu u bečkoj Volksoperi. 2008. godine, uz maestra Mladena Tarbuka i bečki komorni orkestar Wiener Concert-Verein, nastupila je u poznatom Musikvereinu u Beču. Uz spomenuti bečki komorni orkestar, nastupala je i uz Hofkapelle München, Cameratu Serbicu, Varaždinski komorni orkestar te poznati Hrvatski barokni ansambl.

Od značajnijih hrvatskih nastupa valja spomenuti nastupe na festivalu „Varaždinske barokne večeri“, nastupe u Hrvatskom glazbenom zavodu u Zagrebu te nastupe u Hrvatskim narodnim kazalištima u Zagrebu, Splitu, Varaždinu te u Istarskom narodnom kazalištu – Gradskom kazalištu Pula. Do sada je surađivala s mnogim hrvatskim i inozemnim dirigentima, ansamblima i poznatim umjetnicima. Promotorica je rada hrvatskih skladateljica i skladatelja u inozemstvu – posebno se bavi autorima varaždinskog i istarskog skladateljskog kruga te ženskim skladateljicama s naših prostora. Od važnijih dvorana u kojima je Sofija Cingula nastupila valja spomenuti i dvoranu Ljubljanske filharmonije te beogradski „Kolarac“.

Nagrada za izvrsnost Rotary kluba Varaždin za najbolji magistarski rad dodijeljena joj je 2003. godine za rad na temu Dora Pejačević, život i pjesme. 2007. godine u finalu međunarodnog natjecanja Concorso Internationale di Canto Città di Sant’Angelo 2007 u Italiji, žiri u sastavu eminentnih vokalnih pedagoga iz Austrije, Italije, Kine i Koreje dodijelio joj je posebnu nagradu za najbolju interpretaciju. 2009. godine osvojila je drugu nagradu u svojoj kategoriji kao i posebnu nagradu za najbolju interpretaciju teatra iz Brna na međunarodnom pjevačkom natjecanju Iuventus canti u slovačkom Vrableu. 2010. godine Sofija Cingula se, kao jedina Hrvatica među 56 od stručnog žirija izabranih kandidata iz cijelog svijeta, plasirala na veliko pjevačko natjecanje Seoul International Music Competition.

Vokalnom pedagogijom Sofija Cingula aktivno se bavi već više od deset godina. Predstojnica je Odsjeka studija Solo pjevanja Muzičćke akademije Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Sudjeluje i u radu mnogih hrvatskih i međunarodnih umjetničkih i pedagoških radionica, seminara i simpozija te je autorica nekolicine radova, predavanja i prezentacija koje vokalnoj tehnici i pedagogiji pristupaju s aspekta znanosti i najnovijih znanstvenih istraživanja. Članica je prosudbenih komisija međunarodnih natjecanja iz solo pjevanja i komorne glazbe.

2015. godine bila je asistentica redatelju Christianu Romanowskom u Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca u Rijeci, u predstavama „InferNo“ Milka Kelemena (kojim se Dunja Vejzović vratila opernoj sceni i debitirala na riječkoj pozornici) te „Oedipus Rex“ Igora Stravinskog. Iste je godine, u Hrvatskome narodnom kazalištu u Varaždinu nastupila u ulozi Daphne u Charpentiereovoj operi „Umišljeni bolesnik“ (redatelj: Ozren Prohić) pod dirigentskom palicom maestra Saše Britvića.

2016. godine svečanim je koncertom u Hrvatskom narodnom kazalištu u Varaždinu uz Hrvatski barokni ansambl pod umjetničkim vodstvom violinistice Laure Vadjon obilježila 20 godina umjetničkog rada..
U sezoni 2016./2017. pjevajući ulogu Abuele u de Fallinoj operi „La vida breve“ debitirala je na pozornici Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci. Od iste sezone, već treću godinu u Hrvatskome narodnom kazalištu u Varaždinu koncipirala je i moderira ciklus koncertnih matineja „Koncert uz kavu“ na kojima i u tekućoj sezoni ugošćuje poznate hrvatske glazbenice i glazbenike.
Sezona 2017./2018. ponovno ju je u HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci odvela putem asistenture redatelju Christianu Romanowskom u operi “Norma” Vincenza Bellinija.

2018./2019. u znaku je hrvatske praizvedbe opere “Caccia lontana” Antonnia Smareglie u koprodukciji HNK u Varaždinu i INK Gradskog kazališta Pula uz redatelja Ozrena Prohića i dirigenta Stjepana Vugera te sopranisticu Jelenu Štefanić. U HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci debitirat će u ulozi Gertrude u Gounodovoj operi “Romeo et Juliette”.