Trpimir Matasović: „U životu nisam čuo ovako dobru Jelenu!”
Muzikolog i glazbeni kritičar Trpimir Matasović govoreći o predstavi izdvojio je: „Moje su kolegice večeras rekle kako im je ovo najbolji ‘Zrinjski’, a ja moram reći da nisam u životu čuo ovako dobru Jelenu kakva je Anamarija Knego!” Zatim je nastavio kako „ režija nije provokativna kakva se možda mogla očekivati, u principu je klasična, nacionalni zanos je sačuvan. Ništa nije narušeno, sve je tu. Svi koji su se pribojavali, mogu biti mirni. Dora Ruždjak Podolski poštuje tradiciju. Okvir nacionalne opere je samo nadopunjen i proširen. Njenim sjajnim radom na profiliranju likova gledali smo ljude od krvi i mesa. Iznenađen sam i zadovoljan predstavom u cjelini”.
Iz publike se javila gospođa uz riječi: „Gledala sam razne ‘Zrinjske’, laboratorij nisam baš shvatila, ali to sam zanemarila jer mi nije važno. Glazbeno je ovo svakako najbolja izvedba od svih dosadašnjih. Svi solisti su bili odlični, svaka čast svima, dikcija je bila stvarno izvrsna. Ne smeta mi moderna režija, klasičnih sam se dovoljno nagledala”.
„Složio bih se s onima koji kažu da je ovo bliže klasičnoj nego modernoj režiji. Čim sam to shvatio, samo sam se opustio i prepustio uživanju u operi”, kazao je mladi gledatelj iz publike.
Intendant HNK Ivana pl. Zajca Marin Blažević obratio se publici: „Ako postoji misija koju imam kao intendant, onda bi to bilo da vas sve opustim, da svemu što vidite na pozornici pristupate kao pokušajima da istražimo što još kazalište može biti. Jer mislim da su sva narodna i nacionalna kazališta, kazalište kao medij, u ozbiljnoj opasnosti što je sasvim druga tema. Ovdje se, od predstave do predstave, od koncerta do koncerta, bavimo pronalaženjem načina i perspektiva izlaska iz kritičnog trenutka u kojem se kazališta i kultura nalaze. Htjeli bismo da pristupate svakoj predstavi i koncertu kao da su posljednji. Ključ svega je uživanje u kazalištu. Cilj je da otvorimo sebe, nakon što smo otvorili vrata, različitim interpretacijama i čitanjima i da budemo maksimalno kritični. Uživam u vašem shvaćanju predstava, u vašoj raspravi i vašem ozbiljnom pristupu. Važno je također biti svjestan i privilegije da iskazujemo svoje misli i kritičke stavove”.
Trpimir Matasović zaključio je: „Ako se o predstavi razgovara, znači da je dobra. Ljudi se ne slažu – znači da razmišljaju. Vrijednost ove predstave i kazališta intenzivno je poticanje na kritičko promišljanje”.
Pridružite nam se u gledalištu na sljedećem Kritičkom glasu u subotu 10. studenog nakon prve reprize sljedećeg premijernog naslova „4 bolera” Baleta HNK Ivana pl. Zajca.