Nakon prve reprize nove baletne predstave HNK Ivana pl. Zajca, “Apolon i Pulcinella”, u subotu, 8.6., s publikom su razgovarale pročelnica Plesnog odjela Akademije dramskih umjetnosti Andreja Jeličić i plesna pedagoginja i umjetnica Iva Nerina Sibila.
Obje su kritičarke rekle da su s velikom znatiželjom iz Zagreba doputovale pogledati ova dva neoklasična baleta jer su baleti Igora Stravinskog ikonička djela. Osobito se to odnosi na balet “Apolon” koji je 1928. koreografirao slavni George Balanchine i svaka sljedeća koreografija se uspoređuje s ovom. Složile su se da je koreograf Martin Chaux snažnim početkom i razradom scene rođenja Apolona pomaknuo fokus s odnosa boga i muza na odnos majke i sina, što ih je iznenadilo. Pohvalile su nositelja glavne uloge, Michelea Pastorinija, a rezerve su izrazile prema plesnom vokabularu ove predstave koji im se ne čini dovoljno jasnim. Andreja Jeličić je publici ispričala kako se u povijesti plesa pamti Balanchineova izvedba, a potom su se i ona i Iva Nerina Sibila osvrnule na najskandalozniji Stravinskijev balet, “Posvećenje proljeća”. Tijekom praizvedbe toga baleta, koji je revolucionarno preokrenuo pokrete plesača, reakcija publike je bila tako burna da se orkestar morao nadglasavati s povicima i negodovanjem iz gledališta. “Pulcinella”, pak, je predstava koju su obje kritičarke bezrezervno pohvalile, ističući podjednako koreografiju, plesače, scenografiju, kostimografiju…
Publika se pridružila oduševljenju predstavom u cjelini i veselom atmosferom kojoj su pridonijeli privlačni kostimi. Doznali smo također da je za prvu izvedbu ovog baleta kostime i scenografiju izradio veliki Pablo Picasso i tako postavio standarde vrlo visoko. Plesači su prethodni dan, nakon premijere, na pitanje kako im je plesati uz orkestar odgovorili “i ljepše i teže”, a publika se složila da je balet uz orkestar pun doživljaj. Kritičarke su skrenule pažnju koliki posao ima dirigent u toj situaciji: on često “pokriva” plesače mijenjajući tempo izvedbe i prilagođujući ga plesačima. Intendant Marin Blažević i ravnateljica Baleta Maša Kolar uključili su se u razgovor s publikom o budućim predstavama koje bi odgovarale željama publike i mogućim prijedlozima. I na kraju, ne manje važno, i Iva Nerina Sibila i Andreja Jeličić su pohvalile plesni izričaj opernog solista, basa-baritona Darija Bercicha, koji je vrlo hrabro i angažirano svoju vokalnu izvedbu obogatio s nekoliko simpatičnih plesnih skokova.