DUBRAVKA ŠEPAROVIĆ MUŠOVIĆ: „SCHÖNBERG JE KRUNA NAŠE SURADNJE”

13. svibnja 2022.

Koncert Riječkoga simfonijskog orkestra „Schönberg, Brahms“ na programu je već u ponedjeljak 16. svibnja u 19,30 sati. U prvom dijelu večeri koncertna je izvedba monoopere „Erwartung“ / „Iščekivanje“. Arnold Schönberg u svojem ekpresionističkom remek-djelu nudi gotovo filmsku glazbu koja iznenađuje neočekivanim smjerovima, a svaka je emocija zbog zgusnutosti i kratkoće bliža ljudskoj prirodi više nego u bilo kojem opernom djelu gdje su emocije razvučene na duge minute arija i dueta. Ove se doista izazovne, ozbiljno psihološki zahtjevne uloge prihvatila nacionalna operna prvakinja Dubravka Šeparović Mušović. Riječ je o mezzosopranistici koja je dobitnica svih najvažnijih domaćih nagrada, iznimno je cijenjena u Europi kao interpretkinja u operama i koncertnim izvedbama Mahlera, Wagnera, Straussa, Bizetove Carmen, Verdijeve Amneris, a surađivala je s najvećim opernim umjetnicima današnjice (Jonas Kaufmann, Marco Soustra, Libor Pešek, Leopold Hager, Christoph Camperstin i mnogi drugi) te je kontinuirano prisutna na kazališnim i festivalskim scenama.

„Razmišljanja o ulozi Žene jako su me mučila“, ističe Dubravka „zbog toga što nisam mogla shvatiti razlog zbog kojeg je jedna žena toliko ljuta kad je jedan muškarac ostavi. Pokušala sam razumjeti što Schönberg poručuje kroz tu ulogu koja se zove Žena? I onda sam naučila jednu vrlo značajnu stvar. A to je da osnovu svakoga ljudskog bića čini ljubav, količina ljubavi koju dobijemo u životu. A primarna i najvažnija je ljubav koju dobijemo od majke. Kada malo dijete gleda u majku ona se zrcali u njegovim očima i to je ono prvo i bazično samopouzdanje koje dijete stječe. A ako izostane ta majčinska ljubav, tada će dijete, u ovom slučaju Žena, uvijek tražiti ljubav kroz razno-razne objekte, a pogotovo u odnosu s partnerom. Uvijek će od njega očekivati i više ljubavi nego što je zapravo u nekom normalnom odnosu treba biti. Zanimljivo je kako je Schönberg upravo takvu ženu, jednu takvu potrebu za ljubavlju opisao u svom djelu. Ovo djelo nas potiče ne samo da se zapitamo tko smo i što smo, nego i prikazuje što se događa s jednom osobom i odnosom s partnerom ako ne dobije dovoljno najpotrebnije ljubavi u djetinjstvu“.

Važno je istaknuti koliko ova operna diva, uvijek rado viđena u Rijeci, sebe uopće ne smatra klasičnom pjevačicom. Kako kaže, razlog njezine pjevačke karijere nije u tome što to čini oduvijek već u sebi ima izražene druge i drugačije, netipične nagone koje je formirala još dok studirala arhitekturu. „Rijeka mi je dala puno prilika da taj dio mene na neki način „iščeprkam“ iz sebe i da se onda kroz razne produkcije i različite uloge pokažem. Čak bih rekla da je vrhunac suradnje s riječkim Kazalištem upravo „Iščekivanje“ jer je Schönberg plod međusobnog povjerenja i kazališne kuće koja će to postaviti na scenu jer ovo djelo se vrlo rijetko postavlja, i mene koja sam se prepustila i vremenu i živcima da to naučim. Prema tome mogu zaključiti da je Schönberg kruna te suradnje „Zajca“ i mene i to je prvenstveno zato što su me oduvijek privlačile otkačene produkcije“, zaključuje Dubravka Šeparović Mušović.

A mi ne možemo dočekati koncertnu izvedbu Schönbergove Žene u ponedjeljak!

 

Razgovarala Julia Vazniak

 
Generalni pokrovitelj Riječkoga simfonijskog orkestra