Ove subote 19. srpnja i nedjelje 20. srpnja održat će se i posljednje predstave organizirane u suradnji s Akademijom primijenjenih umjetnosti u Rijeci u sklopu Riječkih ljetnih noći. Riječ je o javnim izvedbama ispitnih predstava iz kolegija Laboratorij režije, pod mentorstvom doc. art. Olje Lozice. U subotu su zakazane predstave „Nikad se nije kaja ko je muča“ Tonke Bušić s početkom u 20,30 u Akademiji primijenjenih umjetnosti te „S figom u džepu“ Mare Šimić koja počinje u 22,30 „u bazenu“ iza Akademije primijenjenih umjetnosti.
Promatrajući mikrokozmos jedne dalmatinske obitelji, „Nikad se nije kaja ko je muča“ bavi se roditeljskim strahovima te posljedicama istoga po dijete. Tonka Bušić ističe kako „kroz niz intimnih i simboličnih scena smještenih u skučeno, ali životom ispunjeno mediteransko dvorište“, njezina predstava otvara vrata jedne tročlane obitelji – „obitelji koja funkcionira upravo kroz svoju disfunkcionalnost“:
„To je prostor u kojem se pogreške ne opraštaju lako, gdje su emocije upakirane u stroge zahtjeve, a ljubav se teško pokazuje. Glasni razgovori zamjenjuju nježnost, a svakodnevni ritual ručka postaje jedina stvar koja daje osjećaj reda u kaosu. Kroz fragmente djetinjstva smještene u autentičnu atmosferu dalmatinske svakodnevice upoznajemo autoritativnog oca i kćer koja se bori za svoju autonomiju. On je otac koji ne grli, ali uvijek provjeri jesi li jela. On ne hvali, ali će ti reći da ti je plan glup jer te želi spasiti od razočaranja. On ne zna reći ”volim te”, ali zna vikati ”gdje si bila?!”. Otac je osoba puna ljubavi, ali kao roditelj djeluje iz pozicije straha i kontrole. Iza njegove strogoće skriva se briga, a iza kontrole ranjivost.“
Predstava „S figom u džepu“ Mare Šimić fokusirana je na iskustvo, događaje, traume i same posljedice koje rat ostavlja na pojedinca, prateći borbu branitelja koja se nastavlja i poslije Domovinskog rata:
„Iako je Domovinski rat završio prije mojeg rođenja, njegove posljedice i dalje snažno oblikuju društvenu stvarnost u kojoj živim. Rat nije samo događaj iz prošlosti; on je nasljeđe koje se prenosi generacijama – kroz obiteljske priče, šutnje, traume, ali i kroz svakodnevne borbe onih koji su ga preživjeli. Gledajući to svojim vlastitim očima, uvijek sam se pitala zašto je to tako, što se to dogodilo i kako te sam vođena time istraživala, čitala i kopala po tome dok nisam dobila sve odgovore na sva pitanja koja su me zanimala. Baveći se ovom temom iz pozicije mlade osobe, ne pokušavam rekonstruirati povijest, već razumjeti kako ona i dalje živi u sadašnjosti. „S figom u džepu“ nastoji omogućiti gledatelju da se poveže s osobnim i emocionalnim aspektima rata – ne kao apstraktnom poviješću, nego kao s duboko ljudskim iskustvom“, opisala je u kratkim crtama svoju predstavu Mare Šimić.
U nedjelju u 19,30 u Akademiji primijenjenih umjetnosti je na rasporedu predstava „Ma“ Matee Tkalčević, posvećena konceptu usporavanja i svjesnog postojanja u sadašnjem trenutku, nadahnuta japanskom filozofijom „MA“ – pojmom koji označava prazninu, pauzu u vremenu, tišinu potrebnu za rast, disanje i povezanost sa sobom i okolinom.
Posljednja predstava Riječkih ljetnih noći na rasporedu je u 21,30 „u bazenu“ iza Akademije primijenjenih umjetnosti gdje će se izvesti predstava „Mile majke“ Karle Šoštarić koja govori o intimnom, često nevidljivom svijetu majki djece s autizmom o čemu je više rekla i sama autorica:
„Što znači biti majka djeteta s autizmom? Koliko zapravo razumijemo njihove priče? Kroz autentične priče i osobnu perspektivu ova produkcija progovara o izazovima, promjenama i unutarnjim sukobima s kojima se ove žene suočavaju, balansirajući između želja, strahova, iscrpljenosti i neizmjerne ljubavi. Predstava spaja priče majki, njihova svjedočanstva i fikcionalne elemente i simboličke scenske slike kako bi prikazala višeslojnost majčinske perspektive. Ova predstava nije o autizmu, već o majkama – o njihovom odricanju, preispitivanju identiteta, promjeni vlastitih snova i unutarnjem dijalogu koji rijetko postaje dio javnog diskursa. Želim istražiti pitanja koja se rijetko postavljaju, osvrnuti se i na one mračne trenutke koji se ne vide izvana, ali i istaknuti svjetlost i snagu koja dolazi iz bezuvjetne ljubavi.“
Ulaz na sve predstave je besplatan.
