Goran Jurić

U ovoj sezoni

(Karlovac, 1983.)

Bas, solist Državne opere Stuttgarta (Staatsoper Stuttgart). Od 2011.- 2017. bio je solist Bavarske državne opere (Bayerische Staatsoper).

Diplomirao je pjevanje na Muzičkoj akademiji Sveučilišta u Zagrebu u klasi Vlatke Oršanić te fonetiku i talijanski jezik i književnosti na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. U ljeto 2011. usavršavao se u programu Young Singers Project Salzburških svečanih igara.

Debitirao je u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu na 2. godini studija u ulozi Plutona u Monteverdijevu „Orfeju”. U istoj opernoj kući otpjevao je Sarastra u Mozartovoj „Čarobnoj fruli „te Sulejmana u Zajčevu „Nikoli Šubiću Zrinjskom”. Sarastra je pjevao i u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku. Godine 2011. u Rimu pjevao je u Teatro dell’opera di Roma Velikog svećenika Baala u Verdijevu „Nabuccu” pod dirigentskom palicom Riccarda Mutija te 2014. Sparafucilea u Verdijevu „Rigolettu”. U Veneciji u kazalištu La Fenice pjevao je Komtura u Mozartovu „Don Giovanniju”, a onamo se vraća 2012. kao Colline u Puccinijevim „La boheme” te 2015. kao Sarastro kojeg je iste godine pjevao i u Grazu u Oper Graz. U Madridu u Teatro Real pjevao je 2014. Heinricha Voglera u Wagnerovu „Lohengrinu” te 2015. Don Fernanda u Beethovenovu „Fideliju”. U Torontu u Canadian Opera Company pjevao je 2017. Sarastra te 2018. Osmina u Mozartovoj Otmici iz Saraja. Sarastra i Collinea je pjevao 2017. u Opera di Firenze. Iste godine pjeva naslovnu ulogu u Rossinijevu Mojsiju u Egiptu u Ljetnom festivalu u Bregenzu. Mojsija je otpjevao i 2018. u Napulju u Teatro di San Carlo. Kao solist Bavarske državne Opere u Münchenu u Njemačkoj nastupa kao Colline, Komtur, Don Fernando sa Zubinom Mehtom, Biterolf u Wagnerovu „Tannhäuseru” s Kentom Naganom, Capellio u Bellinijevim „Capuletima i Montecchima”, Titurel u Wagnerovu „Parsifalu”, Banco u Verdijevu „Macbethu”, Ferrando u Verdijevu „Trubaduru”, Timur u Puccinijevoj „Turandot”, Bauer u Schönbergovim „Gurre-Lieder” sa Zubinom Mehtom, Oroveso u Bellinijevoj „Normi”, Raimondo Bidebent u Donizettijevoj „Luciji di Lammermoor”…), a glavne basovske uloge pjeva i u Državnoj operi Stuttgarta. 2019. je debitirao u berlinskoj Državnoj operi (Staatsoper unter den Linden) kao Mendoza u Prokofjevljevom „Vjenčanju u samostanu” pod dirigentskom palicom Daniela Barenboima.

Aktivan je pjevač barokne i suvremene glazbe. Često je nastupao s Hrvatskim baroknim ansamblom (Monteverdijev Orfej, Händelovi Akis i Galateja te Mesija, djela M.-A. Charpentiera) i Zborom HRT-a (Membra Iesu Nostri D. Buxtehudea, Rekvijem u c-molu M. Haydna, Musikalische Exequien H. Schütza, Jama S. Horvata). Surađivao je solistički i s CANTUS ansamblom (Garcíjin „Transcending Time” te Stravinskijev „Renard”). U proljeće 2013. nastupio je u Zürichu u Stravinskijevoj „Svadbi” s Davidom Zinmanom.

Godine 2005. osvojio je prvu nagradu na Državnom natjecanju učenika i studenata glazbe i plesa u Dubrovniku, a 2010. je osvojio prvu nagradu na Međunarodnom natjecanju „Iris Adami Corradetti” u Padovi u Italiji. Dobitnik je nagrade Hrvatske glazbene mladeži „Ivo Vuljević” za mladog glazbenika godine za 2012. godinu.