Dr. sc. Marin Blažević je dramaturg, operni redatelj, kreativni producent, autor i urednik knjiga i časopisa, teatrolog te znanstvenik u području izvedbenih studija iz Rijeke i Zagreba.

Kao asistent, docent i potom izvanredni profesor predavao je povijest i teoriju kazališta i drame, izvedbene studije i dramaturgiju na Akademiji dramskih umjetnosti (Odsjek dramaturgije: 1997. – 2016.) te dramaturgiju opere na Muzičkoj akademiji (Odsjek za operno pjevanje: 2009. – 2016.) pri Sveučilištu u Zagrebu. Kao gostujući izvanredni profesor povremeno je izvodio nastavu i na Columbia University – School of the Arts u New Yorku, a predavanja, seminare i majstorske radionice o teoriji i praksi suvremenog kazališta, izvedbenim umjetnostima i dramaturgiji izvodio je na sveučilištima i umjetničkim akademijama diljem svijeta, uključujući sveučilišta Yale, Stanford, Utrecht, Roehampton, Northwestern, De La Salle (Filipini, Manila), Wisconsin-Madison, Southern California (Roski), Royal Melbourne Institute of Technology (RMIT), Victorian College of Arts (Melbourne) i drugdje.

U jesen 2014. godine započeo je njegov četverogodišnji mandat u ulozi Ravnatelja Opere HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, no već 2016. godine imenovan je intendantom riječkog HNK za period od četiri godine, počem od 1. siječnja 2017. godine. Od 1. siječnja 2021. traje i njegov drugi intendantski mandat u HNK Ivana pl. Zajca, do kraja 2024.

Objavio je i uredio autorske knjige, zbirke eseja, znanstvene i stručne članke te tematske brojeve međunarodnih časopisa na engleskom, talijanskom, hrvatskom i slovenskom jeziku. S Matthew Goulishem (Goat Island, Every House has a Door) uredio je posebno englesko izdanje Frakcije, časopisa za izvedbene umjetnosti: Companion to Goat Island’s ‘When will the September roses bloom?’ (2004./2005.) in Two Parts. S Ladom Čale Feldman priredio je izdanje Frakcije koje je problematiziralo temu glumice/glumca kao autorice/autora (Actor as/and Author) te izdanje MIS-performance za čaopis Performance Research (uključujući i DVD o izvedbenom programu 15. konferencije Performance Studies international, uređen u suradnji s Unom Bauer).

Marin Blažević priredio je i uredio sljedeće knjige: Branko Gavella: Teorija glume – od materijala do ličnosti (2005, u suradnji s akademikom Nikolom Batušićem); zbirku eseja o slovenskoj kazališnoj skupini Via Negativa naslovljenu Ne! (u izdanju Maske, Ljubljana, 2011); te zbornik MISperformance, Essays on Shifting Perspectives, u suradnji s Ladom Čale Feldman (2014., Performance Studies international u suradnji s Maskom iz Ljubljane http://www.maska.si). Njegove autorske knjige uključuju: Razgovore o novom kazalištu (2007.) i Izboren poraz: Novo kazalište u hrvatskom glumištu od Gavelle do… (2012), znanstvenu studiju koja donosi pregled teorije i prakse novog kazališta s posebnim osvrtom na njegovu neobičnu povijest u Hrvatskoj. U pripremi je i nova knjiga The Breadth and Shifts of Dramaturgy za međunarodnog izdavača.

Marinu Blaževiću 2011. godine dodijeljena je stipendija Fulbright Scholar Postdoctoral Grant za provođenje istraživanja u sklopu projekta Dramaturgy: Shifting Concept and Practice na Umjetničkoj školi Sveučilištu Columbia (Odsjek za Kazališnu umjetnost – Dramaturgiju) i na Sveučilištu New York (Odsjek za izvedbene studije).

Jedan od Blaževićevih najvažnijih međunarodnih projekata, u ulozi ravnatelja, bila je organizacija 15. konferencije Performance Studies international u Zagrebu 2009 godine, koja je obrađivala temu MISperformance. Potom je, od 2012. do 2015. godine, u svojstvu dramaturga, glavnog organizatora i ravnatelja radio na kompleksnoj, inovativnoj i disperziranoj konferenciji PSi koja se tijekom 2015. godine pod naslovom Fluid States – Performances of UnKnowing odvijala na petnaest lokacija diljem svijeta, od Montreala i Panama Cityja, preko Bahama, Copenhagena i Santorinija u Grčkoj, do New Delhija i Melbourna, Tohokua u Japanu, Manile i drugih lokacija. Također, tijekom angažmana u sklopu svjetske organizacije Performance Studies international, bio je i predsjednik njezina Internacionalnog odbora te osnivač (s Peterom Eckersallom) nove radne grupe nazvane Dramaturgija i studije izvedbe.

U ulozi dramaturga, Marin Blažević radio je na brojnim kazališnim dramskim i opernim projektima, među kojima su i predstave nastale u suradnji sa Selmom Banich, Carmen (2015., HNK Zajc); Laryjem Zappiom, Rigoletto (2016., HNK Zajc); i Oliverom Frljićem: Bakhe (2008., Splitsko ljeto), Gospođica Julija (2009., CDU & ZKM), Aleksandra Zec (2014., HKD Rijeka), Hrvatsko glumište (2014., HNK Zajc), Trilogia o hrvatskom fašizmu (2015., HNK Zajc). U ulozi redatelja i dramaturga sudjelovao je u inscenaciji sljedećih opera: Handelov Giulio Cesare in Egitto (2016. i 2020.), Verdi-Shakespeare trilogija u riječkom HNK (2017., 2018.): Otello, Macbeth, Falstaff; zatim Aida (Ljetna pozornica u Opatiji 2017. i Arena u Puli – Summer Classics, 2018. i 2019.), Gounodovi Romeo et Juliette (koprodukcija HNK Rijeka i Ravenna Manifestazioni – Teatro Alighieri, 2019.), Straussova Elektra (suradnja Opere HNK Ivana pl. Zajca, Slovenske filharmonije i Cankarjevog doma u Ljubljani, 2019.), Bizetova Carmen (čiju inscenaciju potpisuje sa Selmom Banich, Sandrom Dekanić i Alanom Vukelićem u sklopu Summer Classics programa u pulskoj Areni 2019., a potom i na pozornici riječkog HNK u jesen 2020.), Puccinijevu Toscu (2019.) i Verdijevu Traviatu (2020.). U 2020. sudjelovao je kao redatelj i dramaturg u realizaciji dramske predstave Vježbanje života – drugi put (Fabrio – Klarić, Ležaić, Rafaj, Blažević), a u veljači 2021. i u inscenaciji Verdijeve Traviate. Verdijev Don Carlo u međunarodnoj koprodukciji planiran je za jesen 2022.