Maša Kolar

Ravnateljica Baleta

Plesna umjetnica rođena u Zagrebu 1973. godine završila je Školu suvremenog plesa Ane Maletić, pohađala je Vlaamse Dansacademie u Bruggeu (Belgija) i završila preddiplomski studij suvremenog plesa, nastavnički smjer na Akademiji dramskih umjetnosti, Sveučilišta u Zagrebu i diplomski studij Kulturologije na Filozofskom fakultetu u Rijeci. Profesionalnu plesačku karijeru započinje 1986. godine u zagrebačkom Kazalištu „Komedija”, a nastavlja 1992. godine u Baletu Dresden gdje 1995. godine dobiva status solistice. Godine 1997. nagrađena je prestižnom Nagradom „Mary Wigman” za posebna plesna dostignuća u koreografijama Johna Neumeiera, Stephana Thossa i Matsa Eka. Od 1998. angažirana je u Thoss TanzKompanie. U ulozi Carmen, u koreografiji Matsa Eka, gostovala je s lyonskim Baletom u Aziji. Od 2000. godine surađuje s Queensland baletom u Brisbaneu (Australija). U 2005., 2006. i 2008. predavala je na Sveučilišnoj plesnoj akademiji u Stockholmu (Švedska) i na Sveučilišnoj plesnoj akademiji u Interlochenu (SAD), asistirala je u Aalto baletu u Essenu (Njemačka). Godine 2007. postala je članicom Aterballetta u Italiji gdje je radila s koreografima Maurom Bigonzettijem, Ohadom Naharinom, Marcom Goeckom, Ginom Patterson, Andréom Mesquitom i Walterom Matteiniem. Od 2006. – 2016. godine zaposlena je u Učilištu ZKM-a kao plesna pedagoginja i koreografkinja, nastavljajući internacionalnu karijeru slobodne plesne umjetnice. Za Balet Narodnog pozorišta u Beogradu sa Zoranom Markovićem koreografirala je balet „Interval”, a za Bitef Dance Company balete „Otelo”, te samostalno „Don Juana”. U Zagrebu producira, koreografira „The memory of water, „Merry christmas for naughty kids”, „Trijada” i „Alie”. Za Nacionalni balet mladih u Hamburgu koreografirala je tri koreografske minijature, za balet HNK-a Ivana pl. Zajca predstavu „Pour homme et femme” i „Macbeth”, „Čipku”, „Posvećenje proljeća”, „Posljepodne jednog fauna”, „Adam i Eva” ; „Bolero” za balet HNK-a u Zagrebu, „Allegro” za balet HNK-a Split, “Simfonijski triptihon” za balet srpskog narodnog pozorišta u Beogradu a „Nonice” za Osnabrück Dance Company. Dobitnica je: Nagrade hrvatskog glumišta, 2008. godine, Nagrade kritičarskog stola za izvanrednu plesačku izvedbu u Austinu (SAD), Nagrade za izvanrednu plesačku izvedbu i Nagrade publike za koreografiju u predstavi BoNet, Kopenhagen (Danska), 2010. godine, Produkcijske nagrade 27. i 30. tjedna suvremenog plesa u Zagrebu, Strukovne nagrade UPUH-a 2010. godine, te nagrade „Olga Orlova” HNK-a Ivana pl. Zajca 2013. i „Boris Papandopulo” HNK-a Ivana pl. Zajca za koreografiju baleta „Macbeth” 2018. godine te za „Posvećenje proljeća“ 2020. godine.

Od 2017. godine umjetnička je ravnateljica baleta HNK-a Ivana pl. Zajca.