Trilogija o hrvatskom fašizmu Olivera Frljića i Marina Blaževića bit će izvedena 15. travnja u 19:30 i 16. travnja u 18:00 sati na sceni riječkog Kazališta. U istoj se večeri izvode Bakhe, Aleksandra Zec i Hrvatsko glumište, kao tri čina jedne predstave. Predstava je kao takva premijerno izvedena na prošlogodišnjim Riječkim ljetnim noćima (22. lipnja 2015), a progovara o skrivanju, negiranju ratnih zločina počinjenih tijekom rata u Hrvatskoj protiv građana nehrvatske nacionalnosti, o najekstremnijem zločinu, ubojstvu djeteta, o pitanjima može li se ono što hrvatsko glumište proizvodi zvati kazalištem jer kazalište bi trebalo biti društveni, etički i umjetnički čin koji ima hrabrosti zločinu dati ime, oduzeti pravo na razlog i odrediti mjeru krivnje.
U tri čina sudjeluju: Dean Krivačić (Bakhe), Jerko Marčić (Bakhe, Hrvatsko glumište), Jasmin Mekić (Bakhe, Hrvatsko glumište), Nika Mišković (Bakhe, Hrvatsko glumište), Tanja Smoje (Aleksandra Zec, Hrvatsko glumište), Jelena Lopatić (Aleksandra Zec, Hrvatsko glumište), Damir Orlić (Aleksandra Zec, Hrvatsko glumište), Mirta Polanović (Aleksandra Zec), Nikola Nedić (Aleksandra Zec, Hrvatsko glumište), Dražen Mikulić (Hrvatsko glumište), Jurica Marčec (Aleksandra Zec), Jana Mileusnić (Aleksandra Zec), Lucia Filičić (Aleksandra Zec), Morana Mladić (Aleksandra Zec), Nina Batinić (Aleksandra Zec, Hrvatsko glumište), Jolanda Pahor (Hrvatsko glumište) te zbor Opere HNK Ivana pl. Zajca (zborovođa Igor Vlajnić, Hrvatsko glumište).
Autorski tim, uz navedene redatelja i dramaturga, čine kostimografkinja Manuela Paladin Šabanović (Bakhe), oblikovatelj svjetla Alan Vukelić (Bakhe), asistentica redatelja Barbara Babačić (Bakhe), scenografkinja Ljerka Hribar (Aleksandra Zec), kostimografkinja Sandra Dekanić (Aleksandra Zec, Hrvatsko glumište), oblikovatelj svjetla Dalibor Fugošić (Aleksandra Zec), scenografkinja Petra Veber (Hrvatsko glumište), oblikovatelj svjetla Boris Blidar (Hrvatsko glumište) te asistentica redatelja Nina Gojić (Hrvatsko glumište) i asistentica dramaturga Nataša Antulov (Hrvatsko glumište).
Predstava traje oko tri sata s dvije pauze.
Iz kritika
‘Trilogija o hrvatskom fašizmu’ sastavljena je od triju predstava tandema Frljić/Blažević: započela je u 21.30 ispred kazališne zgrade izvedbom aktualiziranih ‘Bakhi’, koje su premijerno izvedene pa zabranjene na Splitskom ljetu 2008. godine, a nastavljena je predstavama ‘Aleksandra Zec’ i ‘Hrvatsko glumište’ na sceni kazališta, koje su u tom novom poretku funkcionirale kao tri čina jedne zastrašujuće i tegobne cjeline, koja gledatelje bombardira pitanjima i prožima emocijama, provocira i oduševljava, ali nikako i nikoga ne ostavlja ravnodušnim. (…)
Zapravo, u tom novom miksu ‘Trilogija o hrvatskom fašizmu’ pokazuje i prokazuje kontinuitet hrvatske politike od Sanaderova govora na splitskoj Rivi do retorike i javnih nastupa predsjednika HDZ-a Tomislava Karamarka, čiji je govor, izrečen nakon pobjede Kolinde Grabar Kitarović na predsjedničkim izborima, također uključen u predstavu. Takvim pristupom ‘Trilogija o hrvatskom fašizmu’ preko kazališnog čina suočava hrvatsko društvo s vlastitim zločinima i propustima vlastitog sustava.Sve tri predstave povezuje lik Aleksandre Zec, 12-godišnje djevojčice koja je nevina ubijena s obitelji 1991. godine. Naime, njeno ime spominje se već u ‘Bakhama’, zatim joj je posvećena cijela središnja predstava, a naposljetku se Aleksandra Zec pojavljuje u ‘Hrvatskom glumištu’, zadnjem dijelu trilogije, kao Anđeo Osvete.
Nina Ožegović, Trilogija strave, tportal.hr
Sve počinje sa ubijenima, žrtvama, Aleksandrom Zec, Levarom i Reihl Kirom, zatim preko negiranja zločina u Lori opisuje nevjerojatan slučaj ubojstva 12-godišnje djevojčice koji su ubojice priznale i detaljno opisale, da bi potom bili pušteni na slobodu, a potom sve eksplodira u Hrvatskom glumištu, gdje Frljić i Blažević u divljem kovitlacu povezuju Jasenovac i Auschwitz sa Srebrenicom, a ustaše i Milu Budaka s našom današnjom kulturnom kremom.Glumci su se bezbroj puta vraćali na poklon, na kraju je trećina publike na nogama ovacijama pozdravljala Frljića, Blaževića i izvrsne Tanju Smoje, Jelenu Lopatić, Damira Orlića, Dražena Miškovića, Nikolu Nedića…
Snježana Pavić, Ovacije za Frljićevu “Trilogiju o hrvatskom fašizmu”, Jutarnji list