FARASIN I SRBLJAN POSLJEDNJI PUT ZAJEDNO OVE SEZONE KAO WERTHER I CHARLOTTE, 28. LISTOPADA

27. listopada 2016.

U hvaljenoj režiji Fabrizia Melana, veterana operne režije posljednjeg zlatnog doba Metropolitana, u glavnim će ulogama, posljednji put ove sezone, zajedno pjevati Aljaž Farasin kao Werther, Ivana Srbljan kao Charlotte. Ako ste predstavu propustili ili ju želite pogledati još jednom, ne dvoumite se i dođite u petak  28. listopada u 19:30 sati uživati u najizvođenijoj operi francuskog romantičara Julesa Masseneta nastaloj prema romanu u pismima „Patnje mladog Werthera”, Johanna Wolfganga von Goethea. Aljažu i Ivani ovo je već četvrta zajednička predstava pred riječkom publikom (Rigoletto, Evgenij Onjegin, Carmen). Kada bismo se vratili još više unazad, ali ne previše jer oboje su mladi, čuli bismo njenu verziju Tine Turner i njegov tribute to Freddie Mercury. Naime, pjevali su u svojim rock bendovima i u to vrijeme nisu ni slutili da će pjevati na kazališnim scenama i u koncertnim dvoranama – operu, i zapravo tek danas imati obožavatelje kakve imaju rock zvijezde.

U ulozi Werthera riječku je publiku oduševio već poznati slovenski tenor Aljaž Farasin, a upravo u petak od te se uloge oprašta za ovu sezonu. Potom, Aljaž će se posvetiti snimanju opere Faust, u kojoj također ima naslovnu ulogu. Da se radi o povijesnom kulturnom projektu za naš grad govori činjenica kako niti jedna opera u Hrvatskoj nikada nije snimala kompletne opere stranih skladatelja s ovakvom međunarodnom podjelom i za neku međunarodnu diskografsku kuću. Opera HNK Ivana pl. Zajca pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa i uz svjetske operne zvijezde (Lucio Gallo, Carlo Colombara, Marjukka Tepponen) te uz naše Dianu Haller i Ivanu Srbljan, snimat će Gounodovog Fausta za RealSound & Universal Music. Koncertna će izvedba opere Faust uslijediti 14. studenog u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, a potom i u riječkom Kazalištu 17. studenog. Ulaznice možete rezervirati već danas.

Iz medija

Pozornicom je suvereno i glumački i glasovno vladao Aljaž Farasin u ulozi Werthera, oslikavši patnju i razočaranje neuzvraćene ljubavi gotovo opipljivo. U ulozi njegove nedostižne ljubavim Charlotte sjajna je bila Ivana Srbljan, pokazavši čiste visine, nježnost dubina i izvedbenu emotivnost. (…) U današnje vrijeme, jasno i transparentno iskazivanje osjećaja nije popularno i često nailazi na podrugljive opaske. Sinoć su te emocije, u bujnoj glazbi i mladim, sjajnim izvođačima, dobile neku novu dimenziju i očarale riječku publiku.

Gloria Fabijanić Jelović, HRT Radio Rijeka

Ugodno glazbeno iznenađenje dotaklo je nedavno riječku publiku s pozornice HNK-a Ivana pl. Zajca operom »Werther«, kojom je otvorena nova operna sezona. Dvoje mladih izvrsnih pjevača – Ivana Srbljan i Aljaž Farasin – ali i odličan ansambl uz sjajnu režiju i scenografiju ponudili su zaista rijetki glazbeni doživljaj. Naša sugovornica, mezzosopranistica Ivana Srbljan svojim dubokim glasom i emocionalnom izvedbom u ulozi Charlotte ostavila je poseban dojam.(…)

Ako imate tisuću i jednu varijantu te popularne pjesme u raznim verzijama, počevši od pop glazbe i toliko je isprana i potrošena i treba je ispjevati ponovno, napraviti je zanimljivom, i nikako  jeftinom. Tu su i očekivanja koja imam sama pred sobom. Rekla bih da  me je sve to – od rocka, crkvene glazbe, teoretskog obrazovanja, a završila sam i orgulje – izgradilo u osobu koja jesam sada i  tu moju Carmen, Dalilu i Charlottu. (…)

Edita Burburan, iz intervjua s Ivanom Srbljan za Novi list

 

Doživio sam ga kao vrlo ekstremnu osobu – on ili voli ili mrzi, ili ima ili nema. Kod njega nema kompromisa i on kao da se stalno kreće po oštrici britve. Za genijalne ljude i inače je karakteristično da je kod njih tanka granica između ludila i normalnosti. Werther je i veliki perfekcionist koji nikad nije zadovoljan. Na kraju se ubije i možda je tek tada zadovoljan kad vidi da je Charlotte uspio upropastiti život. On zapravo umire sretan jer je postigao svoj cilj. (…)

Fabrizio je fenomenalan čovjek. Surađivao je s Mariom Callas i drugim opernim ikonama. Dakle, raditi s njim je ispunjenje snova za jednog opernog pjevača. Zahvalan sam za svaku sekundu rada s Melanom. Za mene je to neprocjenjivo iskustvo koje se ne može dobiti ni knjigama ni na koji drugi način.

Kim Cuculić, iz intervjua s Aljažom Farasinom za Novi list

Ivana Srbljan o umjetnosti kojom se bavi, operi, kaže da je savršenstvo.

“Ne postoji nešto ljepše ni za izvođača ni za publiku, nego kada su svjedoci pomno razrađenog, ali u isto vrijeme iskrenog i spontanog trenutka na sceni. To je trenutak kada ja kao izvođač osjetim trnce u tijelu i na koži, a u publici se osjeti tajac i pažljiva tišina; upravo tada kada smo svi prisutni u trenutku. Ako pojednostavimo stvari, sve se može svesti na to da bi osnovni kriteriji opernog pjevača trebali biti vokalna kvaliteta i iskrena izvedba. Izvještačenost je glavni krivac za loš prijem kod publike”, iskrena je Ivana Srbljan (…) Mislim da mladi pjevači premalo dobivaju priliku raditi na pravoj profesionalnoj sceni. Naravno, situacija je bila puno gora nego što je danas i sretna sam jer je upravo riječka Opera iznimka u tom kontekstu.

Tamara Borić, iz intervjua s Ivanom Srbljan za Nacional