MEDIJSKI ODJECI NAKON PREMIJERE: ANAMARIJA KNEGO I ALJAŽ FARASIN BILI SU TE VEČERI PRVACI HRVATSKOG GLUMIŠTA UOPĆE

15. siječnja 2019.

Medijski napisi kojima je popraćena premijera opere „Romeo i Julija“ vrve pohvalama i najvišim ocjenama, a već njihovi naslovi sugeriraju kako je najnovija riječka operna predstava, nastala u koprodukciji s Teatro Alighieri i Fondazione Ravenna Manifestazioni, u svim svojim segmentima iznimna predstava

Predstava puna promišljenih, inteligentnih i suptilnih rješenja i poruka
„Na premijeri “Romea i Julije” Anamarija Knego i Aljaž Farasin, dvoje prvaka Opere HNK Ivana pl. Zajca u Rijeci, bili su te večeri prvaci hrvatskog glumišta uopće.“ Napisao je to kritičar Branimir Pofuk na stranicama „Večernjeg lista“ pod naslovom „Romeo i Julija: Nadvremenska čistoća izvedbe počiva na glumi“.
„Nije u ovoj predstavi bilo lošega pjevača, a emocije gledatelja osvajali su zadivljujućom glumom i kad ne pjevaju“, piše dalje Pofuk koji hvali baš sve segmente predstave: „ (…) Libreto prema Shakespeareu bio je Blaževiću i njegovoj ekipi dovoljno snažan i nadahnjujuć, a u dva prizora sam tekst, ispisan svjetlom na crnoj pozadini, preuzima čak i ulogu scenografije. Simbiozu scenografije i svjetla Alana Vukelića i inače krasi briljantna i svevremenska jednostavnost (…) Svjetlom se stvara i jedan od najdirljivijih vrhunaca kada refletkori pulsiraju u sve slabijem ritmu zamirućeg Julijina srca. Potpuno u dosluhu s očito pomno promišljenim autorskim konceptom su i sjajni kostimi Sandre Dekanić.“ Jedna od konstatacija Branimira Pofuka jest i kako je „cijela predstava puna promišljenih, inteligentnih i suptilnih rješenja i poruka“.

Uspjeh u svakom smislu te riječi
I drugi medijski napisi kojima je popraćena premijera opere „Romeo i Julija“ vrve pohvalama i najvišim ocjenama, a već njihovi naslovi jasno poručuju kako je najnovija riječka operna predstava, nastala u koprodukciji s Teatro Alighieri i Fondazione Ravenna Manifestazioni, u svim svojim segmentima iznimna predstava.
Tako i Kim Cuculić u „Novom listu“, pod naslovom „Uz operu “Romeo i Julija” u HNK-u Ivana pl. Zajca: Rekvijem za tragične ljubavnike“ ističe kako su „u naslovnim ulogama Romea i Julije briljirali slovenski tenor Aljaž Farasin i riječka sopranistica Anamarija Knego – koji su u svoje uloge utkali mnogo emocija, utjelovivši nevine žrtve mržnje njihovih obitelji, koju je njihova neizmjerna ljubav ipak uspjela nadjačati – premda na tragičan način (…)
Helena Labus Bačić, kritičarka „La voce del popolo“, u tekstu naslova „Romeo e Giulietta di Gounod affascina e commuove il pubblico” / “Gounodovi Romeo i Julija fascinirali i ganuli publiku” već je u prvoj rečenici ustvrdila kako je premijera “Romea i Julije” uspjeh u svakom značenju te riječi, a da su se “Anamarija Knego i Aljaž Farasin unijeli srcem i dušom u svoje uloge i donijeli interpretacije bogate nijansama i snažnim osjećajima“.

Užitak za gledanje i slušanje
Luka Nalis na portalu Fiuman.hr, u kritičkom osvrtu„Apoteoza ljubavi u operi Romeo i Julija“, također kreće od glavnih protagonista:
„ (…) Farasin je ovom ulogom dokazao svoje kvalitete a riječka publika može biti sretna što je postao stalni član ansambla opere u gradu na Rječini (…) Anamarija Knego je pjevačica rijetke muzikalnosti i lakoće scenskog pristupa. Julija u njenoj scenskoj interpretaciji predstavlja arhetip zaljubljene ali tragične mlade žene.“
A potom zaključuje:
„Dueti Romea i Julije bili su užitak za gledanje i slušanje, odvijali su se u savršenoj harmoniji soprana, tenora i orkestra. Kada se na pozornici u isto vrijeme nalaze dva kvalitetna interpreta kao što su Farasin i Knego onda su zajednički nastupi glazbeno – scenska kutijica koja vrvi kazališno/glazbenom čarolijom i samo treba zaviriti u nju i prepustiti se, jer se rijetko može vidjeti pjevače koji se toliko trude oko svojih uloga. Tako da im još jednom od srca čeöstitamo.“

Nove izvedbe s Anamarijom Knego i Aljažem Farasinom pogledajte 24., 25. i 26. siječnja.

Ljubav kakva još nije viđena u kazalištu.