U posljednje tri godine (2014-2017), u HNK Ivana pl. Zajca izvedeno je ukupno 1.281 program, uključujući i predstave i prigodne programe, što ih je vidjelo gotovo 304 tisuće gledatelja (303.901 gledatelj).
U obnovu kazališne zgrade je od 2015. godine pa do danas uloženo ukupno pet i pol milijuna kuna.
Rezultati su to i podaci što ih je na sjednici kazališnog sabora na temu „HNK jučer, danas, sutra“ iznio intendant Marin Blažević.
Najavljujući prvu točku dnevnog reda, inventuru kazališnog programa i rezultate poslovanja od kazališne sezone 2014/2015. do danas, kao jedan od razloga za nju naveo je i činjenicu da se zbog „bure“ koja često prati djelovanje riječkog HNK, ponekad zaboravlja ono dobro, kreativno i umjetnički.
Kroz stotinjak slajdova sačinjena je inventura svih predstava iz tog razdoblja i podsjetnik na ključne trenutke rada i djelovanja četriju kazališnih umjetničkih ansambala.
Tako je iz programa Baleta istaknuto „Labuđe jezero“ u koreografiji Staše Zurovca kao prijelomni trenutak u djelovanju tog ansambla odnosno izlazak iz dotadašnje krize te nagovještaj novog razdoblja s ravnateljicom Mašom Kolar i novim umjetnicima u plesnom ansamblu.
Iz programa Opere je pak istaknuta Handelova opera „Giulio Cesare in Egitto“ kao prva barokna opera postavljena u Rijeci i istodobno operni debi Diane Haller u rodnom gradu.
Naglašeno je kako su i u okviru bogatog i raznolikog koncertnog programa mnoga djela po prvi put izvedena u Rijeci, dok je kao jedna od najvažnijih investicija navedena akustička školjka, inovativni projekt arhitekta Idisa Turata.
Kao jedan od važnih momenata u radu Hrvatske drame izdvojen je povratak Mire Furlan na scenu jednog hrvatskog nacionalnog teatra nakon pola stoljeća, a istaknuta je i činjenica kako predstave Hrvatske drame najčešće gostuju u inozemstvu.
Kao najvažniji trenutak iz rada ansambla Talijanske drame u tom razdoblju izdvojena je obilježavanje 70 godina njenog djelovanja uz Goldonijevu „La locandieru“ u režiji Paola Magellija.
Kada je riječ o programima izvan repertoara, istaknuti su, između ostalih, Kazališni sabor kao svojevrsni nastavak programa Diplomirani gledatelj što je označio početak rada na razvoju publike, potom Riječko kazalište mladih „Kamov“ pod vodstvom Igora Vlajnića, pa program socijalne osjetljivosti unutar kojeg se posebno izdavajaju suradnje s Centrom za autizam i Udrugoom za sindrom Down-Rijeka 21 u okviru koje je pak troje mladih osoba s Down sindromom zaposleno u biljeterskoj službi Kazališta.
Potom je, govoreći o obnovi kazališne zgrade, intendant Blažević istaknuo donacije osoba i tvrtki Rijeke koje su s ukupno 496.093 kuna sudjelovali u dosadašnjoj obnovi što je nazvao jedinstvenim filantropskim projektom u Hrvatskoj.
Što se tiče poslovanja, financijska je 2017. svakako najuspješnija u posljednjih deset godina jer je ostvareno milijun kuna prihoda više u odnosu na rashode.
Kao druga točka dnevnog redu najavljena je nova kazališna sezona, 2018/2019. pod sloganom „Priprema, pozor, sad!“, čak deset mjeseci prije njezina početka.
Kako je najavila ravnateljica Hrvatske drame Jelena Kovačić, sljedeća će sezona biti u znaku hrvatskih autora. Tako će premijerno biti izveden Krležin „Michelangelo Bounarrotti“ u koprodukciji s Dubrovačkim ljetnim igrama, potom „Ljubavna predstava“ Ivane Sajko te „Leica format“ Daše Drndić. U okviru programa za djecu premijerno će biti uprizoren „Regoč“ Ivane Brlić Mažuranić, a za mlade „Armada“ Jasne Jasne Žmak. U okviru programa „Zajc lab“ bit će izveden koprodukcijski projekt „Dark numbers“ Tee Tupaić.
Talijanska drama uprizorit će pak „Smrt i njene hirove“ Josea Saramaga, potom „Cabaret Sacco i Vanzetti“ Michelea Santerema, Krležinu „Baraku 5b“ te „Butterfly Effect“ Chiare Boscaro.
Na premijernom programu Opere naći će se Zajčev „Nikola Šubić Zrinjski“, Poulencova mono-opera „Ljudski glas“, Mozartov „Figarov pir“, Gounodovi „Romeo et Juliette“ te Staussova „Saloma“.
Balet će premijerno izvesti „Bernstein dances, glam ana gala for Lenny“, „Pulcinellu“ Stravinskoga te koprodukcijski projekt s Muzičkim biennalom Zagreb.