Prvo postavljanje distopijskog svijeta Raya Bradburyja na kazališnu scenu u Hrvatskoj publika je ispratila snažnim pljeskom vraćajući glumački ansambl „Fahrenheita 451“ na scenu nekoliko puta.
Imati sjećanja, razmišljati, osjećati, biti potreseni, željeti znati, željeti čitati, očuvati znanje ili biti manipulirani, zaglupljeni samo gotovim rješenjima, samo zabavom i ispraznim temama, golemim ekranima, ne razgovarajući međusobno i ne dijeleći ideje, slijepo slijedeći naredbe totalitarne vlasti, dok vatrogasci umjesto da gase požare, postaju spaljivači i pale knjige kao najveću opasnost. Takvi se svjetovi suprotstavljaju u prvom ovosezonskom premijernom naslovu Hrvatske drame.
Nikad nije bilo važnije ovom djelu dati kazališni život u što se upustio Ivan Penović sa svojim kreativnim timom. Živimo li budućnost kakvu je zamislio američki autor u svom legendarnom romanu „Fahrenheit 451“ iz 1953. godine? Jesmo li već ta asocijalna bića koja ne ostvaruju smislenu razinu komunikacije, a u interakciji smo s ekranima? Kažu nam pojedinci iz publike dijeleći dojam o predstavi: „Provodeći vrijeme u kazalištu uz živu riječ i živu interakciju i komunikaciju, osjetio sam se u nekom trenutku kao ta pobunjenička skupina, manjina, što je i pozitivno i ponosan sam što sam tu, ali i strašno. Kad smo kod strašnog – nije nam bilo svejedno kad smo shvatili da spaljivači upadaju kroz parter jer su iznenada šibnuli točno pored nas. Sve je to blisko današnjici i upravo zato ne gledamo na ovo djelo kao na SF. Jako mi se svidjelo kako su napravljeni rekviziti, maske i scary mehanički pas“,
„Impresivna zvučna slika i zadivljujuća autorska glazba koja točno oslikava sukobljene strane!“,
„Nemojte mene pitati, ovo je klasik, a danas je relevantniji nego ikad, zabrinjavajuće je koliko je istine u njemu“,
„Predstava mi se jako dopala u svakom pogledu, i gluma i scenografija i glazba. Raduje me što je prvo postavljanje ovog naslova baš u Rijeci“,
„Uska suradnja umjetnika i tehnike ovdje se vidi u besprijekornoj dramskoj čaroliji za nas. Prekrasno je biti na novoj dramskoj predstavi“,
„Izvrsna dramatizacija, čestitam na tome, nimalo jednostavan roman. Ovo je predstava za srednjoškolce, oni su i večeras trebali činiti većinu u publici, žao mi je što je tako s COVID-potvrdama, eto. Svaki srednjoškolac i student trebao bi pogledati Penovićev ‘Fahrenheit 451’. Oni bi to gledali potpuno drugačije, bolje od nas“,
„Sjajni glumci, Mario Jovev dobro me protresao, kao i predstava. Izvrstan je on, njegov je lik, čini mi se, prilično nezahvalan rečenicama, ali to kako ga je Jovev nakrcao, načinio od njega čovjeka kojem potpuno vjerujete u svakom detalju, taj obrat koji mu se dogodi… baš bravo. Sjajne su mi i Aleksandra Stojaković Olenjuk i Romina Tonković, fenomenalno su napravile uloge“,
„Bilo mi je predobro. I scenografija i dramaturgija, svi su glumci odlično igrali. Super je. Zahvaljujem za divnu predstavu“,
„Predstava govori doista o robotizaciji i predstavlja ono što nam se danas događa. Tužno jako. Ono što bih svakako izdvojila iz predstave je osjećaj krivnje glavnoga lika kada je nevina žena nastradala u vlastitoj kući jer nije htjela napustiti svoje knjige. Osjetila sam tada duboku tugu“,
„Baš dobra predstava. Fali mi dramskih predstava pa uživam svaki put. Onaj trenutak kada genijalni Mario Jovev kao Guy Montag recitira Jesenjinovu ‘Pjesmu o kuji’ nekako me zabljesnuo. Ne mogu vam objasniti koliko me snažno dodirnulo. Do suza“,
„Najdojmljiviji su mi trenuci s Mariom Jovevom i Rominom Tonković na sceni. Možda više volim romantiku od žestokih scena, ali to je ionako najvažnije, ono što je uostalom svega pokretač. Bilo mi je stvarno izvrsno večeras“.
Nema puno biranja koju reprizu uhvatiti u prosincu, zato budite brzi! Predstavu „Fahrenheit 451“ pogledajte u sljedećem bloku repriza: 15. i 16. prosinca.
Sponzori predstave