Prigodni koncert povodom blagdana Svih svetih napunio je riječko Kazalište do posljednjeg sjedećeg, a gotovo i stajaćeg mjesta. Skoro 700 gledatelja željelo je posljednje božanstveno remek-djelo genija klasične glazbe doživjeti uživo. Originalni Mozartov Requiem s kraja njegovog životnog i umjetničkog puta, kakav se u Rijeci do sada nije mogao čuti, publika je nagradila snažnim pljeskom. Prema riječima odmah nakon koncerta, posjetitelji su ovaj Requiem doživjeli kao intimno, intenzivno, dramatično, zadivljujuće iskustvo. „Izvanredno lijepa molitva na današnji dan”, „Privilegirani smo što smo ovdje, u Rijeci mogli svjedočiti originalnom Requiemu baš na današnji dan!? Sjajan dirigent, solisti i orkestar! Ponovno su nadmašili sami sebe”, kazali su gledatelji.
Naime, umjesto uobičajenih klarineta moglo se čuti basetne rogove, te orgulje – baš kako je Mozart originalno zamislio, a riječka Opera svojoj publici prvi put priuštila na večerašnjoj izvedbi.
Cijela priča oko Mozarta i Requiema je fascinantna – misu za mrtve skladao je glazbeni genije na samrti, u svojoj 35. godini. Posljednje note, posljednje riječi, posljednji dah plodnog skladatelja (autora preko 600 djela) sadržani su upravo u njegovu posljednjem opusu KV 626, u Requiemu. Veličanstvenim i besmrtnim djelom dirigirao je Philipp von Steinaecker, prvi put u Hrvatskoj, prvi put u HNK Ivana pl. Zajca, za kojeg riječi hvale imaju i solisti i orkestar, a i oduševljena publika.
Kao solisti nastupili su: sopranistica Ingrid Haller, mezzosopranistica Ivana Srbljan, tenor Marko Fortunato te bas Slavko Sekulić, uz orkestar i zbor riječke Opere pojačan Vokalnim ansamblom Muzičke akademije u Puli. Zborovoditeljica je Nicoletta Olivieri, a voditeljica Vokalnog ansambla Sofija Cingula. Koncertni majstor bio je Romeo Drucker.