Braća Karamazovi

BRAĆA KARAMAZOVI
Fjodor Mihajlovič Dostojevski

17+
Dramatizacija i adaptacija teksta:
Redatelj:
Dramaturginja:
Scenograf:
Igor Pauška
Kostimografkinja:
Scenski pokret:
Dina Ekštajn
Izbor glazbe:
Oblikovatelj svjetla:
Marino Frankola
Asistent redatelja:
Aleksandar Švabić
Asistentice dramaturgije:
Anna Javoran / Karla Mesek / Antonela Tošić
Asistentica kostimografkinje:
Tina Spahija
Asistentica scenskog pokreta:
Anna Javoran
Uloge:
Dmitrij Fjodorovič Karamazov: Ugo Korani
Ivan Fjodorovič Karamazov / Kalugin: Dado Ćosić
Aleksej Fjodorovič Karamazov: Adrian Pezdirc
Fjodor Pavlovič Karamazov / Poljski Oficir / Perezvon: Jerko Marčić
Grušenjka / Lizaveta Smerdjašča / Ana Krasotkin: Linda Begonja
Katerina Ivanovna / Arina Petrovna Snegireva: Katarina Bistrović Darvaš
Smerdjakov / Akulov: Danijel Ljuboja
Rakitin / Iljuša Nikolajevič Snegirev: Mateo Videk
Grigorij / Nikolaj Iljič Snegirev: Dean Krivačić / Jasmin Telalović
Marfa / Pelagija Vlasova: Milica Manojlović
Starec Zosima / Vrag / Liječnik: Milivoj Beader
Kolja Krasotkin: Ivan Pašalić
Lise / Ninočka Nikolajevna Snegireva / Olga: Hrvojka Begović
Madam Hohlakova / Varvara Nikolajevna Snegireva / Maša: Petra Svrtan
Istražitelj / Smurov: Rok Juričić
Inspicijentica:
Dina Ekštajn
Grafički dizajn:
Antonio Dolić
Fotograf:
Marko Ercegović
Trajanje:
3:40

Nagrada za najbolju režiju na 62. Međunarodnom kazališnom festivalu MESS, Sarajevo – Oliver Frljić
Nagrada Hrvatskog glumišta 2022. godine za izuzetno ostvarenje mladih umjetnika do 28 godina – Ugo Korani za uloge Dmitrija Fjodoroviča Karamazova i Kartašova
Nagrada Vladimir Nazor za 2022. za uloge Dimitrija Fjodoroviča Karamazova / Kartašova – Ugo Korani

 

1. DIO – Sve sretne obitelji nalik su jedna na drugu
2. DIO – Svaka nesretna obitelj nesretna je na svoj način

 

Oliver Frljić, nagrađivani redatelj s brojnim inozemnim angažmanima, nakon devet godina ponovno režira u ZKM-u (2013. režirao je zapaženu dramu Hamlet Williama Shakespearea). Braća Karamazovi u njegovoj su režiji suvremena obrada klasika ruske književnosti koja se odvija u formi dvostruke predstave. Publika može pogledati predstavu samo jednu večer i dobiti zaokruženu, ali ipak tek djelomičnu priču, ili doći dvaput i dobiti cjelokupni uvid u kompleksne linije radnje zbog kojih se ovaj roman smatra najcjelovitijim djelom Dostojevskoga. Dvostrukost se tematizira na razini zrcaljenja pojedinih likova i njihovih međusobnih odnosa, ali i scenografskim i kostimografskim odlukama te glumačkom podjelom, pri čemu su isti glumci angažirani u nekoliko uloga koje se komplementarno odnose jedna prema drugoj. Premda se u dosadašnjim kazališnim adaptacijama ovoga romana najčešće izostavljalo liniju priče o odnosu brata Aljoše s dječacima iz nižih socijalnih slojeva, u Frljićevoj će kazališnoj obradi ona dobiti jednaku pozornost kao i tzv. glavna linija o braći Karamazovima i njihovu ocu.

 

Foto & Video galerija