Filippo Pollineli

Filippo Polinelli (Tortona, 1984.) 2005. započinje pod vodstvom sopranistice Lorenze Canepe. Nakon prvijenca 2006. (Teatro alla Scala, Manon Julesa Masseneta) započeo je brzi uspon prema najvažnijim talijanskim kazališnim pozornicima (Teatro Regio di Parma, Teatro del Maggio Musicale Fiorentino, Teatro Massimo di Palermo…). Godine 2009. izabran je za kolegij namijenjen opernim pjevačima na Akademiji za scensku umjetnost i obrt Teatro alla Scala u Milanu. To mu je omogućilo da produbi svoje tehničko i interpretativno obrazovanje s prestižnim učiteljima kao što su Mirella Freni, Renato Bruson, Luis Alva i Luciana Serra. Godine 2011. ponudili su mu i treću godine specijalizacije Verdijevog repertoara. Od 2012. okreće se glavnim ulogama te bilježi brojne debije na nacionalnoj i međunarodnoj sceni (Teatro Petruzzelli u Bariju, Kraljevska opera u Muscatu, Teatro San Carlo uNapulju, Tokio Bunka Kaikan, Teatro Comunale u Bologni, Nacionalni centar za izvedbene umjetnosti u Pekingu itd…) gdje radi s istaknutim redateljima (između ostalih: Sir Jonathan Miller, Damiano Michieletto, David McVicar, Antonio Albanese, Ferzan Özpetek), dirigentima (Lorin Maazel, Zubin Mehta, Donato Renzetti, Yuri Temirkanov, Renato Palumbo, Fabio Luisi itd…), kostimografima i scenografima iz cijelog svijeta te s nekima od najvećih glazbenih umjetnika (Daniela Dessì, Placido Domingo, Ruggero Raimondi itd…).

Njegov glas, koji su kritičari definirali kao „bogat i snažan“ (Pia Lombardi, Pia Lombardi, Yesterday today and tomorrow Opera – La Bohème, Teatro San Carlo u Napulju, 2019.) dozvoljava mu da izvodi djela repertoara belkanta (na primjer Don Bartolo u Rossinijevu Seviljskom brijaču, Malatesta u Donizettijevom Don Pasquale, Enrico u Donizettijevoj Luciji di Lammermoor), G. Verdija (između ostalih nastupao je kao Germont u Traviati, Conte di Luna u Trubaduru, Miller u Luisi Miller, Jago u Othellu te Falstaff), G. Puccinija te verizma (primjerice, Sharpless u Madama Butterfly, Marcello u Bohèmu, Silvio u Leoncavallovom Pagliacciju).

Godine 2016., na turneji s tršćanskim Teatrom Verdi sudjelovao je na svečanom otvorenju Opere u Dubaiju. Pjevao je u operu Les pêcheurs de perles Georgesa Bizeta, prvom operom izvedenom u novom kazalištu. Godine 2017. osobno ga je izabrao Maestro Zubin Mehta da igra ulogu Forda u Verdijevom Falstaffu na NCPA u Pekingu u sjajnoj produkciji Wiener Staatsoper.

Dobitnik je nagrade za najboljeg mladog pjevača operne sezone 2017./18. u Teatro Verdi u Trstu za interpretaciju Giorgia Germonta u Traviati G. Verdija.

Među njegovim nedavnim angažmanima ističe se debi u ulozi Sir Johna Falstaffa u istoimenoj operi Giuseppe Verdija u Kazalištu Petruzzelli u Bariju pod ravnanjem maestra Renata Palumba, diptih Telefon / La Serva Padrona (G. Menotti/ G. B. Pergolesi; r. Jacopo Fo) u koprodukciji Zaklade Pergolesi-Spontini iz grada Iesi te Kazališta Ente Concerti Marialisa De Carolis iz Sasarija, u režiji Jacopa Foa te izvedba u operi Manon Lescaut G. Puccinija u Teatru Lirico u Cagliariju