Dražen Siriščević

Dražen Siriščević imenovan za novog ravnatelja Opere HNK Ivana pl. Zajca

18. travnja 2023.

Odlukom intendanta Marina Blaževića, za novog ravnatelja Opere HNK Ivana pl. Zajca imenovan je Dražen Siriščević. Tako se ovaj istaknuti autor televizijskih emisija o opernom kazalištu te televizijski i potom kazališni operni redatelj, posljednjih godina česti suradnik riječke Opere, pridružio timu umjetničkih ravnatelja riječkog „Zajca“. Na ovoj će funkciji ostati do prestanka mandata intendanta Blaževića.

Brojne spone vežu Dražena Siriščevića i Rijeku, u njoj je rođen 1958. godine, u njoj je proveo veliki dio djetinjstva na kraju Industrijske ulice, u njoj se prvi put susreo s operom. Njegova majka, glasovita hrvatska operna pjevačica Nada Ruždjak svoju je bogatu karijeru započela upravo na daskama riječkog HNK-a. Istim onima na kojima je Dražen Siriščević režirao Puccinijevu „Madamu Butterfly“ 2019.,  Mascagnijevu „Cavalleriju rusticanu“ 2021. te Leoncavallovu operu „Pagliacci“ 2023. godine s ansamblom riječke Opere čije je vodstvo upravo preuzeo.

Komparativnu književnost i Filozofiju diplomirao je na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Tijekom studija piše eseje o kazalištu i glazbi, za tisak i radio. Na Hrvatskoj radioteleviziji počinje raditi sredinom 80-ih kao scenarist i voditelj, a onda i kao urednik i redatelj. Autor je brojnih emisija o glazbenome kazalištu. Najpoznatiji je serijal posvećen opernoj umjetnosti Opera box. Za Hrvatsku televiziju režirao je više od 200 opernih i koncertnih nastupa hrvatskih i inozemnih umjetnika i ansambala. Kao producent, realizirao je niz koncerata domaćih i svjetskih glazbenih umjetnika. Kao televizijski redatelj surađuje s brojnim inozemnim televizijskim kućama. Godine 1994., u vrijeme najvećih ratnih razaranja, u Sarajevu režira eurovizijski prijenos Mozartova „Requiema”, u kojemu su uz sarajevske glazbenike nastupili Zubin Mehta, José Carreras, Ruggero Raimondi… Iste godine na poziv festivala Arena di Verona, za talijansku televiziju RAI, režira spektakl Gala Domingo u kojemu je Plácido Domingo nastupio u ulomcima iz triju opere: „La bohème”, „Aida” i „Otello”. Godine 1995. u veronskoj Areni režira sličnu produkciju posvećenu Joséu Carrerasu, Gala Carreras  s ulomcima iz opera: „Lucia di Lammermoor”, „Carmen” i „Aida”.
Za austrijsku televiziju ORF režira u Beču svečani božićni koncert „Christmas in Vienna” na kojemu su pod ravnanjem maestra Vjekoslava Šuteja pjevali Plácido Domingo, Charles Aznavour i Sissel Kyrkjebø. Za UNESCO u Parizu režira televizijsku snimku velikog koncerta klasične i pop glazbe na kojemu je nastupilo dvadesetak najvećih zvijezda našega vremena. U Pekingu 2003. godine surađuje s Kineskom televizijom u realizaciji prijenosa Verdijeve „Aide” u režiji Krešimira Dolenčića. Godine 2004. režira glazbeno-dokumentarni film „La Corona di Pietra”, sniman u rimskim amfiteatrima Sredozemlja, a prikazan na koncertu Plácida Dominga u veronskoj Areni. Siriščević je pokretač i organizator tradicionalnog dobrotvornog koncerta „Opera pod zvijezdama”, koji još od 2003. u organizaciji HRT-a ugošćuje najpoznatije inozemne i hrvatske operne i koncertne umjetnike. Od 2009. godine ravnatelj je Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u Zagrebu. Godine 2014. Siriščević iznimno uspješno je debitirao i kao kazališni redatelj postavljajući Verdijevu „Aidu” na Peristilu, u okviru 60. Splitskog ljeta. Nakon njegove druge zapažene kazališne režije, Puccinijeve „Madama Butterfly” na sceni splitskog HNK 2015., režirao je Verdijevu „Moć sudbine” 2017. godine, a u sklopu 65. Splitskog ljeta 2019. godine režirao je još jednu Verdijevu operu – „Rigoletto”.

Od 2009. godine bio je ravnateljem Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog u Zagrebu. U ovoj najvećoj koncertnoj dvorani u Hrvatskoj, od imenovanja je doveo, uz istaknute hrvatske glazbenike i najbolje svjetske orkestre, dirigente i soliste.

Dobitnik je nagrade Zlatno pero Hrvatskog novinarskog društva i odlikovanja Republike Hrvatske Red hrvatskog pletera i Red Danice hrvatske s likom Marka Marulića te Nagrade grada Zagreba.