Izvještaj s Kritičkog glasa 1. dio: NAJBOLJI ZRINJSKI, NAJBOLJA SOLISTIČKA EKIPA U HRVATSKOJ

31. listopada 2018.

Jagoda Martinčević: „U Rijeci imate sjajne soliste. Moram reći – imate najboljeg ‘Zrinjskog’ kojeg sam do sada čula. A čula sam ih zaista mnogo!”

Do izvedbe opere „Nikola Šubić Zrinjski” 2. studenog u 19 sati čitajte o dojmovima publike i kritičara na Kritičkom glasu nakon reprize ove opere 20. listopada. Razgovaralo se o novom uprizorenju u režiji Dore Ruždjak Podolski i pod dirigentskim vodstvom Villea Matvejeffa.

Intendant Marin Blažević publici je, uz napomenu da vrijedi samo jedno pravilo – otvoreno i doista kritički – predstavio kritičke glasove: Jagodu Martinčević, povjesničarku glazbe i glazbenu kritičarku, Trpimira Matasovića, muzikologa i glazbenog kritičara te Janu Haluzu, muzikologinju, kritičarku i urednicu u glazbenom programu HRT-a.

Jagoda Martinčević razgovor je otvorila svojim dirljivim sjećanjem na dane kada je još kao djevojčica glumila na pozornici riječkog HNK. „Vidjela sam, vjerujte, svakog ‘Zrinjskog’ od 50-ih godina do danas. Za mene je ovo, prije svega, glazbeno jedna od najboljih predstava po intenzitetu, energiji, muzikalnosti i sjajnim glasovima koji idu do najmanje role, epizode. Uspoređujem ga s meni najdražim ‘Zrinjskim’ do ovoga, onoga Lovre pl. Matačića iz 70-ih godina u Zagrebu. Uspjeli ste okupiti ekipu kakvu nema niti jedno drugo kazalište u Hrvatskoj u ovom trenutku. U Rijeci imate zaista sjajne soliste. Moram reći – imate najboljeg ‘Zrinjskog’ kojeg sam do sada čula. A čula sam ih zaista mnogo”, kazala je Jagoda Martinčević. Dodala je također kako je Robert Kolar koji je nastupio u naslovnoj ulozi prvorazredan pjevač, s izvrsnom tehnikom i prekrasnim glasom koji je Zrinjskog donio s jako puno srca. A za Zrinjskog, kako je rekla, treba prije svega imati srce. Kolar je solist koji osjeća libreto, a povijesnog junaka donosi na izrazito dirljiv način. Moram reći da je Dora Ruždjak Podolski napravila neobičnu predstavu u kojoj ima sjajnih trenutaka, onih vrlo bitnih, ali i nekih meni nerazumljivih. Ono što smatram u ovoj režiji najvažnijim je posve novi odnos glavnih likova. Zasluga je redateljice što je izvukla iz svakog nešto što do sada u ‘Zrinjskom’ nismo gledali. Prihvaćam i druga razmišljanja redateljice, ali ih nisam sve na sceni razumjela, a naročito simboliku slike s laboratorijem. No te su intervencije bile vrlo blage“, rekla je Jagoda Martinčević.

Publika i kritičari potom su poveli vrlo živu i otvorenu raspravu o pojedinim segmentima predstave. Mladi gledatelj koji je pohvalio razgovor i odnos kazališta prema publici, rekao je kako nešto klasično ne znači nužno i nešto loše te kako bi trebalo prestati bježati od klasične režije. Sljedeći komentar bio je: „Glazbeno je toliko dobro izveden, ovaj je ‘Zrinjski’ neusporediv s bilo kojim ranije!”

Što su o tome rekli ostali kritičari i publika Kritičkog glasa, čitajte sljedećih dana…