KAZALIŠNI SABOR ZASJEDAO DRUGI PUT, TRANSPARENTNOST NA PRVOM MJESTU

31. listopada 2016.

Podnaslov druge sjednice Kazališnog sabora održane 27. listopada mogao bi biti: demistifikacija i transparentnost. Naime, nakon što je potvrđen dnevni red druge sjednice Kazališnog sabora, v.d. intendanta Marin Blažević slikovito je predstavio i obrazložio različite aspekte prije svega financijskog poslovanja HNK Ivana pl. Zajca, od izvora prihoda, troškova pojedinih predstava, broja publike do autorskih honorara. Sve što je do tada razbuktavalo maštu skeptičnih pojedinaca, sada je predočeno zastupnicima Kazaličnog sabora koji su nakon sat vremena prezentacije i rasprave mogli sami procijeniti gdje je u svemu tome istina. Naglasio je pritom Blažević kako je Kazališno vijeće na svojoj sjednici istoga dana, nekoliko sati ranije, izglasalo novi i znatno manje restriktivan Pravilnik o poslovnoj tajni, koji je tako omogućio da se o nekim temama otvoreno raspravlja.

Sljedeća se točka dnevnoga reda odnosila na predstavu Selme Spahić i njenu prvu režiju u Hrvatskoj, Majstora i Margaritu. V.d. ravnateljice Hrvatske drame Jelena Kovačić predstavila je projekt osvrnuvši se na neusporedivo bolju prolaznost riječkih dramskih predstava u drugim hrvatskim i inozemnim gradovima (naveden je primjer predstave Nad grobom glupe Europe na 31. Gavellinim večerima i 50. Bitefu gdje je publika bila brojna i oduševljena te ovacijama ispratila predstavu, dok je u Rijeci interes za tu predstavi bio iznenađujuće slab). Dugogodišnji je gledatelj i ljubitelj riječkog Kazališta predstavu Majstor i Margarita komentirao izrazito negativno, rekavši da ju treba skinuti s repertoara, dok je drugi gledatelj smatrao da je problem samo u tome što oni koji roman nisu pročitali ne mogu razumjeti ni predstavu. Kovačić je zatim pojasnila kako je pokretač dramaturgu i redateljici bila rečenica iz prvog dijela koja se odnosi na kukavičluk, odnosno neodgovorno ponašanje. Nakon razgovora o prvom dramskoj premijeri ove sezone, uslijedilo je i razgovor sa solistima iz prve operne premijere, Massenetova Werthera. Nekoliko zastupnika iz publike uputilo je Ivani Srbljan i Marku Fortunatu  komplimente za pjevanje i glumu. Mezzosopranistica je zahvalila objasnivši koliko joj je važno osjetiti publiku koja diše s izvođačima, što je već na premijeri Werthera imala sreće doživjeti. Fortunatu je ipak žao što je publika toliko udaljena da je možda uskraćena za dubok intimni odnos i proživljavanje uloge, čak do iskrenih suza. Dramaturginja Nataša Antulov na kraju je pozvala na izvanrednu sjednicu 8. studenog za koju će radna skupina pripremiti materijal na temu Nacionalno-Narodno-Regionalno-Lokalno-Globalno-Gradsko.

Foto & Video galerija