KRITIČARKA OBJAVILA OSVRT NA PREDSTAVU – NAŠU “TOSCU” – ZA KOJU SAMA KAŽE DA JU NIJE POGLEDALA. PODIJELITE S NAMA SVOJE KOMENTARE…

15. studenoga 2019.

Ako ga već niste pročitali, donosimo link na tekst glazbene kritičarke Jagode Martinčević o riječkoj “Tosci” u Jutarnjem listu. Iako, kako sama ističe, predstavu nije gledala, a očito niti pročitala uvodni tekst redatelja i dramaturga, polemički se pita što Zinka Kunc i Ante Pavelić rade zajedno u drugom činu predstave.  Draga Jagoda Martinčević je posve u pravu, oni se doista nisu mogli sresti u Zagrebu 1941. No, nije to, naravno, nešto što autorski tim riječke “Tosce” ne bi znao. Štoviše, u svom uvodnom tekstu dramaturg i redatelj Marin Blažević piše: “Pokušajmo zamisliti susret Ante Pavelića (Scarpije) i Zinke Milanov (Tosce)! Kako bi izgledala hrvatska povijest da je Zinka Kunc umjesto u Metropolitanu te jeseni gostovala u Zagrebu, da se nakon (zamišljene!) izvedbe „Tosce” u tadašnjem Hrvatskom državnom kazalištu stjecajem okolnosti našla u uredu Ante Pavelića i u čvrstoj namjeri da spasi sebe i život svojeg ljubavnika (zamislimo nekog slikara tih dana, naravno protivnika ustaškog režima) – nožem ubila „Scarpiju”? Naravno, ta je relacija puka spekulacija, tek imaginacija, i u nju ulazimo svjesni svih dramaturških rizika…”
Smijemo li u kazalištu zamišljati? Je li opera glazbeno-scensko uprizorenje povijesti, ili nešto drugo i više? Ima li uopće smisla postavljati ovakva pitanja kada govorimo o umjetnosti?
Poštujući, dakako, mišljenje kritičarke, ono bi nam bilo neusporedivo draže da je kojim slučajem predstavu i – pogledala. Stoga našu dragu gošću, gospođu  Jagodu Martinčević, pozivamo na reprize “Tosce” u siječnju, 27. ili 29., a vas, naše gledateljice i gledatelje, koji ste vidjeli riječku “Toscu”, pitamo: Je li drugi čin u našoj “Tosci” umanjio ili okrnjio vaš doživljaj ovog Puccinijeva djela?

Odgovore nam pišite u komentare na objavu na našoj Facebook stranici ili na email: promidzba@hnk-zajc.hr