KRITIČKI GLAS I POGLED IZA POZORNICE “ROMEA I JULIJE”

25. siječnja 2019.

Publici operne predstave „Romeo i Julija“ sinoć je ponuđen „puni pansion“ u Zajcu: šetnja „iza pozornice“ neposredno prije izvedbe, te razgovor s kritičarima tijekom pauza i nakon izvedbe.

Pogled u središte uzbuđenja pola sata prije

Grupu posjetitelja sâm je redatelj opere, Marin Blažević, poveo u središte atmosfere uzbuđenja pola sata prije nastupa: tamo gdje se glazbenici uštimavaju, zbor upjevava, solisti šminkaju, a binski radnici provjeravaju scenografiju…

Posjetitelji su zavirili u prostorije u kojima se pripreme odvijaju, u garderobe i šminkeraj. Anamariju Knego su zatekli u posljednjim popravcima frizure, a Aljaža Farasina kako zakopčava kostim. Bilo je zanimljivo mimoići se s kostimiranim i našminkanim Dariom Bercichem te članovima zbora u uskom hodniku i razmijeniti koju riječ s njima.

Radoznala je grupica prošetala i po pozornici dok je zastor još bio spušten, a publika već zauzimala svoja mjesta u gledalištu. Vidjeli su gdje će stajati zbor i susreli voditeljicu zbora Nicolettu Olivieri, doznali gdje se smjestila šaptačica, a potom su obišli pult inspicijenata Noemi Dessardo i Valtera Milavca i čuli koje su posljednje provjere u tijeku.

Kritički glas tijekom pauza

Mala razgovorna intermezza s dvoje glazbenih kritičara, Svjetlanom Hribar i Trpimirom Matasovićem, privukla su publiku tijekom dviju pauza u foyer kazališta. Kritičari su podijelili svoje dojmove o upravo viđenim scenama i razmišljanja o izvedbi. Svjetlana Hribar je izdvojila scenu na balkonu kao posebno upečatljivu, a Trpimir Matasović, koji je tu večer prvi put gledao ovu operu, se u pauzi nakon drugog čina zapitao je li minimalistička režija u skladu s tradicijom spektakularne francuske opere. No, nakon trećeg, vrlo dinamičnog i dramatičnog čina, promijenio je mišljenje i pohvalio redateljske odluke. Složili su se oko vrlo uspješnog i simpatičnog rješenja u okolnostima stvarne ozljede Sofije Cingule, nositeljice lika Gertrude koja sada nastupa sa štakama.

Na kraju izvedbe razgovor se preselio u parter gdje se kritičarima pridružio i redatelj. Kritičari su u zaključku kao najupečatljiviji dio opere istaknuli soliste, koji su te večeri bili i iznimno glumački nadahnuti. Iz publike su se čule pohvale da je „unatoč trajanju od preko tri sata, večer proletjela u trenu“, a na temu trajanja se nadovezalo i pitanje iz publike o razlozima kraćenja opernih predstava, konkretno, „Macbetha“, na što su Marin Blažević i Trpimir Matasović odgovorili nabrajajući primjere više verzija partitura istog djela.

Pogled iza pozornice možete s redateljem doživjeti još i prije izvedbi „Romea i Julije“ u petak i subotu, 25. i 26.1., pola sata prije početka predstave. Za obilazak je potrebno, na kazališnoj blagajni, podići propusnicu, uz predočenje ulaznice, a broj je ograničen.

Foto & Video galerija