„Što reći nakon dva sata visokoestetizirane glazbe?
Tri velika “B” i svjetska kanadska pijanistica, to se zbiva u našem gradu – ponosni smo!
A naš simfonijski orkestar s maestrom Egelom i tako su ponos grada. Vraća me u vrijeme stare elegancije – dirigent u elegantnom fraku! Sjajno!”
Riječi su to naše stalne posjetiteljice, sažete u intenzivan doživljaj, kojeg je dijelila i mnogobrojna publika na sinoćnjem velikom koncertu velike B trojice klasične glazbe pod nazivom “Bach, Beethoven, Brahms u Beču” uz slavnu kanadsku pijanisticu Janinu Fialkowsku i Riječki simfonijski orkestar pod ravnanjem maestra zadivljujuće energije, Valentina Egela.
Što još naša publika kaže o isprepletanju triju glazbenih veličina na bečki način u Rijeci, o pijanistici koja već 50 godina očarava publiku i kritiku diljem svijeta, o svom Riječkom simfonijskom orkestru i njegovom šefu dirigentu:
„Koncert je bio izuzetan doživljaj! Nakon Bacha, stvorena je prava atmosfera i koncentracija za slušanje Beethovenova koncerta za klavir i orkestar. Virtuoznost i umijeće pijanistice Fialkowske potvrdilo je sva očekivanja zadovoljne publike. Orkestar pod ravnanjem maestra Valentina Egela ravnopravno je podržao solističke dionice. Brahmsova Četvrta simfonija predstavljala je pravu apoteozu veličanju triju velikih skladatelja. Zaslužen veliki pljesak i čestitke!
„Očarala me pijanistica. Jedinstveni zvuk klavira!“
„Uživala sam najviše u Beethovenovom koncertu – poetično, nježno, suptilno, ekspresivno…tiho, a tako umjetnički snažno!“
„Pijanistica Fialkowska, posebna, odlična u svojoj preciznosti. Lirske i romantično obojene melodije, iznijela je kao bisere, sugestivno i nježno, uspješno u koordinaciji i dijalogu s orkestrom.“
„ U Četvrtoj Brahmsovoj simfoniji, orkestar je došao do punog izražaja i mogućnosti da prikaže što može. A može puno! “
„Opet treba istaknuti te fantastične “soliste” u orkestru, od koncertnog majstora, preko vođa dionica, čela, drugih violina i viola, preko drvenih puhača, limenih i udaraljki. Veličanstvena izvedba nadahnutog dirigenta uronjenog u duboko filozofski inspirirano glazbeno djelo bogate orkestracije. Brahms je zaista nasljednik Beethovenove maštovite orkestracije i obrade i tema, ali i skladatelj koji bogatstvom orkestracije otvara vrata Mahleru, R. Straussu i drugim skladateljima početka i nastavka 20. stoljeća.“
„Bach/Webern – cijeli orkestar djelovao je svečano, impresivno i barokno. Posebno dojmljivo zbog solistički nastupa velikog broja instrumentalista u orkestru, naročito puhačkih grupa. Koncertni majstor Anton Kyrylov je baš, kao i uvijek, majstorski preuzeo svoj dio iznošenja teme.“
„Koncert koji je spojio u samo 150 godina tri razdoblja u umjetnosti – barok, klasiku i romantizam. Vječni Bach kojeg se i pojavom jazza upotrijebilo za transformaciju njegovih Brandenburških koncerata… Orkestar pred novim izazovima i vrlo uspješan!
Beethoven oduvijek leži riječkom Orkestru. Uz izvrsnu pijanisticu stjecao se dojam lijepog razgovora i nadopunjavanja. Brahms također. Gdje je trebalo snage, bilo je snažno i obrnuto.
Čestitke svima!”
A što je publika iz Beča rekla za naš sinoćni koncert, čitajte uskoro u nastavku!
Do tada vas pozivamo da se pridružite Riječkom simfonijskom orkestru na sljedećem simfonijskom koncertu pod nazivom „Samo Mozart“, 29. 10. u 19,30 sati. Osigurajte svoju ulaznicu na vrijeme!
Foto: Rino Gropuzzo
Generalni pokrovitelj Riječkoga simfonijskog orkestra