SPLI’SKI AKVAREL
Ivo Tijardović

Dirigent:
Tonći Ćićerić
Redatelj:
Krešimir Dolenčić
Scenografkinja:
Kostimografkinja:
Koreografkinja:
Oblikovatelj svjetla:
Videoprojekcije:
Oblikovatelj tona:
Željko Mravak
Zborovođa:
Veton Marevci
Asistent redatelja:
Bojan Brajčić
Obnova koreografije:
Snježana Radica / Lev Šapošnjikov
Uloge:
TOMA SALE, stari „batelant“: Joško Tranfić
JOVANA, njegova žena: Tajana Jovanović
MARICA SALINA, njihova jedinica: Sara Žuvela
TONČI MOROVICA: Roko Radovan
PERINA RAPETINOVA: Zorana Kačić Čatipović
LEŠANDRO PANPAN: Pere Eranović
ZENZO SALONJA, derač: Tonči Banov
MIKULA BIGULIN, ribar: Ivan Jakus
JOHNNY, podoficir američke flote: Luka Čerjan / Davor Pavić
WILLY, podoficir američke flote: Filip Luka Gospić
FANAT – ovrhovoditelj: Filip Radoš
SALKO SALIKOVIĆ, čudotvorni liječnik: Joško Ševo
STANKO GOLUŽIN, Trogiranin: Ratko Glavina
PERA MARKOVIĆ, gazda čovek: Bojan Brajčić
SVETI DUJE: Vlatko Belas
SALKOVI PJEVAČI: Matej Akrap / Mihovil Peko
MEHO - sluga Salkov: Darijo Tvrdić
FATA - pomoćnica Salkova: Tea Prvinić
STEVICA - tjelohranitelj gazda Pere Markovića: Stefan Kokoškov
DANICA - glazbena pratnja gazda Pere Markovića: Danira Ipavec
ANA - pomoćnica od Fanta ovrhovoditelja: Diana Kurobasa
PAŠKO - brat Tonča Morovice: Matija Škiljo
LEONTYNE - njegova žena: Maja Andrijolić
POLICJOT: Borna Matijević
DJEČAK MORNAR: Cvita Martinić
LAVANDERE, BATELANTI, PUK, MORNARI, BOLESNICI, GRAĐANI, DJECA: Zbor HNK-a Split / Balet HNK-a Split
Koncertni majstor:
Korepetitor:
Stipe Iličić
Inspicijentica:
Ana Šabašov
Šaptačica:
Irina Padovan
Jezični savjetnik:
Tonči Banov
Trajanje:
2:45
Izvodi se s jednom pauzom

“Akvarel zapravo kao mjuzikl ili operetno djelo i ne postoji. On je neprekidno na repertoaru grada Splita. (…) Ne događa se Spli’ski akvarel u kasnim dvadesetim godinama. On se događa stalno…”, kaže redatelj Krešimir Dolenčić o besmrtnom glazbeno-scenskom biseru maestra Tijardovića. “Spliski akvarel” raspjevano je, duhovito i razigrano putovanje od Veloga Varoša, preko travara Salka u Ljubuškom i gazda Perinih torti i kobasica, do rive našega djetinjstva. Proslavit ćemo Sudamju, igrat tonbulu, zaogrnuti i utješeni lipom, mladenačkom ‘jubavi Tonča i njegove Marice, a sve u počast glavnim licima ovog besmrtnog djela meštra Tijardovića – gradu Splitu i nama samima.

 

Spli’ski akvarel

Od dana prvog postavljanja (Split, 5. ožujka 1928.) pa do danas, oko Akvarela se prepleće tisuće priča. Uz Malu Floramye to je jedna od najizvođenijih hrvatskih opereta uopće, a svaka nova izvedba stvara oko sebe onu tako simpatičnu sveopću uskomešanost i iščekivanje kakve vezujemo uz velike projekte u svim područjima. U sportu su to odlučujuća natjecanja ili utakmice, u svijetu rada je to npr. porinuće velikog broda ili kakav dobar izvozni posao, u svijetu znanosti još neviđen izum ili otkriće, a u domaćoj operetnoj orbiti to su bez premca Floramye i Akvarel.

Bit posla oko Akvarela najbolje je opisao redatelj Krešimir Dolenčić: “Akvarel zapravo kao mjuzikl ili operetno djelo i ne postoji. On je neprekidno na repertoaru grada Splita. (…) Ne događa se Spli’ski akvarel u kasnim dvadesetim godinama. On se događa stalno…” .

“„Veštite starinske i bile gvante, crjenu kapu i sve tremante…” vaja nam stavit jer eto ti Spli’skog akvarela! Zaorit će se barba Tomina ,,O kućo mala” iz Veloga Varoša, zafrkavat će lavandere Maricu ,,di’ jon je Tonči”, zaplesat će Perina Štrambera sa svojim Lešandrom, Johnnyjem i Willyjem, nasmijat ćemo se Zenzi Salonji deraču, Mikuli Bigulinu ribaru, prisjetit se „đinđilite” i svih bolesti šjore Jovane. Proputovat će naša pjevačko-glumačko-plesačka ekipa od Veloga Varoša, travara Salka u Ljubuškom i gazda Perinih torti i kobasica, do rive našega djetinjstva, proslavit ćemo Sudamju, igrat tonbulu, zaogrnuti i utješeni lipom, mladenačkom ‘jubavi Tonča i njegove Marice, a sve u počast glavnim licima ovog besmrtnog djela meštra Tijardovica – gradu Splitu i nama samima koji ga živimo i sanjamo upravo onakvog kakvog ga najviše volimo, sa svim njegovim manama i vrlinama.” Krešimir Dolenčić