Nova predstava Olivera Frljića „Kompleks Ristić“ svoju riječku premijeru imat će u srijedu 28. listopada 2015. u 19.30 sati na sceni HKD-a na Sušaku.
Predstava je nastala u koprodukciji HNK Ivana pl. Zajca, Slovenskog mladinskog gledališča, festivala BITEF i festivala MOT, a već je premijerno prikazana 20. rujna u Beogradu na 49. festivalu BITEF, 24. rujna u Skoplju na 40. Festivalu MOT i 1. listopada u Slovenskom mladinskom gledališču u Ljubljani. Reakcije na predstavu su, posebice u Beogradu, očekivano, bile podijeljene, dok su jedni kraj predstave dočekali u suzama, drugi su odbili aplaudirati. Jer je kao polazište za ovu predstavu redatelj Oliver Frljić uzeo je jednog od najznačajnijih jugoslavenskih redatelja Ljubišu Ristića, tvorca koncepta jedinstvenog jugoslavenskog kulturnog prostora (KPGT-a) koji je zbog svojeg političkog angažmana u JUL-u Mire Marković postao jedina žrtva neformalne i neprincipijalne lustracije u Srbiji. Zapravo je pravo polazište bio film „Plastični Isus“ Lazara Stojanovića odnosno jedno prazno mjesto, ono gdje je izbrisana snimka vjenčanja Ljubiše Ristića, a koje je se predstavom pokušalo nadopisati. Kako je kazao Oliver Frljić, upravo taj podatakl govori o kompleksnom odnosu Ljubiše Ristića prema centrima moći i za vrijeme Jugoslavije a i kasnije. Međutim, cilj predstave nije bio samo prikazati ličnost Ljubiše Ristića i odgovoriti na pitanje koliko je moguće odvojiti njegovo kazališno djelovanje od njegovog političkog angažmana, već napraviti predstavu o nekadašnjem i današnjem vremenu, iz perspektive jedne druge generacije umjetnika.
Na često postavljano pitanje može li predstavu razumijeti netko tko nije rođen za vrijeme Ristića i ne zna o kome je riječ, Oliver Frljić odgovara da može, jer se znakovi predstave mogu iščitati i bez znanja o Ristiću.
Nada se da će riječka publika prepoznati vrijednost ovog projekta i priče o kazalištu jer kazalište koje se ne sjeća je mrtvo kazalište. Osim toga, izrazio je i nadu da će se sud i mišljenje o predstavi, kakvi god oni bili, formirati nakon gledanja predstave te da to neće biti još jedna predstava o kojoj „svi sve znaju“, a vrlo malo ih je predstavu vidjelo.
Asistentica redatelja Barbara Babačić napomenula je da ova predstava funkcionira kao organizam kako u koreografskom tako i u dramskom smislu. Organizam koji se transformira , propada, umire i na kraju reinkarnira u novu ideologiju.
Glumica Nika Mišković kaže kako u predstavi ne postoje uloge u klasičnom smislu već je glumac u poziciji „marionete“ koja svojim likom i energijom ispunjava simbolične slike. Jerko Marčić dodao je da je cijela glumačka i autorska ekipa bila angažirana oko teme predstave, ostavštine Jugoslavije u umjetničkom i političkom smislu.
U predstavi uz članove Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca Niku Mišković i Jerka Marčića, glume glumci Slovenskog mladinskog gledališča Primož Bezjak, Uroš Kaurin, Draga Potočnjak, Matej Recer i Blaž Šef.
Dramaturgiju potpisuju Goranj Injac i Tomaž Toporišič, dramaturško- istraživačku ekipa čine Rok Vevar, Olga Dimitrijević, Ana Vilenica, Nina Gojić, Tomaž Toporišič i Goran Injac.
Scenografiju potpisuju Oliver Frljić i Dalibor Laginja, kostimografiju Sandra Dekanić i Slavica Janošević.