„Woyzeck” Georga Büchnera u režiji Anice Tomić prva je premijera Hrvatske drame HNK Ivana pl. Zajca u novoj godini i to u petak, 12. siječnja u 19 i 30 sati.
Dramaturginja je Jelena Kovačić, skladatelj je Nenad Kovačić, scenografi su Anica Tomić i Dalibor Laginja, kostimografkinja je Sandra Dekanić, suradnica za pokret je Mila Čuljak, dizajner svjetla je Deni Šesnić, a jezična savjetnica je Zrinka Kolak Fabijan. U naslovnoj ulozi Franza Woyzecka je Dean Krivačić. Njegovu nezakonitu ženu glumi gošća iz beogradskog Narodnog pozorišta Hana Selimović. U ulozi vojne Doktorice je Olivera Baljak, Kapetan je Jasmin Mekić, Tambourmajor je Dražen Mikulić, Margaretha je Anastazija Balaž, Baba je Biljana Torić, Karl je Leon Lučev, a Vašarski maestro je Nikola Nedić.
Intendant HNK Ivana pl. Zajca Marin Blažević na konferenciji za novinare istaknuo je kako je Hrvatska drama riječkog Kazališta posebno bitan ansambl jer „beskompromisno i hrabro progovara o važnim društvenim, političkim i ekonomskim temama. „Woyzeck” ulazi u red onih predstava koje ne pristaju na diktate tržišta, kakve dominiraju u hrvatskom glumištu. Ali prema općem mišljenju, Hrvatska drama postala je jedan od najznačajnijih ansambala u Hrvatskoj. Gostuju na scenama ispred prepunih gledališta i u Hrvatskoj i u inozemstvu, a već ove godine idu u Kolumbiju i Meksiko”.
Ravnateljica Hrvatske drame i dramaturginja predstave Jelena Kovačić kazala je kako Büchnerovog „Woyzecka” mnogi proglašavaju vječno suvremenim tekstom „jer čini se kao da zaista i pripada svakom vremenu i da na jedan nevjerojatno snažan način svjedoči o poretku stvari kojeg nikako ne možemo nadići. Woyzeck, naime, otvara niz pitanja o položaju obespravljenih, otvara problem klasnih razlika, analitički detektira odakle dolazi zlo i zašto smo na njega postali toliko ravnodušni”.
Anica Tomić jedna je od najnagrađivanijih vodećih hrvatskih redateljica. Publika u Rijeci poznaje ju kao redateljicu „Menažerije” HKD Teatra 2009. godine. Tomić je kazala: „Zašto Woyzeck? Privatno osjećam da živimo u prostoru koji je zagušljiv, poput vakuuma, ne možeš ni pogledati lijevo ili desno, a da te netko ne osudi. Woyzeck već ulazi s krivnjom, ona ga prati od početka do kraja, njemu nije pružena niti prilika da se osjeća krivim, to je već određeno. Mnogi će se u njemu prepoznati. Woyzeck u isto vrijeme moli, vapi za Bogom, sve radi u njegovo ime. Religija je poprimila vrstu krivog objektiviteta. Danas nas iskonsko, arhetipsko toliko jako trese, čuči u nama, bez obzira na pripadnost”. Svoje obraćanje publici i medijima zaključila je riječima: „Svaki čovjek ima pravo na izbor. Ali što se događa ako izbora nema? Tu je pitanje slobode koja nam je dana. Pitanje savjesti…”. Istaknula je na kraju kako je riječko kazalište takvo da u svojoj biti traži upravo slobodu.
Glumac Hrvatske drame Dean Krivačić o svojoj izrazito zahtjevnoj ulozi Woyzecka rekao je kako je potpora ljudi oko njega neophodna, zahvalan je ansamblu koji daje podršku jer radi se o teškom, ali prekrasnom djelu.
U glavnoj ženskoj ulozi Marie je gošća Hana Selimović, jedna od najtalentiranijih i svakako najnagrađivanijih beogradskih glumica mlađe generacija koja se sjajno uklopila u riječki ansambl. „Woycezk” smatra jednim od najtežih komada na kojim je radila. Zahvalna je posvećenom ansamblu i autorskom timu zbog kojeg su stvorili potpuno svoj svijet „Woyzecka.
Prvakinja Hrvatske drame Olivera Baljak, u ulozi Doktorice, govorila je o evoluiranju svijeta i čovjeku koji se u svojoj biti ne mijenja jer „zlo se u nama ne mijenja. Bilo je, jest i bit će uvijek”. O svojoj ulozi Doktorice kazala je da je ona tipična personifikacija moći. „Ona koristi svoju poziciju moći, poziciju znanstvenice ne bi li došla do postignuća i slave, tlači Woyzecka, a zapravo je nesretna i frustrirana kao i svi takvi ljudi. ”, zaključila je Baljak.
Mila Čuljak bila je zadužena za scenski pokret u „Woyzecku”, a kako je, prema htijenju redateljice Tomić, naglasak na fizikalitetu likova i arhetipskom poticaju, „radili smo s koracima istarskog tanca i vrličkog kola.”
Dizajner svjetla Deni Šesnić je pak kazao: „ Nastojali smo svjetlom, gurajući glumce u mrak i izvlačeći ih na svjetlo, stvoriti bezvremenskog, bezprostornog „Woyzecka.”
Reprize predstave „Woyzeck” su 13. siječnja u 18 sati te 17, 18, 19. i 20. siječnja u 19 i 30 sati.
Predstava traje oko jedan sat i petnaest minuta i izvodi se bez pauze.
U suradnji Art-kina, HNK Ivana pl. Zajca i Goethe-Instituta Kroatien, u utorak, 16. siječnja u 19 sati u Art-kinu bit će prikazan film Wernera Herzoga „Woyzeck” (82 min) iz 1979. s Klausom Kinskim i Evom Mattes u glavnim ulogama. Nakon filma slijedi razgovor „Woyzeck u kazalištu i na filmu” s ekipom riječkog kazališnog „Woyzecka”.
Predstavljen novi sponzor – Carmoto
Intendant Marin Blažević zahvalio je novom sponzoru, riječkoj firmi Carmoto Co zbog kojih, kako je kazao „stižemo daleko”. Od sezone 17/18 HNK Ivana pl. Zajca zahvaljujući Carmotu Co ima novo službeno vozilo Golf 7 TDI. „Zahvalni smo što je firma s najvišim internacionalnim priznanjima za kvalitetu, ovlašteni partner za prodaju i servis Volkswagen vozila prepoznala riječko kazalište kao kuću s kojom želi ostvariti poslovni odnos”, rekao je intendant Blažević. Član Uprave Carmoto Co Marko Ivančević istaknuo je kako firma želi povećati potrebnu autonomiju zaposlenika Kazališta. Na programima „Zajca” koji će uslijediti, široj javnosti pokazat će nove modele vozila, upoznati posjetitelje s posebnim ponudama u što ćete se moći uvjeriti već na ovoj predstavi „Woyzeck”.