Sinoć je konačno došao trenutak u kojem se Händelova barokna opera “Julije Cezar u Egiptu” u režiji Marina Blaževića i pod dirigentskim vodstvom maestra Benjamina Bayla predstavila u punom glasovnom, scenskom i dramaturškom svjetlu bezbrojnoj finskoj publici na festivalskoj sceni.
Predstava je prilagođena ambijentu dvorca izvrsno dizajniranim svjetlom i maksimalnim korištenjem svih ulaza, stepenica i kamenih zidova od kojih je sastavljena scena. Nove režijske duhovite intervencije razigrale su još više protagoniste i dinamičnim prizorima uključile publiku koja se smijala i srdačno pljeskala nakon svake izvedene arije, a arija je u operi pozamašan broj. Solisti su dali u glumačkom i glasovnom smislu najbolje od sebe, osvojivši publiku iskrenom i toplom igrom, a posebno treba pohvaliti mezzosopranisticu Rachel Kelly, koja se, kao zamjena Michaeli Selinger, uspješno uklopila u izvedbu u iznimno kratkom vremenu.
Ova je izvedba, iako je vremenski trajala četiri sata, vrlo brzo protekla zahvaljujući sjajnoj igri kompletnog ansambla i izvrsno vođenim orkestrom koji je “disao” sa solistima. Gledatelji su s oduševljenjem govorili – fantastično, čarobno, nevjerojatno, magično, a mi smo bili ponosni do suza radosnica. Finski bračni par je oduševljen riječkim opernim izvedbama zbog kojih znaju doci u Rijeku, a Jan Strandholm, generalni direktor ovog Festivala kaže da do sad nije čuo ni vidio ovako vrhunsku izvedbu. Publika u Savonlinni imat će priliku pogledati i uživati u još dvije izvedbe ove opere.
Tekst i foto: Gloria Fabijanić Jelović