Hrvatska drama

Na pragu nove sezone Hrvatska drama s ponosom gleda u onu prošlu. Dvojezičnu bajku o Dugonji, Trbonji i Vidonji pogledalo je više od tisuću djece i odraslih; u veljači je prvi put u Hrvatskoj izveden tekst Thomasa Bernharda Pred mirovinom; u ožujku je u ulozi Kasandre prvi put na sceni HNK Ivana pl. Zajca, a nakon 25 godina prvi put na sceni nekog HNK uopće, nastupila Mira Furlan; svibanj je obilježila posljednja prošlosezonska premijera Hrvatske drame održana na Wiener Festwochenu, jednom od najvećih i najznačajnijih europskih kazališnih festivala, gdje je pred bečkom publikom praizvedeno Naše nasilje i vaše nasilje. Predstave Hrvatske drame gostovale su na različitim festivalima, vraćale se u Rijeku s nagradama, punile su gledališta, dovodile na scenu neka nova lica, a sa scene postavljala neka vrlo važna pitanja, širom otvorenih očiju promatrajući kontekst u kojem se kazalište stvara.
Je li upravo stoga Hrvatskoj drami otkazana potpora Ministarstva kulture, čime je i njezin opstanak doveden u pitanje? Kazna ili poticaj? Provjerite u novoj sezoni Hrvatske drame! Postavljat ćemo upravo pitanja o smislu umjetnosti i položaju umjetnika u suvremenom društvu. Je li nam umjetnost uopće potrebna i ako jest na koji način ona utječe na naše živote? Možemo li ju svesti na unaprijed određene obrasce? Tko se osjeća ugroženim pitanjima koje umjetnost postavlja, istinom koju ona možda nosi? Tko su njezini suci? Što bi se dogodilo da je nema? Za koga uopće stvaramo? Što od umjetnosti, posebno dramske, očekujemo? Kada i zašto trebamo stati u njezinu obranu? Predstave koje ćete ove sezone gledati pokušat će raspraviti upravo neka od ovih pitanja, ali i postaviti mnoga druga: Margarita će prodati dušu Wolandu upravo zbog jednog umjetničkog djela i istine sadržane u njemu; Bergmanova Charlotta napustit će svoju obitelj zbog pijanističke karijere; Naše nasilje i vaše nasilje suočit će umjetničko djelo s izbjegličkom krizom; Molière će nas otvoreno pitati tko, kako i zašto smije određivati vrijednost umjetničkog djela. I Jules Verne nam ima puno toga za reći o kulturnim tradicijama u (post)kolonijalnom svijetu, dok će nas suvremena obrada Crvenkapice podsjetiti koliko nas upravo pričanje priča može učiti o životu.

v.d. ravnateljice Hrvatske drame

Jelena Kovačić

Jean – Baptiste Poquelin Moliѐre
Mihail Bulgakov
inspirirano romanom Petera Weissa Estetika otpora
INGMAR BERGMAN
Sebastijan Horvat / Milan Marković Matthis
monodrama
Karel Jaromir Erben - Magdalena Lupi Alvir
Frljić & Blažević
Frljić & Blažević
Frljić & Blažević