Ksenija Krutova

Solistkinja Baleta, sporedne uloge

Nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu, nastavlja s obrazovanjem na Akademiji ruskog baleta „A. J. Vaganova” u Sankt Petersburgu. Od 2004. do 2014. pleše u Baletu HNK u Zagrebu, a od 2016. članica je baletnog ansambla HNK Ivana pl. Zajca. Tijekom institucionalnog angažmana radila je s mnogim koreografima: Edwardom Clugom, Leom Mujićem, Vascom Wellenkampom, Derekom Deanom, Vladimirom Dereviankom, Nachom Duatom, Hansom van Manenom, Hugom Vierom, Milkom Šparemblekom, Dinkom Bogdanićem, Pascalom Touzeauom, Mašom Kolar, Ginom Patterson, Maurom Bigonzettijem, Giuseppeom Spotom, Martinom Chaixom, Giovannijem Di Palmom, Maurom de Candijom, Andonisom Foniadakisom i mnogim drugima. Plesačica je i u produkcijama nezavisne hrvatske plesne scene, u koreografijama „Memory of Water” i „Merry Christmas for Naughty Kids” Maše Kolar.

Više puta bila je nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju izvođačicu u predstavama „Razloga 4” Edwarda Cluga, „Fado” Huga Viere, „Tišina mog šuma” Lea Mujića. Nominirana je 2019. godine za Nagradu hrvatskog glumišta za najbolje umjetničko ostvarenje u baletu „Macbeth“ (Lady Macbeth) 2019.

Od 2009. počinje kreirati i vlastite koreografije, najprije u sklopu projekta Koreolab, „Ženski dodir” te „Requiem” zagrebačkog HNK, a zatim je asistirala na predstavi „Zabranjeno“ Benjamínu Duránu u Gradskom kazalištu u Mainzu. Koreografkinja je „One Crazy Night” za baletnu večer „Ženski rukopis”, projekta HNK u Zagrebu.