Ksenija Krutova

Solistica Baleta, sporedne uloge

Nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu, nastavila je s obrazovanjem na Akademiji ruskog baleta „A. J. Vaganova” u Sankt Petersburgu. Od 2004. do 2014. plesala je u Baletu HNK u Zagrebu, a od 2016. članica je baletnog ansambla HNK Ivana pl. Zajca. Tijekom institucionalnog angažmana radila je s mnogim koreografima: Edwardom Clugom, Leom Mujićem, Vascom Wellenkampom, Derekom Deanom, Vladimirom Dereviankom, Nachom Duatom, Hansom van Manenom, Hugom Vierom, Milkom Šparemblekom, Dinkom Bogdanićem, Pascalom Touzeauom, Mašom Kolar, Ginom Patterson, Maurom Bigonzettijem, Giuseppeom Spotom, Martinom Chaixom, Giovannijem Di Palmom, Maurom de Candijom, Andonisom Foniadakisom i mnogim drugima. Plesačica je i u produkcijama nezavisne hrvatske plesne scene, poput koreografija „Memory of Water” i „Merry Christmas for Naughty Kids” Maše Kolar.

Više je puta bila nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju izvođačicu u predstavama „Razloga 4” Edwarda Cluga, „Fado” Huga Viere, kao i „Tišina mog šuma” Lea Mujića. Godine 2019. bila je nominirana i za Nagradu hrvatskog glumišta za najbolje umjetničko ostvarenje u baletu „Macbeth“ (kao Lady Macbeth) Maše Kolar.

Od 2009. kreira i vlastite koreografije, najprije „Ženski dodir” te „Requiem” za KoreoLab zagrebačkog HNK, nakon čega je asistirala Benjamínu Duránu na predstavi „Zabranjeno“ u Gradskom kazalištu u Mainzu. Njezina koreografija „One Crazy Night” bila je uvrštena u baletnu večer „Ženski rukopis” koju je izvodio Balet HNK u Zagrebu.