Nakon što smo plesno pozdravili sezonu, i prvi su događaji Riječkih ljetnih noći plesni, a riječ je o Dva plesna sola koja će biti izvedena u subotu 1. srpnja s početkom 20 sati u klimatiziranom Hrvatskom narodnom kazalištu Ivana pl. Zajca. Gostovanje je realizirano u suradnji s Plesnom mrežom Hrvatske, a publika će u istoj večeri moći vidjeti sola Anatomija mačke i Ona / Her.
U produkciji Umjetničke organizacije 21:21 i Zagrebačkog kazališta mladih, prvi je solo Anatomija mačkePetre Hrašćanec i Ksenije Zec. Izvođačica Petra Hrašćanec za tu je ulogu nominirana za Nagradu hrvatskog glumišta 2016. u kategoriji Najbolje umjetničko ostvarenje u plesu.
Posebnost Anatomije mačke je kreiranje i primjena specifične tehnike koja nastaje sintezom suvremene plesne tehnike i studije anatomije životinja. Naglasak je stavljen na mogućnosti anatomske promjene arhitekture tijela. Bavljenje drugačijim tijelom kroz anatomiju mačke zahtijeva duboku kinestetičku osviještenost unutarnjih smjerova kretanja i tjelesnih konekcija kao i područje off- balansa i suspenzije čime se mijenja percepcija prostora i ostvaruje porast vrijednosti dinamike kretanja. Tražeći drugačije putove izvedbenosti i istražujući misaonu, emocionalnu i semantičku razinu tjelesne prisutnosti na sceni nastojimo uspostaviti načelo nesigurnosti izvedbe. Strukturiranje drugačijeg tijela izmiče apsolutnu kontrolu interpretacije i svaka izvedba ostvaruje mogućnost novog gledanja.
Teorijsku analizu za predstavu napravila je Leonida Kovač, kostimografkinja i scenografkinja je Zdravka Ivandija, autori glazbe su Nenad Sinkauz i Alen Sinkauz, oblikovatelj svjetla je Marino Frankola.
MASA Dance Company producirala je drugi solo, autora i koreografa Aleksandre Mišić i Žaka Valente,Ona / Her u kojem je izvođačica Aleksandra Mišić. Oblikovatelj svjetla je Bojan Gagić.
It’s showtime, folks! čuvena je sintagma iz mjuzikla i hit filma redatelja Boba Fossea Sav taj jazz iz 1979. godine, a koju izgovara Joe Gideon (glumi ga Roy Scheider), slavni brodvejski koreograf, svakog jutra gledajući se u ogledalo u kupaoni svog njujorškog stana dok priprema novi kazališni projekt u čemu ga opstruira karcinom s kojim je suočen. U jednom od svojih rijetkih intervjua, jedan od najvećih i najutjecajnijih koreografa mjuzikla 20. stoljeća i višestruki oskarovac Bob Fosse na pitanje novinara Davida Sheehana 1980. godine je li vrijedilo uložiti cijeli život u svoj rad, skromno je odgovorio: „To je teško pitanje. Sigurno da sam dobio mnogo, ja volim svoj život, mislim da bih ponekad trebao pobjeći od posla i ne dati da me preuzme cijelog i da nisam potpuno opsjednut njime, ali to se ne događa. Ja sam najsretniji na probama!” Možda je upravo tu eksplozivnost, dualizam i dihotomiju života kao i nepodnošljivost običnog života najbolje dočarao legendarni Bob Dylan u svojoj bezvremenskoj pjesmiKnockin’ on Heaven’s Door. Nedavno preminuli doajen naše video i multimedijalne umjetnosti, Ivan Ladislav Galeta isticao je pak da umjetnikom moraš biti 24 sata dnevno, čime je jasno sublimirao dilemu odnosa umjetnosti i života ističući da su ŽIVOT umjetnika i njegova UMJETNOST neodvojiva cjelina. Kroz sličnu autoreferencijalnost, koja se provlači kroz radove navedenih izvora inspiracija, od Fossea do Galete, u ovom projektu autori se osvrću na ovu često kompleksnu simbiozu života i umjetničkog djelovanja te ponekad čak i pomalo voajerski i intimistički propitkuju vlastite stavove, uvjerenja i iskustva ne štedeći se neugode, srama, istine i lucidnosti.
Iz medija za Anatomiju mačke
Predstava je kompaktna, napeta, s neočekivanim rješenjima. Režijske dosjetke, a također i tjelesne, gusto ispisuju raskošan koreografski zapis obje autorice. Anatomija mačke je i vrlo atraktivna predstava koja intrigira i poziva na više od jednog gledanja.
Sanja Petrovski, Plesnascena.hr
Kompleksna pitanja odnosa fizičkog tijela i izvođačke prisutnosti te scenske raščlanjenosti i preciznosti, svaka specifična na svoj način, donose moćna sola sjajnih izvođačica – Ona/Her, Anatomija mačke i Alie.
Žiri Plesne mreže Hrvatska 2017. – Maja Đurinović, Magdalena Lupi Alvir, Melita Spahić
Iz medija za Ona / Her
Uz suptilno gradiranje zvuka Bojana Gagića, predstavu nosi plesački krajnje usredotočena, pažljivo gradirana, usporena, precizna i emocionalno zadivljujuće otvorena Aleksandra Mišić, u ovoj izvedbi do kraja svjesna svakog detalja svoje scenske ekspresije. Predstava bilježi ne samo meditativnost, nego i duboku muku plesne autorske profesije, majčinske konflikte oko izdvajanja vremena za umjetnost, kao i pasioniranu žudnju za plesom koji uživa u svom spektakularnom (gotovo brodvejskom) izdanju, na kraju ipak krahirajući pred konkretnom prazninom stvarnog konteksta.
Nataša Govedić, Novi list
Slojevit i promišljen, staložen i bez pretjeranih gesta, svjež u plesnom izrazu, solo Ona/Her potvrđuje zrelu autorsku osobnost Aleksandre Mišić.
Ivana Slunjski, Vijenac
Pokrovitelj plesnog programa