Gloria Fabijanić Jelović: “Virtuoznost svakoga izvođača uigranoga Riječkoga puhačkog kvinteta”

10. srpnja 2023.

Na posljednjem ovosezonskom komornom koncertu bila je i Gloria Fabijanić Jelović i podijelila oduševljenje publike. U nastavku donosimo dijelove iz njezinog osvrta na koncert „L’essence de la France” Riječkoga puhačkog kvinteta za Radio Korzo.

“Posljednji ovosezonski koncert u riječkom HNK-u Ivana pl. Zajca bio je prava glazbena poslastica za sve ljubitelje klasične glazbe. Publici se predstavio Riječki puhački kvintet komornim koncertom zanimljivog naziva „L’essence de la France”, a na programu su bila djela Iberta,Taffanela, Milhauda i Tomasija. Kvintet čine Lucija Kovačević – flauta, Antonio Haller – oboa, Toni Kranjac – klarinet, Volodymyr Antoshyn – fagot i Alessandro Saraconi – horna i možemo reći da su svi izvrsni glazbenici koji su baš uživali muzicirajući uživljeno i skladno i pružajući malobrojnoj publici uvid u glazbeno stvaralaštvo u Francuskoj na prijelazu iz 19. u 20. stoljeće.

Prvo djelo koje smo slušali bila su Tri kratka komada Jacquesa Iberta u kojem su se izmjenjivala tempa, od vrtoglavog i veselog Allegra preko Andanta do Lenta i koji je glazbom oslikao predjele Provance.

Nakon ovog djela uslijedio je Puhački kvintet u g-molu Claudea Paula Taffanela, francuskog flautista, dirigenta i instruktora koji se smatra utemeljiteljem francuske škole flaute, uz čiju smo se glazbu šetali ulicama Parisa.

Poslije pauze, glazbenici su publici poklonili sedam programskih stavaka „Šetnje kralja Renea“, Dariusa Milhauda, izrazitog lirika i Mediteranca, pa je i njegova glazba topla lirika jasnih linija i naglašene pjevnosti, ali i politonalnosti u oštrim disonantnim sklopovima. U ovom djelu vrlo je slikovito ocrtao glazbom naslove stavaka poput Povorke, Jutarnje serenade, Žonglere i slično.

Posljednje djelo koncerta suvremenog glazbenog izričaja, „Pet svjetovnih i sakralnih plesova“ Henrija Tomasa pokazalo je još jednom vrlo uigran kvintet koji se sjajno ritmički slagao i koji je pokazao tehničku virtuoznost svakog izvođača.”