KRITIČKI GLAS: BOSILJKA PERIĆ KEMPF: IZNIMAN KRAJ BOGATE KONCERTNE SEZONE

26. lipnja 2019.

Pri samom kraju kazališne sezone 2018./2019., riječka je publika mogla uživati u iznimnom simfonijskom koncertu. Radilo se o nastupu orkestra Opere HNK Ivana pl. Zajca pod ravnanjem njihova šefa dirigenta Yordana Kamdzhalova, uz učešće mladog pijanista Michaela Lifitsa. Popularan program s djelima Sergeja Rahmanjinova i Petra Iljiča Čajkovskog, privukao je ljubitelje lijepe glazbe, pogotovo one romantičarske! Jer partitura Rahmanjinovljeva drugog koncerta za glasovir u c-molu zasigurno pripada najljepšim stranicama koncertne klavirske literature kasnog romantizma, a Čajkovskijeva peta simfonija zadržala je do danas mjesto u samom vrhu simfonizma postbeethovenovskog razdoblja. Spojiti ta dva djela u zajedničkom programu značilo je igrati s dva aduta koja garantiraju uspjeh, pogotovo u rukama prvorazrednih interpreta. Rahmanjinova smo ovoga puta čuli u vrlo osobnom, poetski nadahnutom, lirskom, do granice gotovo melankoličnog izričaja dovedenom, blistavom pijanizmu Michaela Lifitsa. Taj mladi umjetnik, rodom iz Uzbekistana, glazbeno odgojen u Njemačkoj i Italiji, sa svojih 27 godina već pripada uzbudljivoj mladoj pijanističkoj generaciji u međunarodnoj orbiti, koja orignalnošću pristupa, kao i razumijevanjem tumačene glazbe otkriva neokrnjenu ljepotu europske glazbe.
Lifitsov osjećaj te ljepote i njegova sposobnost da je učini prepoznatljivom drugima bili su dirljivi. Veliku podršku u svojim, posebice agogičkim slobodama imao je Lifits od dirigenta Kamdzhalova i izvrsnog orkestra koji ga je podupirao prirodnošću i muzikalnošću sviranja.
Drugi dio koncerta pripao je Čajkovskom, njegovoj petoj simfoniji, koja je u viziji Yordana Kamdzhalova zazvučala dramatičnošću, ali i elegancijom izričaja. Kamdzhalov se po tko zna koji put predstavio kao karizmatičan dirigent uvjerljive geste i osobne magije koja podjednako djeluje na orkestar i na slušatelje.
Kada se sve sumira na kraju ove glazbene sezone riječkog kazališta, rezultati su vidljivi i čujni.

Profesionalnim odnosom prema repertoaru i izvođenju, angažmanom dvojice izvrsnih dirigenata, provjerenih, ali i novih solističkih imena, raznolikošću kvalitetnih i zahtjevnih programa kako u operi tako i u bogatoj koncertnoj sezoni, Riječka opera otvorila je put prema vrhu izvođačkih snaga toga tipa u nas. Time su još jednom potvrdili da su ozbiljan rad i dobra organizacija u temelju svakog uspješno obavljenog posla.

Na ovom području djeluje mnogo kvalitetnih muzičara u više opernih i simfonijskih orkestara, ali način organiziranja njihova rada i uvjeti pod kojima se on odvija, često po diktatu nekompetentnog rukovodstva, prepolavljuju, pa i anuliraju rezultate njihova djelovanja. Riječko kazalište svojim pak rezultatima pokazuje da nema tih problema.