KRITIKE I OSVRTI NAKON PRVE PREMIJERE „OTELLA” POZIVAJU I NA DRUGU: PRAVO SCENSKO ČUDO, DRAMATSKI UZBUDLJIVO, STRASNO, SLIKOVITO

1. veljače 2017.

Prva premijera „Otella”, Verdijeva remek-djela, opere u četiri čina za koju je libreto napisao Arrigo Boito prema tragediji „Othello” Williama Shakespearea, u inovativnoj i vizualno atraktivnoj režiji oduševila je publiku i operne znalce, a druga premijera, s novom pjevačkom podjelom i drugačijim interpretacijama slijedi već u srijedu, 1. veljače u 19:30 sati. Međutim, zbog bolesti dvoje najavljenih solista, ulogu Otella umjesto Kallea Kanttile ponovno pjeva Luis Chapa, a umjesto Ivane Srbljan ulogu Emilije ponovno pjeva Olga Kaminska.
Nove ćemo pjevače gledati i slušati u četiri uloge. Ulogu Desdemone pjevat će Ana Petričević, prva pobjednica Međunarodnog natjecanja mladih opernih pjevača „Zinka Milanov”. Naime, Ana Petričević na Natjecanju je 2015. godine oduševila i žiri i publiku te osvojila tri nagrade: prvu nagradu stručnog žirija, nagradu publike i nagradu Kazališta. Ovo će biti njen debi u ulozi Desdemone u omiljenoj joj operi.  Gost Anton Keremidtchiev ulogu Jaga pjevao je u svjetskim produkcijama već desetak puta. Smatra da unatoč tome, uvijek ima prostora za nadopunjavanje ove gigantske uloge.

Giorgio Cristian Surian bit će Cassio druge premijere, a Voljen Grbac Roderigo.

Lodovico će, kao i na prvoj premijeri, biti Slavko Sekulić, a Montano Dario Bercich. Izvedbom će ravnati maestro Ville Matvejeff.

Marin Blažević dramaturg je i redatelj predstave, suradnica za scenski pokret i koreografkinja je Selma Banich, oblikovatelji svjetla i scene su Dalibor Fugošić i Alan Vukelić, kostimografkinja je Sandra Dekanić. Voditeljica zbora je Nicoletta Olivieri, asistent dirigenta je Igor Vlajnić, koncertni je majstor Anton Kyrylov, a asistentica dramaturga-redatelja Katherine Maudline. Dječji zbor „Toretta” i Djevojački zbor PZM „Josip Kaplan” pripremile su Doris Kovačić i Suzana Štefanić. U predstavi sudjeluje i ansambl Baleta HNK Ivana pl. Zajca.

U suradnji s Akademijom primijenjene umjetnosti Sveučilišta u Rijeci i mentorom izv.prof.art. Aljošom Brajdićem nastao je plakat predstave kojeg je oblikovala studentica Ester Miletti. Izbor rješenja studenata Akademije na temu opere „Otello” izložen je u foyeru tijekom izvedbi opere.

Reprize opere na velikoj sceni HNK Ivana pl. Zajca su 2, 3. i 4. veljače. Opera se izvodi na talijanskom uz hrvatske titlove, a traje dva sata i trideset minuta, s jednom pauzom poslije drugog  i kratkom promjenom nakon trećeg čina.

Zahvaljujemo HEP-u, donatoru opere „Otello”, te partnerima projekta PIK-u Rijeka i Vinskoj kući „Kozlović”.

Prvi dojmovi iz medija

Čudesan, dramatski uzbudljiv, strastan, slikovit – takav je bio sinoćnji premijerni Verdijev „Otello“ u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića i pod dirigentskim vodstvom Ville Matvejeffa.  (…)

Bio je ovo „Otello“ za svjetske pozornice, „Otello“ kojeg mogu voljeti sve generacije publike i koji sjajnom glazbom, maštovitom režijom, slikovitim svjetlom i vrhunskom izvedbom ostavlja dubok trag u svakom gledatelju.

Gloria Fabijanić Jelović, HRT Radio Rijeka

Glazbeno-dramaturški vrlo zahtjevnu i kompeksnu Verdijevu operu „Otello” ansambl riječke Opere izveo je pojačan nizom vrhunskih solista, pa se tako uz domaće soliste, sopranisticu Anamariju Knego kao Desdemonu i bas baritona Giorgia Suriana kao Iaga, u glavnoj ulozi pojavio poznati meksički tenor Luis Chapa kao Otello. (…)

Blaževićev „Otello” intenzivna je i spektakularna predstava naglašenog dramskog naboja i inovativne režije u kojoj nam se posebno svidjelo smještanje zbora među publiku u parteru. (…)

Scenografije doslovce nema, ali je zato tu sjajna igra svjetla i sjene, pravo scensko čudo stvoreno dizajnom svjetla.

Edi Jurković, Jutarnji list

Odlično, sjajno, fenomenalno, čudesno… – najčešće su riječi koje su se mogle čuti nakon što su u subotu utihnule ovacije i dugotrajni oduševljeni pljesak u dvorani riječkog HNK-a Ivana pl. Zajca i ugasila se svjetla na pozornici nakon (prvog) premijernog izvođenja Verdijevog »Otella« u dramaturškoj i režijskoj obradi Marina Blaževića i pod vodstvom dirigenta Villea Matvejeffa. (…)

Surianova stalna prisutnost na sceni, bilo da je izravno pod svjetlima reflektora ili negdje u sjeni ili tek postoji kao slutnja, sasvim sigurno opravdala bi i da se ova riječka predstava preimenuje u »Jago«. Njegov monolog u drugom činu, njegov »Credo in un Dio crudel«, njegovo obraćanje »okrutnom Bogu« što ga je Boito dopisao radeći na Shakespearovoj drami, dvoranu je gotovo podigao na noge i Suriana je nagradila dugim pljeskom na otvorenoj sceni.

 I »Desdemona« bi, zahvaljujući Blaževićevom »čitanju« i još više pjevačkoj i glumačkoj izvedbi riječke sopranistice Anamarije Knego, bio primjeren naziv za ovu riječku postavu Verdijeva remek-djela. Tuga, strah, očaj, prihvaćanje sudbine, ali s tračkom nade i otpora tome da se zaista postane žrtva… Sve je to na sceni, uz vrhunsku pjevačku i glumačku izvedbu, pokazala Anamarija Knego. Nitko nije ostao ravnodušan na njenu pjesmu o Barbari koja je »plakala pjevajući Pjesmu žalosne vrbe«, a nakon »Ave Marije« dvoranom se prolomio snažan i dug pljesak, kojim je publika iskazala svoje oduševljenje. Iako je Blažević, promišljeno i svjesno, Otella »gurnuo« u drugi plan svojom dramaturškom i redateljskom obradom, meksički tenor Luis Chapa pokazao je i dokazao svojim pjevačkim i glumačkim umijećem zašto ga pozivaju u najveća europska i svjetska kazališta, operne kuće i koncertne dvorane i zašto mu je već osmi put povjerena ova teška i zahtjevna uloga, koja je velika čast, ali i veliki izazov i zadatak za svakog tenora.

Slavica Bakić, Novi list

Iz istog članka Slavice Bakić:

ALEKSANDAR VODOPIJA, ljubitelj i dobar poznavatelj opere iz Opatije: Sve skupa je sjajno, zanimljiv režijski pristup, prilagođen sadržaju, jedan novi, drugačiji pogled i iznad svega – sjajna izvedba. Orkestar, kao što smo već naučili – nevjerojatan, zbor sve bolji i bolji, a sve pohvale idu i dječjem i djevojačkom zboru. Solisti su uglavnom bili na visini zadatka. Scena je, uz pametnu režiju, iskorištena maksimalno. Sjajna predstava na koju možemo biti ponosni i s kojom možemo biti zadovoljni.

ZORAN JURANIĆ, dirigent i glazbeni pedagog: Predstava je krasna i moderna na pravi način. Muzički je jako, jako dobra s odličnim pjevačima, prava glazbena drama i baš sam sretan da Rijeka ima ovakvu predstavu. Scensko rješenje je nešto što se danas jako često radi i vidio sam puno predstava u kojima je ono prisutno, no s puno manje efekta nego što je u ovoj predstavi. No, najvažnije, ništa nije bilo protiv glazbe!

DRAŽEN SIRIŠČEVIĆ, ravnatelj KD-a Lisinski: Zaista čudesna predstava, još jedna velika predstava riječkog HNK-a. Otkako je Marin ovdje došao, pratim što se u njemu događa i mislim da on radi zaista sjajan posao. A od svega onoga što sam do sada gledao što je napravio, ovo je – vrhunac. Ova je predstava i glazbeno i scenski vrlo teška za napraviti, a Marin, Ville i kompletna solistička podjela, zbor, orkestar, sve je doista bilo na visokoj razini. Posebno sam fasciniran Marinovim idejama, napravio je čudesnu predstavu, baš pravo kazalište.

Zahvaljujemo donatoru 

HEP_logo-web

Partneri projekta 

logo u krugu bijeli

PIKO