ŠEHEREZADA & CARMEN na Ljetnoj pozornici u Opatiji

29. lipnja 2015.

Dvije snažne žene, dvije vječne heroine u dvostrukoj izvedbi Baleta HNK Ivana pl. Zajca Rijeka, „Šeherezada“ Nikolaja Rimskog Korsakova u koreografiji Lea Mujića i „Carmen“ Georgesa Bizeta u koreografiji Ronalda Savkovića na Ljetnoj pozornici u Opatiji, 29.6. u 21:30 u sklopu festivala Riječke ljetne noći.

Iako je predstava Lea Mujića bazirana na odnosima između likova kod kojih dominira jedna osobina kao što su ironija, strast, ljubav, agresivnost ili mudrost, u predstavi su u prvom planu glazba i pokret.

Ono čemu želim dati posebnu važnost stvarajući narativni balet odnosi su među likovima. Zato sam svakom liku dao jednu karakternu osobinu tako da svi oni, cijela trupa koja izranja iz pijeska krećući na svoj put svile, predstavljaju jednu kompletnu ličnost. U svakome od nas ima mudrosti, ironije, strasti, ljubavi, slabosti, agresije… Kada ti netko uzme dušu, srce progovori, a razum zašuti. Leo Mujić, Šeherezada

Ulogu Šeherezade pleše prvakinja baleta Marta Kanazir, kralja Šahrijara izvodi Balazs Baranyai, a ulogu kraljeva brata Šahzemana donosi Svebor Zgurić. U ulozi Šeherezadine sestre Dunjezade nastupa Paula Rus, a vezira Džafera / Anđela izvodi Balint Raucher. Mladu princezu pleše Laura Orlić, a partner joj je Owen Lane. Ulogu sultana Indije tumači Daniele Romeo, princa Huseina prvakinja baleta Cristina Lukanec, a princa Alija Sabina predstavlja Voinea Vukman. Ulogu princa Ahmeda izvodi Anca Zgurić dok princezu Nouronnihar pleše Joseph Cane.

Ronald Savković svojom je „Carmen“, prvi put u svojoj karijeri, stvorio provokativnu i gotovo filmski brzu koreodramu, u kojoj dominiraju ljubav, ljubomora i smrt. Naslovna uloga pripala je Tamari Szilagyi, uz koju nastupaju Owen Lane u ulozi Don Josea i Daniele Romeo kao Escamillo. U ulozi Madame je Cristina Lukanec, a Makroa pleše prvak baleta Andrei Köteles. Uz članove riječkog baleta u ansambl scenama, u predstavi sudjeluju i hula hop performer Marko Kalc te plesač Roman Vrančić.

Carmen je simbolom trijumfa strasti nad sentimentalnom ljubavlju. Carmen sebe ne objašnjava, samo naglašava svoju volju koja ju vodi u namjeri da ostane slobodna. Srđan Sandić, Carmen

Ovo je najbolje izdanje riječkog baleta u neoklasičnom stilu koje smo vidjeli posljednje dvije sezone. To se posebno odnosi na Martu Kanazir, koja u ovoj izvedbi plijeni izrazom, blagošću ali i odlučnošću. Zanimljiv je koreografski pristup ovoj popularnoj glazbi – najkraće rečeno, Leo Mujić ju je potpuno rasplesao, dajući važnost i scenski smisao svakom motivu Rimskog – Korsakova.

Svjetlana Hribar, Novi list

Foto & Video galerija