TJEDAN MACBETHA U OPERI I U BALETU

12. veljače 2019.

Odlučujući o najboljima u sezoni 2017/2018, publika je i u opernom i u baletnom programu izabrala i nagradila predstavu – Macbeth. Riječ je, naravno, o dvije predstave, obje nagrađene „Borisom Papandopulom” za najbolju opernu odnosno baletnu predstavu. A oba publici omiljena Macbetha imaju svoj tjedan, od 19. do 24. veljače.

Verdijeva opera „Macbeth”, dramaturga-redatelja Marina Blaževića, prvi put pod ravnanjem karizmatičnog Yordana Kamdzhalova, na sceni je u utorak 19. veljače u 19 i u subotu 23. veljače u 18 sati. Baletni „Macbeth” koreografkinje Maše Kolar na programu je 21. i 22. veljače u 19,30!
One koji se odluče za oba, na blagajni očekuje poseban popust.

Također prema odluci publike, najboljima u opernom programu proglašeni su upravo Kristina Kolar za ulogu Lady Macbeth i Giorgio Surian za ulogu Macbetha. Te će uloge pjevati i u ovim dvjema izvedbama u veljači, dok će im se prvi put na sceni pridružiti Luka Ortar kao Banco, te Giorgio Christian Surian na prvoj izvedbi odnosno Aljaž Farasin na drugoj u ulozi Macduffa.

Najbolji u baletnom programu prema izboru publike je Ali Tabbouch za ulogu Macbetha, a u njegovoj izvedbi uživat ćete i sada, ponovno uz Kseniju Krutovu kao Lady Macbeth. U ulozi Macduffa nastupit će Hugo Rodrigues.

U duetima s Giorgiom Surianom, Kristina Kolar savršeno je održavala ravnotežu glazbenog i scenskog aspekta uloge. Posebno efektna bila je scena napitnice s odličnim fraziranjem i prisnom suradnjom s zborom u ariji skokovite forme. Spomenimo još ariju u četvrtom činu (gdje je Lady Macbeth već pomračena uma) otpjevana je fascinantnom mirnoćom i još fascinatnijom postavljenošću tona u božanskoj interpretacije naše primadone.

Luka Nalis, Fiuman.hr

Upečatljiv od samoga početka, lik Macbetha u izvedbi Giorgia Suriana rastao je u svom mraku i ludilu prema kraju opere, s izuzetnom uvjerljivošću koju mu je tumač pridao svojom u prvom redu izvanrednom glumom, koja kao da je njegovom glasu dala krila – moćno i nepopustljivo je nosio kroz ulogu, dočaravši vjerno ludilo i slabost koji se miješaju s dijaboličnom naravi, već od prvog čina i ubojstva Duncana ili scene bala u drugom, pa do dueta s Lady Macbeth i arija u posljednjem činu, gotovo dirljive Pietà, rispetto, amore i moćnog oproštaja iz prve verzije opere, Mal per me che m’affidai, kojim završava opera. Giorgio Surian postigao je onu razinu tumačenja operne uloge u kojoj više ne čujemo tonove, nego značenja, misli i stanja uma njegova lika.

Zrinka Matić, Klasik.hr

Uz izvrsne tehničke i scenske vještine izvođača, efektnom, a nepretencioznom koreografijom, kostimima i scenografijom, cjelokupna je izvedba umjereno i optimalno odvagana, čime uspijeva progovarati o kompleksnim i teškim temama na poletan i jednostavan način.

Nika Krajnović, Prostor plus

Bio je to snažan, šokantan sukus zla i krvi, plesni Macbeth ispričan kirurški precizno, poetski emotivno, slikarski impresivno.

Gloria Fabijanić Jelović, Vijenac