Nina Violić i Dea Presečki

Zašto trebate pogledati „Čekajući Oresta“?

9. srpnja 2024.

Nakon svoje praizvedbe 28. lipnja na arheološkom lokalitetu Aquae Iasae u Varaždinskim Toplicama, na Riječke ljetne noći u srijedu u 21.30 u Art-kvart „Benčić“ dolazi nova drama Lade Kaštelan, „Čekajući Oresta“ u režiji Livije Pandur.

 

Za ljubitelje antičke književnosti

Inspirirana motivima Sofoklove Elektre, „Čekajući Oresta“ donosi nam nepomirljivi sukob Elektre i Klitemnestre. Temeljena na sceni gdje se one „žestoko svađaju, međusobno optužuju i vrijeđaju na najgori mogući način“, ovo je priča jednog civilizacijskog sukoba, priča o odrastanju jedne mržnje koja se hrani nerazumijevanjem, strahom i tišinom. „Ispod teških riječi i uvreda cijelo vrijeme pulsira dinamika odnosa jake majke i kćeri, vrtlog suprotstavljenih osjećaja, jako intenzivnih, za moje uho strašno glasno, bolno i poznato pulsiranje“, piše Lada Kaštelan u svojoj bilješci gdje ističe kako je „Čekajući Oresta“ izrasla, ne samo iz Sofokla, već i iz drugih grčkih drama te njezinih stihova inspiriranih događanjima.

A ovo djelo za sve ljubitelje antičke književnosti, ali i kvalitetne suvremene dramske literature dolazi nam iz pera proslavljene autorice Lade Kaštelan.

 

Drame Lade Kaštelan se ne propuštaju

Opus Lade Kaštelan danas broji mnogobrojna djela ucrtana u same vrhove suvremene dramske literature: Adagio, Posljednja karika, Giga i drugi, Prije sna, Projekcije. Uz to, posebno je cijenjena zbog svojih prijevoda i adaptacija antičkih drama. Po struci dramaturginja i klasična filologinja, Lada Kaštelan je tako napisala, među ostalima, drame Helena Alkestida, Feničanke, Trilogiju o Agamemnonu i mnoge druge.

Pišući o djelu „Čekajući Oresta“, Lada Kaštelan će zapisati: „Ovo je tekst koji je i najmanje i najviše moj, od svega što sam do sada napisala. U teme koje me najviše bole zagazila sam uz pomoć Sofokla, tako mi je bilo lakše, a za to mitska građa i služi, za suočavanje sa samim sobom i trenutkom u kojem živimo“. U „Čekajući Oresta“ Lada Kaštelan iznova zaranja u obiteljsku dinamiku, dinamiku mržnje, ali i vječne teme koje nas tište od samih početaka.

 

Zvjezdana podjela predvođena Ninom Violić

Svaka grčka tragedija je glumački izazovna, a tih izazova su se primile Nina Violić i Dea Presečki. Dramska prvakinja HNK-a u Zagrebu, Nina Violić, vraća se kao Klitemnestra nakon sedam godina na Riječke ljetne noći gdje smo je zadnji imali prilike gledati u snažnoj monodrami Line Pros Lampedusa Beach u režiji Senke Bulić. Krležina Laura, Novakova Milena, Karolina Amruš Tene Štivičić, Nina Violić uhvatila se najizazovnijih ženskih uloga kako bi, uvijek iznova, proniknula u sudbine žena u potrazi za dostojnim životom.

Njezina suparnica, Elektra, je Dea Presečki, uzlazeća zvijezda HNK-a u Varaždinu koju je riječka publika već imala prilike zapaziti ove sezone. Naime, Dea Presečki je utjelovila junakinju Profu u dramatizaciji romana Kristiana Novaka, Slučaj vlastite pogibelji u režiji Ivana Plazibata, koja je nastala u K-HNK koprodukciji HNK-a u Varaždinu i HNK-a Ivana pl. Zajca.

Uz njih, kao #pratitelji i kor ove predstave, nastupaju Filip Eldan, Nikša Eldan, Beti Lučić i Elizabeta Brodić.

 
Foto & Video galerija
Sponzori Riječkih ljetnih noći
JGL
R_ikona_naziv_web_PANTONE_horiz