Impresivna njemačka sopranistica Maida Hundeling ponovno će nastupiti u naslovnoj ulozi Puccinijeve opere „Tosca“ u pulskoj Areni u srijedu 26. srpnja. Lakoća i moć sopranističkoga glasa fascinantne Maide Hundeling uvijek i iznova osvaja publiku diljem svijeta, od Verone do Metropolitana, donoseći najveće operne uloge, najzahtjevnije i najljepše arije i duete.
Ususret izvedbi role temperamentne Florije Tosce pod zvjezdanim istarskim nebom pjevačica je s nama podijelila osobni doživljaj ove opere:
„Tosca“ je jedna od mojih prvih opera, jedna od prvih uloga koje sam ikad izvela, bilo je to prije više od 20 godina… Ostale su to uvijek prve note, kad ih čujem odmah osjetim uzbuđenje i dramu, kao da je prvi put, i ne mogu prestati slušati do samog kraja opere. „Tosca“ je za mene remek-djelo, može se reći da je u njoj sadržano sve: ljubavna priča, ljubomora, intriga, silovanje, ubojstvo, ukupno četvoro ljudi umire. To su Agatha Christie i Alfred Hitchcock zajedno uz najromantičniju talijansku glazbu koja oduzima dah.
Moja prva „Tosca“ također je bila na otvorenom, u malom dvorcu. Bio je to jedan mali festival i vrlo dojmljiva pozornica. Tada sam se zauvijek zaljubila u pjevanje na otvorenome tijekom ljeta. Zaista je poseban osjećaj! Iako takve izvedbe u mnogočemu zahtijevaju kompromis, u konačnici daje neopisivo lijep, jedinstven doživljaj, pod otvorenim vedrim nebom korak smo bliže svemiru.
Nastupiti u pulskoj Areni pravi je privilegij. Osjeća se aura ovoga drevnog mjesta koja svaki događaj čini posebnim. Iako je amfiteatar enormno velik, ipak se čini da ste blizu publike. Zadnji put smo nastupali bez pojačala i bilo je sjajno nositi se s prirodnom akustikom Arene te načinom na koji drevno kamenje odražava glazbu.
Ovu inscenaciju Marina Blaževića imala sam prilike izvoditi već nekoliko puta, ali i dalje je vrlo uzbudljivo ponoviti je. Riječka produkcija je za mene posebna zbog svoje estetike, u svakome činu drugačije. Krećemo od tradicionalnog načina u prvom činu, preko militantnoga hladnog oružja u drugom činu, do minimalističkoga trećeg čina. Daje mi to priliku da iskusim stvarnu dramu i tragediju te potiče na savršeno izvođenje uloge Tosce. Osim toga, prikazuje aspekte velike sopranistice Zinke Milanov čije načine interpretacije iznimno cijenim.
Iznimno sam sretna što ću se ponovno sresti s Giorgiom Surianom koji tumači ulogu baruna Scarpie. To je nevjerojatan spoj! Kada smo zajedno na pozornici, imamo osjećaj kao da smo mi osmislili inscenaciju u tom trenutku. Imati Giorgia Suriana kao partnera na sceni najbolje je što mogu poželjeti!
Razgovarala Julia Vazniak