Skladatelj, komorni glazbenik i prvi solo-violončelist Berlinske filharmonije Bruno Delepelaire vratio se zajedno s glazbenicima Riječkoga simfonijskog orkestra pod ravnanjem maestra Valentina Egela otvoriti novu koncertnu sezonu koncertom Lalo, Bruckner u petak 23. rujna u 19,30 sati. Bruno Delepelaire solist je Lalovog Koncerta za violončelo u d-molu, nakon čije će izvedbe uslijediti monumentalna Brucknerova Osma simfonija u c-molu. Ususret koncertu, Delepelaire je podijelio svoje dojmove s prošlog susreta s Riječkim simfonijskim orkestrom i publikom na koncertu velikog finala koncertne sezone 21./22.
Možete li, sada kada su se dobro slegli, s publikom podijeliti svoje dojmove oko „Titana”, velikog finala koncertne sezone na kojem se mogla čuti i praizvedba vaših „Taurida” i solistički nastup u Elgarovom Koncertu za violončelo?
Bilo je fenomenalno svirati s Riječkim simfonijskim orkestrom, ljudi su izrazito ljubazni i gostoljubivi. Bio sam iznimno počašćen što su moje djelo izveli prvi put.
Odlično je iskustvo bilo svirati Elgarov Koncert za violončelo s Riječkim simfonijskim orkestrom. Tijekom tog koncerta osjetio sam veliku koncentriranost, posvećenost i energiju svih glazbenika. Od velikog je značaja ostvariti toliko dobru komunikaciju između orkestra, dirigenta i solista.
Jedva čekam ponovno muzicirati s njima na pozornici uz Lalov Koncert!
Zahvalan sam Valentinu Egelu na povjerenju i mom povratku u različitim prilikama tijekom ove sezone.
Možete li podijeliti s publikom svoja razmišljanja vezana uz Lalov Koncert za violončelo?
Riječ je o prekrasnom romantičnom djelu, napisanom u istom tonalitetu kao Lalova najslavnija skladba Španjolska simfonija za violinu koja počinje u d-molu i završava u trijumfalnom D-duru. Lalo je francuski skladatelj s kraja 19. stoljeća, a u ovom je djelu mnogo ekspresivnih melodija, kao i ritmičkih elemenata španjolskog „okusa” koji cijelu skladbu čine originalnom.
Razgovarala Andrea Labik