CEZAR PONOVNO U RIJECI – BAROKNA FASCINANTNA KAZALIŠNA ČAROLIJA DOSTOJNA SVJETSKIH POZORNICA

27. veljače 2017.

Na pozornicu HNK Ivana pl. Zajca vraća se Händelova opera „Giulio Cesare in Egitto / Julije Cezar u Egiptu”, u četvrtak 2. i subotu 4. ožujka 2017. u 19 sati. U režiji i dramaturgiji Marina Blaževića i Olivera Frljića, izvedbama obnovljenog baroknog remek-djela s čak 33 nezaboravno lijepe i dramatične arije, dirigirat će maestro Ville Matvejeff. Istovremeno, svirat će i čembalo!

U naslovnoj ulozi prve Händelove opere u Rijeci je žena, Ivana Srbljan, neodoljiva riječka Carmen i Charlotte, sada je najslavniji rimski imperator! Anamarija Knego u ulozi je zanosne Kleopatre za koju je dobila Nagradu „Štefanija Lenković“ za najbolju opernu ulogu sezone 2015/2016 prema odluci publike. Tolomeo je Sonja Runje koja pjevajući ariju istovremeno izvodi i akrobacije na svili na visini od 5 metara. U ostalim su ulogama Amanda Stojević kao Cornelia, u ulozi Sesta je Marko Fortunato, Achilla je Dario Bercich, Slavko Sekulić je Curio, a Olga Kaminska je Nireno. Baletni solisti su Marta Voinea Čavrak i Svebor Zgurić, a u predstavi sudjeluju i članovi Baleta Joseph Cane, Leopoldo Guadago, Vitali Klok, Andrei Köteles, Daniele Romeo i Svebor Zgurić. Pojavljuje se i Jelena Lopatić, dok su stražari Darko Matijašević i Boris Mohorić.
Povijesna predstava koju kritika opisuje kao „fascinantnu i koherentnu”, „kazališnu čaroliju dostojnu svjetskih pozornica”, te kao „originalan, intrigantan, duboko promišljen i temeljito domišljen umjetnički iskaz koji pruža mnogo više od kostimirane barokno-glazbene maštarije”, u ožujku ima jedine dvije izvebe prije gostovanja u čuvenom Cankarjevom domu u Ljubljani!

Podsjetimo, režiju i dramaturgiju predstave uz Olivera Frljića potpisuje Marin Blažević, redatelj i dramaturg hvaljene opere „Otello”, o kojoj dojmovi još glasno odjekuju kod publike i kritike.

 Scenografiju opere „Julije Cezar u Egiptu” potpisuju Dalibor Laginja i Marin Blažević, kostimografiju Sandra Dekanić, oblikovanje svjetla Dalibor Fugošić, a scenski pokret Balázs Baranyai. Zbor je uvježbao Igor Vlajnić, a koncertni je majstor Anton Kyrylov.

Izvedbe „Julija Cezara u Egiptu” su u 19 sati, nemojte zakasniti na „barokni užitak za oči i uši”!

Iz medija

To je dinamična izvedba prepuna događanja, u kojoj protagonisti ne samo što pjevaju sa scene, iz loža i gledališta, već izvode i neočekivanje vratolomije, ilustrirajući radnju koja se – prema libretu – događa u Egiptu: u raskošnim odajama Kleopatre, u zarobljeništvu, u pustinji. Ima tu ubojstava, skakanja u more, bitaka i narodnog veselja, a sve suvremenim sredstvima u kombinaciji s onim najtradicionalnijim – ljudskim glasom.

Svjetlana Hribar, Novi list

Bila je to večer podviga i trijumfa pojedinačnog i kolektivnog umijeća i kazališne umjetnosti u njenom najboljem izdanju. (…) „Cezar u Egiptu” predstava je koja zaslužuje dug život. Štoviše, Rijeka je već sada dobila jedan dragulj koji s ponosom može pokazati i 2020. godine, u svom mandatu Europske prijestolnice kulture 2020. godine. (…) To je barokna opera u kojoj se nižu prelijepe, virtuozne i dirljive arije.

Branimir Pofuk, Večernji list

S uzbuđenjem iščekivana i medijski primamljivo najavljivana produkcija opere „Julije Cezar u Egiptu” skladatelja G. F. Händela u HNK-u Ivana pl. Zajca izazvala je oduševljenje riječke premijerne publike i to s razlogom i zasluženo. Redateljsko-dramaturški tandem Marin Blažević i Oliver Frljić su, naime, ovu velebnu baroknu operu uprizorili u maniri koja je suverene moći mizanscenskog dosega. Podjednako tako, kalibar i umijeće protagonista I njihova uživljenost u predstavu, kao i ansambla, je izvanredno visokog dometa.

(…)

Sopranistica Anamarija Knego kao Kleopatra pijeni pažnju lukavom vlastohlepnošću i lascivnim poigravanjem s Cezarom, no u njoj buja i iskrena ljubav prema njemu koja će pod Blaževićevim vodstvom operu privesti do enigmatičnog konca.

(…)

Domišljatom režijom Händelovog „Cezara” Blažević je konstruirao izazovnu platformu za valorizaciju interpretativnog kapaciteta protagonista. U prvom činu, naime, on ih izlaže skliskoj dasci recitala, ogoljene scenografskog i kostimografskog kićenja, a potom ih uvodi u maštovitu raskoš klasične operne scene.

(…)

Riječki „Julije Cezar u Egiptu” je fascinantna i koherentna operna predstava. Orkestar, solisti i cjelokupni vokalni i plesni ansambl izvode je periodno händelovski blistavo, moćno i nadahnuto. Svakom pokloniku opere i teatra bila bi šteta propustiti je. Najvrijednije od svega – sve te nadarene, mahom mlade, snage koje su takav operni i kazališni doživljaj iznjedrile imaju potencijal učiniti Rijeku doista dostojnom i privlačnom prijestolnicom kulture. Poduprimo ih.

Zdenko Šulc, Novi list

Bila je to izvedba koja se gleda širom otvorenih očiju i koja otkriva čaroliju barokne glazbe koja nije tako česta u ovim našim krajevima. Bila je to predstava kojoj zbog svakoga njezina dijela i svih sudionika treba glasno skandirati – bravo! I uprizoriti je na mnogim europskim pozornicama.

Glorija Fabijanić Jelović, Vijenac

Bravo za riječku Operu, bravo za soliste i čitav ansambl koji je pred riječkom premijernom publikom izveo operu »Julije Cezare u Egiptu«! Iznimno zahtjevno barokno djelo Georga Friedricha Händela nikad do sada nije bilo izvođeno u ovom teatru, a riječka ga je publika – na sam Europski dan opere – ispratila dugim aplauzom. Ovaj troiposatni glazbeno-scenski spektakl doista bi se mogao bez srama kočoperiti na bilo kojoj svjetskoj pozornici!
Pod ravnanjem maestra Villea Matvejeffa, a u režiji i dramaturgiji Marina Blaževića i Olivera Frljića, briljirali su riječki solisti u pratnji izvrsnog orkestra, svi zajedno smješteni u suvremeni scenski okvir koji potpisuju Dalibor Laginja i Marin Blažević.

Edita Burburan, Novi list