GRCI NAS UGOŠĆUJU! RIJEČKI OPERA I BALET OD 19. DO 22. LISTOPADA NASTUPAJU NA KRETI!

3. listopada 2022.

„Otello” riječke Opere, pod ravnanjem grčkog dirigenta Myrona Michailidisa i s grčkim tenorom Dimitrisom Paksoglouom u naslovnoj ulozi, 19. i 21. listopada gostuje u Grčkoj, u Kulturnom i konferencijskom centru u Heraklionu na Kreti. „Plamteća voda” kretskog koreografa Andonisa Foniadakisa u produkciji riječkog Baleta gostuje 20. i 22. listopada. S glavnom dvoranom kapaciteta 740 gledatelja, Centar za promicanje kulture u Heraklionu moderni je prostor za izvedbene umjetnosti i znanstvene skupove, novoizgrađen u blizini važnih povijesnih znamenitosti Herakliona kao što su mletački zidovi i grobnica slavnog grčkog pisca i filozofa rođenog u Heraklionu, Nikosa Kazantzakisa.

Više doznajte iz razgovora s maestrom Michailidisom s kojim smo razgovarali o riječkim predstavama koje će uskoro vidjeti grčka publika.

 

Zasigurno birate goste koje vodite kući, a produkcije riječke Opere i Baleta vodite na Kretu, u svoju Grčku.

Jako sam sretan zbog toga. Prvi put sam u Rijeci. Radim na operi koju jako volim, jer „Otella” sam već radio ranije. Suradnja s orkestrom, solistima, zborom ide odlično, jako sam optimističan i uvjeren da ćemo pred publiku u Rijeci pa potom i na Kreti donijeti izvrstan rezultat. Veliko nam je zadovoljstvo što možemo pozvati upravo riječku Operu u goste. Važan je to trenutak za ljude na Kreti. Po prvi put ova će opera biti na pozornici u novome Kulturnom centru. Otvoren je u prosincu 2019., tek smo bili počeli sezonu, a već u ožujku 2020. zaustavila nas je pandemija. Bila je to velika šteta. Nastavili smo s programom u studenome prošle godine, uz sva ograničenja, predstavili smo Mozartova „Idomenea”. Bila je to prva opera odigrana u tom Centru uz veliki uspjeh. Upravo riječka Opera dolazi predstaviti drugu operu koja će se odigrati u kretskom Kulturnom centru, Verdijev „Otello”.

 

Kažete da je ovo važan trenutak za Krećane ne samo zato što će to biti druga opera izvedena u novootvorenom kretskom Centru, već i zbog Krećana koji pamte značajan trenutak povezan s „Otellom”. Dragocjen je trenutak u kojem riječki HNK gostuje u Grčkoj.

Znate, u Heraklionu na Kreti se 1986. snimao „Otello” temeljen na Verdijevoj operi u režiji Franca Zeffirellija, s Plácidom Domingom u glavnoj ulozi, uz Katiu Ricciarelli i Justina Diaza, u samoj luci Herakliona. U ovom slavnom filmu stanovnici su bili sudionici, statisti. Film je Nacionalni odbor SAD-a za recenziju filmova proglasio ga je najboljim stranim filmom, bio je nominiran za Baftu za najbolji film na stranom jeziku i za Zlatni globus za najbolji strani film. „Otello” je Krećanima, dakle, poznat. Sada, nakon 36 godina predstavljamo na Kreti ovog „Otella”, našeg zajedničkog. Jedva čekam. Verdi je posvuda, a osobito u Grčkoj, uistinu omiljeni skladatelj. A s „Otellom”, evo, na Kreti postoji i ta posebna veza. U ovoj kombinaciji, raditi s riječkom Operom u čijoj produkciji grčki tenor debitira u naslovnoj ulozi, sjajan je trenutak za sve nas.

 

„Otello” je…

…izuzetno zahtjevna opera iz kasnog Verdijevog skladateljskog razdoblja. Giuseppe Verdi skladao je dugo, do duboke starosti. U to vrijeme više nije skladao istim intenzitetom kao u protekla dva razdoblja, ali instrumentacija, velika forma, potpuno je različita od ranije skladanih. „Otello” je opera velikih zahtjeva za pjevače, osobito za tenora i baritona.

 

U ulozi Otella vaš je sunarodnjak, Dimitris Paksoglou, kakva je bila suradnja dvojice Grka u hrvatskom nacionalnom kazalištu?

Veseli me što će Dimitris debitirati u ovoj ulozi. Poznajemo se godinama, surađivali smo kada sam bio ravnatelj Opere u Ateni, angažirao sam ga tada kao člana ansambla. Podupirem ga, jer zaista vjerujem u njega i u njegove mogućnosti. Tim više me usrećuje činjenica što je toliko napredovao i danas radi na ovako izazovnoj ulozi. Veseli me i naš zajednički rad na Verdijevom „Otellu”.

 

A kako ste zadovoljni s našom Desdemonom? U ostalim ulogama većina je solistica i solista riječkog ansambla Opere te gost Daniil Aleksenko u ulozi Jaga.

Fantastičnu sopranisticu imate! Anamarija Knego je čudesna. Solistice i solisti u ulogama Lodovica, Montana, Roderiga, Cassia, Emilije – izvrsni! Jago, također.

 

Kakvom vam se čini riječka produkcija „Otella”?

Moram vam reći da je suradnja s Marinom Blaževićem izuzetna. Režirao je zanimljivu i originalnu predstavu. U režiji je koristio svjetla u prikazivanju scena, stvaranju situacija, izražavanju osjećaja, zaista originalna ideja, odlično funkcionira. A zbog toga je i vrlo, vrlo praktična. Ne trebate gomilu scenografije, sav posao odradi kreativna rasvjeta. I pjevači, naravno. „Otello” je osvojio bijenalnu Nagradu hrvatskog glumišta za najbolju opernu predstavu. Mislim da to puno znači.

 

U Heraklion dolazi i baletni ansambl predstave koja je oduševila i hrvatsku i inozemnu publiku, „Plamteća voda”. Može se reći da Andonis Foniadakis sa svojim koreografskim remek djelom dolazi kući, jer je on upravo s Krete, a „Plamteća voda” jednim je dijelom inspirirana Foniadakisovim životom na tom otoku i pogledom na more, na valove, olujne vjetrove, na sve prirodne promjene na prekrasnoj pučini, kao i one uzrokovane čovjekovim djelovanjem.

Fenomenalna koreografija Andonisa Foniadakisa u produkciji riječkog Baleta bit će prva njegova predstava na Kreti! Ne smijemo zaboraviti, on je rođen u manjem gradiću na Kreti, u Ierapetri. Sada je već poznat i slavan koreograf, a ovo je izvrsna prilika da pokažemo i njegov rad, njegovu kreaciju na njegovom tlu!

Moram istaknuti još i ovo: prodaja ulaznica za obje predstave ide odlično! Zadovoljan sam zbog obje produkcije koje dolaze na Kretu i svima nam želim sreću.

 

Razgovarala Andrea Labik

 
Generalni pokrovitelj Baleta
Partner mediatico / Medijski pokrovitelj